BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 23:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 25 grudnia 2011, 22:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
szymon2301 napisał(a):
czy po resecie inspekcja sie kasuje?
nie

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 25 grudnia 2011, 23:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
naprawdę taki reset coś daje? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 25 grudnia 2011, 23:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
daje ale nie wydaje mi sie zeby miał sens w dobrze działającym aucie.

ja np w trakcie poszukiwań awarii resetowałem kompa kilka razy. potem okazało się ze to sonda lambda była do wymiany, po jej zmianie auto jeździło normalnie ALE ostatnio adaptował się z dziwnymi wskazaniami sondy więc należało go zresetować coby złapał sobie odpowiednie nastawy. co ciekawe po ostatnim resecie komputer pokładowy zaczął pokazywać o wiele prawdziwsze wskazania średniego zużycia ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 02:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ale mam takie pytanie - co dokładnie to kasuję ? Adaptację ? No bo przecież nie resetuje map ECU :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
komputer część ma zaimplementowaną na stałe a część tak jakby "dostraja" sobie. co dokładnie się kasuje to nie mam pojęcia ale generalnie różnica jest po takim resecie.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 13:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Też uważam że warto bo silnik lepiej po tym pracuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 12:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 414
Lokalizacja: Świecie
Moje BMW: E36 316
Kod silnika: M43B16
Czy jest możliwość aby się to zaadaptowało nie do końca dobrze?

Kiedyś padło mi ako, tak konkretnie. Jako że się mi spieszyło wstawiłem od innego auta, odpiłem i od razu pojechałem w trasę. Na trasie obroty spadały nisko przy zmianie biegów itp, dopiero po ponownym odpaleniu już się ustabilizowały. Więc czy jest możliwość aby się wtedy źle zaadaptował i było tak cały czas?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 13:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jedna szkoła mówi o adaptowaniu kompa tak jak tu opisano czyli 5min pracy przerwa jakieś cuda.

druga - zresetować i jeździć.

prawda leży pewnie gdzieś po środku. ja robiłem i tak i tak i zawsze efekt miałem dobry. jeśli auto Ci pracuje ładnie, równo, nie pali za dużo to jest ok. na początku musi sobie pozbierać z wszelakich czujników dane więc moze nieco nieładnie pracować.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Robilem reset (auto duzo pali)

po resecie dalej to samo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 01:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Panowie, w e90 to to zadziała:)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Waldasso napisał(a):
.Następnie odpalamy i ruszamy na pierwszym biegu do ok. 5500 obrotów,spuszczamy pedał gazu
Czy to oznacza but w podłogę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 17:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 494
Lokalizacja: holandia
Moje BMW: 5
Kod silnika: m52b28
Grzegorz76 napisał(a):
Waldasso napisał(a):
.Następnie odpalamy i ruszamy na pierwszym biegu do ok. 5500 obrotów,spuszczamy pedał gazu
Czy to oznacza but w podłogę?

dla mnie but w podlogę to 6600/6700 :)odcina.
ruszasz tak jak np ze świateł tylko nie zmieniasz biegu i patrzysz na obroty 5500 puszczasz....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 21 kwietnia 2013, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Błędy i tak będzie pamiętał i tak,ale warto to zrobić. Autko napisze sobie nową mapę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 02:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Miras napisał(a):
Błędy i tak będzie pamiętał i tak,ale warto to zrobić. Autko napisze sobie nową mapę.


To autka piszą mapy?
Ktoś to przeczyta i będzie to powtarzał.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 07:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jak zwał tak zwał...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 21:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
wladekkow napisał(a):
jak zwał tak zwał...

Dzięki za wsparcie. Nie chciało by mi sie tego co nie którym tłumaczyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, 07:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
a co z radiem ?
trzeba będzie rozkodować ?

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Miras napisał(a):
wladekkow napisał(a):
jak zwał tak zwał...

Dzięki za wsparcie. Nie chciało by mi sie tego co nie którym tłumaczyć.

Kolego -mapy są stałe i się nie zmieniają chyba że zmieni je np tuner.
Nie pisz bzdur. Wartości adaptacyjne to nie mapy.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, 16:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Dlaczego w autach z lpg mapy sie rozjeżdżają? :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] RESET KOMPUTERA (STEROWNIKA, ECU). WARTO TO ZROBIC!
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Miras napisał(a):
Dlaczego w autach z lpg mapy sie rozjeżdżają? :zly:


Widzisz o to samo mi chodzi -nie powielać jakichś wymysłów. Nie wiem gdzie to usłyszałeś lub przeczytałeś.
Mapy są takie same w aucie tuż po wyjechaniu z fabryki jak i 5 lat później jeśli nie był robiony upgrade softu lub tuningowany. Mogą się "rozjechać" adaptacje czyli to o czym jest w tym wątku -resetowanie adaptacji.
Najprostszym przykładem do opisania jest adaptacja wtryskiwaczy (korekcje na wtryskiwaczach). Weźmy dwa autka identyczne silnik, skrzynia itd itp.
Mapy sa te same w obu. Jednak w nich są małe rozbieżności mechaniczne np chropowatość gładzi cylindra jego średnica czy błąd kształtu i to samo jest z zaworami tłokami i wtryskiwaczami (otworki rozpylaczy).
To wszystko daje jakiś rozrzut czasem większy czasem większy (wszystko w granicach tolerancji wykonania).
Ecu silnika na wolnych obrotach także korzysta z map takich samych w obu autach ale adaptacje w nich już są inne korekcje na wtryskiwaczach też inne.
Czyli jak np jeden cylinder w jednym z aut jest słabszy to wał ma mniejszą prędkość tuż za suwem z tego cylindra. bez adaptacji trzęsło by silnikiem. Ale ecu się adoptuje i wydłuża czas wtrysku na tym cylindrze (jest większa korekcja na nim).
To tylko przykład a w silniku jest dużo więcej elementów wykonawczych które się adoptują.
Więc co się dzieje w autach z gazem?
Połowa czujników jest emulowana (oszukują ecu silnika aby pracował jak na bęzynie) np sonda lambda. Jeśli jeździsz na gazie to właśnie adaptacje nie są takie jakie powinny być czyli jak przy jeździe na bęzynie.
Skądś wiesz że "mapy się rozjeżdżają" - ja twierdzę że to adaptacje. Bo jak wyjmiesz wsad sterownika DME (soft) to będzie dokładnie taki sam.

Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kuchash i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL