BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Szalejące zegary.
PostNapisane: 30 marca 2008, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Witam wszystkich. Mam poważny problem. W trakcie jazdy w jednym momencie zaświeciła się kontrolka "ABS", i "ASC" po czym przestał działać PRęDKOśCIOMIERZ, WSKAźNIK ZUżYCIA PALIWA, LICZNIK KILOMETRóWI, oraz WSKAźNIK PALIWA W BAKU. Co jest najlepsze naprawiło się samo po dwóch dniach. No i dzisiaj jak jechałem zrobiło się to samo. Co może być przyczyną takiego objawu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Może kostka za zegarami przestała łączyć. Ja bym zaczął od sprawdzenia właśnie tej możliwości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szalejące zegary.
PostNapisane: 30 marca 2008, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
miałem taki sam problem w moim e-34, i niestety dlugo go ingorowałem, co było błedem bo nawalilo mi auto w nocy, w lesie, 100km od domu.

Problem prawdopodobnie tkwi w podawaniu prądu. Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator. Mój był do wymiany. Nie zwlekaj z tym, bo nawet jak podlaczysz akumulator do innego auta, to starczy ci na kilka kilometrów jazdy, zaczna Ci gasnąć światła, nie będziesz miał nawet swiateł awaryjnych. Jedź do elektryka niech sprawdzi prąd i ladowanie alternatora, dokładnie opisz poroblem.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Co ma alternator do szalejących zegarów? Z tego co zrozumiałem koledze tylko zegary przestają działać a nie światła czy ogólnie prądy w aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: zegary
PostNapisane: 30 marca 2008, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
pawelhel napisał(a):
Co ma alternator do szalejących zegarów? Z tego co zrozumiałem koledze tylko zegary przestają działać a nie światła czy ogólnie prądy w aucie.



zgadzam sie..tylko ja opisalem problem od poczatku do konca...tez zaczynalo się od tego ze kontrolka od abs sie swiecila, zegary wariowały..itd jeździłem z tym jakis tydzień czasu...a to ze gasną światła to już jest ostatnie stadium awarii, gdzie w trakcie jazdy auto bierze prad tylko z akumulatora, ale jak wiadomo starczy to tylko na troche..bo nie ma zadnego ladowania i wtedy staje się na drodze i nie ma już rozwiązania jak tylko holowanie lub laweta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Włąsnie wróciłem z warsztatu. Gość podpiął mnie pod KTS i wyszło że mam uszkodzony czujnik obrotów koła od ABS. Czy jest możliwość, aby tego wszystkiego wina leżała po stronie czujnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: zegary
PostNapisane: 31 marca 2008, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: kalisz
isek napisał(a):
Włąsnie wróciłem z warsztatu. Gość podpiął mnie pod KTS i wyszło że mam uszkodzony czujnik obrotów koła od ABS. Czy jest możliwość, aby tego wszystkiego wina leżała po stronie czujnika?



Czujnik od ABS - OK, ale dlaczego wariują wszystkie zegary, tylko od samego ABS'u ??...tego nie wiem. W moim przypadku awaria dotyczyła czego innego, a objawy były takie same jak u Ciebie.
Więcej nie jestem w stanie pomóc.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 14:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Kolego miałem to samo wywalało ze czujnik uszkodzony,ale jezdziłem dalej ,aż padły zegary i wyszło ze moduł ABS/ESP poleciał,mozna naprawić lub kupić nowy,ja naprawiałem

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2008, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
W dniu dzisiejszym kupiłem czujnik obrotów koła na tył. Wymieniłem. NA postoju było wszystko OK. Lampki od ABS się wyłączyły, ale po przejechaniu dosłowni 10 metrów zapaliły się spowrotem. Już mi ręce opadają. Na diagnostyce wychodził błąd "czujnik obrotów koła lewy tył - przerwa". Żadnych innych błędów KTS nie wykrył. To mi bardziej wygląda na jakąś przerwę między wtyczką do czujnika a modułem ABS/ASC lub zwarcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Temat można już zamknąc. A teraz małe sprawozdanie. Patrzcie dokładnie na kolor wtyczek na czujnikach ABS. Kolor szry jest od roku 95 do 98. Kolor niebieski to wtyczki od 98 roku. Jeżeli założymy z niebieską wtyczką do BMW przed 98 rokiem, to wszystko będzie OK oprócz zliczania impulsów (obrotów koła). Inne cewki. Po założeniu czujnika z szarą wtyczką nadal świeciły się kontrolki ABS/ASC, jednak po przejechaniu (na nowym czujniku) 20 metrów przy prędkości 18km/h kontrolki ABS/ASC zgasły i w tym momencie załączyły się wszystkie zegary. Czyli wszystko wróciło do normy, a wszystko przez niesprawny czujnik obrotów koła. Mam nadzieję, że mój przykład komuś się przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
witam ja mam tez problem z licznikami dokladnie wariuja mi, swieci sie abs kontrola trakcji wskaznik paliwa wariuje pokazuje mylne wartosci paliwa obrotomierz lezy a jak trzymam noge na hamulcu (automat) to sie sam podnosi i potencjometr od chwilowego spalania pod obrotomierzem tez, nie mam pojecia co sie stalo na kompie wyskakuje blad czujnik abs lewy tyl nie mam pojecia jak to zrobic prosze o pomoc auto moje to 530 diesel e39 z 99roku :((( a wszystko sie tak zrobilo jak wymienilem pape paliwa moze jakas masa uciekla czy co prosze poratujcie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 22:10 
ja miałem dokładnie to samo tez zegary nie chodziły oraz nie chodził abs z asc, i wyszło na to ze mam sterownik od absu i asc walniety. jak go odłaczyłem to obrotomierz zaczął działac. koles na kompie mi to wykrył, takze u mnie powodem nie działania zegarów i abs z asc jest ten sterownik musze go wymienic i wszystko bedzie działac. mozecie zobaczyc czy to samo jest u was??? pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
witam a jak odloczyc ten sterownik od abs i asc gdzie sie on znajduje i czy sam moge to zrobic zeby sprawdzic czy to ten sterownik a i ile kosztuje regeneracja tego sterownika???? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 10:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Ja mam taki problem mianowicie,po wymianie czujnikow abs ,szaleja mi obroty,gdy wrzucam na luz wskazowka diametralnie idzie w gore,a po odlaczeniu abs wszystko jest ok z obrotami co moze bys przyczyna??/ :(

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 10:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Ja mam taki problem mianowicie,po wymianie czujnikow abs ,szaleja mi obroty,gdy wrzucam na luz wskazowka diametralnie idzie w gore,a po odlaczeniu abs wszystko jest ok z obrotami co moze bys przyczyna??/ :(

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Szalejące zegary.
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 535 i
kolego mialem to samo w mojej e39 530 d 99 rok podpielem pod kompa i pokazalo do wymiany czujnik abs w lewym tylny kole po jego wymianie na orginalny wszystko wrocilo do normy i narazie jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Szalejące zegary.
PostNapisane: 18 lipca 2010, 08:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39 525d
No to trochę podbiję temat. Właśnie wczoraj w moim E39 525d (2001) przestały mi działać zegary (wskaźnik paliwa, prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury oraz wyświetlacz komputera - przebieg i temperatura). Wyglądało na to, że wszystko działa bez zarzutu, tylko nie działają zegary. Jak włączałem długie światła, to kontrolka się zapalała. To samo działo się jak otwierałem drzwi, włączałem kierunki, wyłączałem esp - wszystkie kontrolki wtedy się świeciły. Po przejechaniu 10 km zatrzymałem się na parkingu i zacząłem sprawdzać bezpieczniki - wszystkie wyglądały na dobre. Ku mojemu zdziwieniu po przekręceniu kluczyka wszystko wróciło do normy. Sprawdzałem chyba z 50 razy i nadal wszystko gra. Muszę umówić się do elektryka, tylko czy w tej sytuacji będzie on w stanie zdiagnozować usterkę skoro nie będzie widział objawów?
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL