BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 13 lutego 2008, 03:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU).
WARTO TO ZROBIC, PONIEWAZ CZASAMI TO BLEDNE ZAPISY W KOMPUTERZE SA PRZYCZYNA NIEWLASCIWEJ PRACY SILNIKA LUB ZBYT DUZEGO ZUZYCIA PALIWA

- odlaczamy kable od akumulatora (najpierw minus, nastepnie plus)
- laczymy klemry kabla wzajemnie ze soba (w ten sposob szybko rozladujemy kondensatory podtrzymujace pamiec komputera)
- przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje START (pozycja wlaczonego zaplonu)
- czekamy 10 minut
- przekrecamy w lewo kluczyk w stacyjce
- nastepnie rozlaczamy klemry
- podlaczamy kable do akumulatora (najpierw plus, nastepnie minus)
RESET KOMPUTERA WYKONANY :)

po takim zabiegu nalezy przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
gooteck napisał(a):
RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU).
WARTO TO ZROBIC, PONIEWAZ CZASAMI TO BLEDNE ZAPISY W KOMPUTERZE SA PRZYCZYNA NIEWLASCIWEJ PRACY SILNIKA LUB ZBYT DUZEGO ZUZYCIA PALIWA

- odlaczamy kable od akumulatora (najpierw minus, nastepnie plus)
- laczymy klemry kabla wzajemnie ze soba (w ten sposob szybko rozladujemy kondensatory podtrzymujace pamiec komputera)
- przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje START (pozycja wlaczonego zaplonu)
- czekamy 10 minut
- przekrecamy w lewo kluczyk w stacyjce
- nastepnie rozlaczamy klemry
- podlaczamy kable do akumulatora (najpierw plus, nastepnie minus)
RESET KOMPUTERA WYKONANY

po takim zabiegu nalezy przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow


Robiłeś to przy swojej is?? W ogóle bezpieczne jest to dla silnika?? A jak coś się zrąbie i w ogóle nie odpali??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 10:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Siemasz,ja znam troche inne zakończenie twojego reseta-po podłączeniu klemów,najpierw + potem -,odpalamy auto na 5min.Wyłączamy po tych 5minutach i czekamy 5min na wyłączonym silniku.Następnie odpalamy i ruszamy na pierwszym biegu do ok. 5500 obrotów,spuszczamy pedał gazu i nie naciskając na sprzęgło czekamy,aż obroty spadną i auto będzie się kulało(bez gazu),następnie powtarzamy tak jeszcze dwa razy.Za tym ostatnim razem jak już spadnie z obrotów i będzie się powoli kulał to wrzuć luz i postuj sobie 5min,niech auto pochodzi na wolnych obrotach.Pózniej zgaś,odpal i ...szerokiej jazdy.Podsumowując znajdz sobie jakiś pusty odcinek jezdni i resetuj kompa,ja tak zrobiłem-nic mi nie dało.

[ Dodano: 13 Luty 2008, 10:34 ]
A dodam,że mam gaz i po odłączeniu klemów od aka,odłączyłem komputerek od gazu,dopiero złączyłem klemy,no i po tych 10-15 minutach jak juz rozłączyłem klemy to najpierw podłączyłem komputerek od gazu,a pózniej cała reszta.Odłączyłem koputerek od gazu rzeby w nim tam się nic nie zresetowało.A co do silnika czy to jest bezpieczne-to tak tylko przed resetem trzeba rozgrzać silnik,bo na zimnym ciągnąć go do 6000 obrotów to lipa.

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
Cytuj:
Robiłeś to przy swojej is?? W ogóle bezpieczne jest to dla silnika?? A jak coś się zrąbie i w ogóle nie odpali??


robilem i dzieki temu nie mam juz prblemu z falujacymi obrotami, o tym pislalem juz w innym poscie
nic ci sie nie zepsuje, zrob a napewno nie zaszkodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: WOJ.PODKARPACKIE
ja słyszałem że wystarczy odłonczyc kleme minusową od akum na 5min i błedy sie skasują prawda czy nie?

_________________
JESTEM ZAGORZA£YM FANEM SAMOCHODÓW MARKI BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 01:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
Cytuj:
ja słyszałem że wystarczy odłonczyc kleme minusową od akum na 5min i błedy sie skasują prawda czy nie?


musisz zlaczyc klemy i przekrecic kluczyk na pozycje 2 ze by rozladowac kondesatory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 02:48 
BP napisał(a):
ja słyszałem że wystarczy odłonczyc kleme minusową od akum na 5min i błedy sie skasują prawda czy nie?
_________________


w polonezie tak.

Panowie, widzę, że tutaj dyskutujecie, a ten temat był już poruszany na forum, wystarczy użyć opcji szukaj po więcej informacji.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
oldaczylem akumulator do ladowanie i po kilkunastu godz podlaczylem z powrotem, oczywiscie kondensatory w kompie rozladowaly sie (stal na mrozie) i teraz nie mam wogole wolnych obrotow. mysle ze jak podladuje je to wszystko wroci do normy. jak to najlepiej zrobic?? czy samo odpalenie samochodu by chodzil spowoduje naladowanie ich. ile czasu ma chodzic taki samochod?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
zrob adaptacje sterownika

odpal i zostaw na biegu jalowym na jakies 5-10 minut
nastepnie pojezdzij kilkanascie minut po miescie, chodzi o to ze bys czesto uzywal biegow z calego zakresu

pozdr!

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=G4qWKtOTvx0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
co to jest adaptacja sterownika?? próbowałem zostawić go na parę minut na odpalonym silniku. potem jeszcze przejechałem sie parę kilometrów i nic dalej jest to samo. caly czas jechałem na 2 biegu, bo jest trochę ślisko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Gubin
otoz sterownik to komputer (ECU) ktory odczytuje parametry z roznych czujnikow i je uwzgledniajac kontroluje prace silnika
jego adaptacja to umozliwienie mu odczytaina tych parametrow w czasie roznych trybow pracy: od biegu jalowego poprzez jedynke na ostatnim biegu konczac
zaadaptujesz miedzy innymi go pod parametry sondy lambda i przeplywomierza, bez ktorych silnik moze trzymac za niskie lub wysokie obroty

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=G4qWKtOTvx0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Z tego co wyczytałem kilkukrotnie przekręcanie stacyjki bez aku może spowodować rozprogramowanie poduszek itd...
Dlatego w E39 z lewej strony pod kierownicą jest biały moduł odcinający napięcie od rozrusznika itd w przypadku spadku napięcia do pewnego poziomu.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 20:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
a nie da się takiej operacji przeprowadzić, podpinając kompa ? np przez INPA ? bo do DIS-a jeszcze nie doszedłem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 21:50 
gooteck, a ja mam pytanie.jak mam automata w bmw e36 2.0 benzyna to jak mam ztesetowac kompa??chodzi dokladnie jak mam go cisnac do 5000 obrotow na 1 biegu jak przeciez sam mi przezuci?mam dac na sport czy co?z gory dzieki:)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 22:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no chyba masz tam kickdown nie? wbijasz w podłoge i powinna pójść do 6500 obr ;) tylko na ciepłym bo na zimnym to poobracane panewki gotowe :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 22:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Na innych forach piszą tak:
"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut "

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 2 sierpnia 2010, 01:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 530D
Kod silnika: m57
witam
kupilem wczoraj e39 3.0d
mam tam nawalone napewno sporo bledow
myslicie ze warto resetowac?
moze to cos poprawic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 2 sierpnia 2010, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
jeff.kluczewsky napisał(a):
myslicie ze warto resetowac?

"Co nie zabije... to wzmocni !!!"

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 16:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
czy po resecie inspekcja sie kasuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 17:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
jeff.kluczewsky napisał(a):
witam
kupilem wczoraj e39 3.0d
mam tam nawalone napewno sporo bledow...


I bardzo dobrze, bo jak pojedziesz na koma to się dowiesz co autu dolega.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL