BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] 730 91r Komunikat po zmianie skrzyni biegów
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
Witam serdecznie,szukałem ale nic z tego : (,kupiłem BMW 730 z 91r,juz mniejsza o to ze zostałem oszukany ale trudno,podaje problem,otóż jak sie dzisiaj dowiedziałem samochód który kupiłem był w automacie a ktoś wrzucił do niego manual i od tamtej pory (tak jak to ja przypuszczam)jest błąd w kompie Getriebeprogramm Betriebsanleits(usterka związana z automatyczną skrzynia biegów której juz niema w tym samochodzie bo jest manualna),czy ktoś mógłby mi pomóc jak go usunąć bo błąd jest naprawdę uciążliwy dodam iż znalazłem pod lewarkiem zmiany biegów kostkę w której ktoś zmostkował styki ale na nic widzę to się zdało)proszę o rady gdzie stuknąć puknąć żeby tego komunikatu nie było?.Będę bardzo wdzieczny.

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 18:21 przez Respect it, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
No to fakt dziwna usterka. Podejrzewam że skasowanie błędu na kompie nic nie da bo będzie się powtarzał ponieważ komputer nie dostaje sygnału z czujnika. Podejrzewam że jest jakaś możliwość przeprogramowania komputera ale o to to musisz pytać w naprawdę dobrym zakładzie mechanicznym. życzę powodzenia

P.S czy podczas zakupu, jazdy próbnej nie widziałeś tego błędu na desce rozdzielczej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
widziałem ten błąd ale ze względu że nie znam Niemieckiego a tak jak wyżej pisałem facet mnie oszukał bo nawet nie wspomniał ze były podmieniane skrzynie to myślałem że pewnie jest to drobnostka ale widze że jednak nie : (,a jak by może taki czujnik mu podrzucic i go w ten sposób oszukać?

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Z tego co wiem sygnał wysyłany nie tylko potwierdza że jest skrzynia automatyczna w budzie zamontowane ale również na jakim przełożeniu się teraz porusza autko itp. Trudna sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
Przy takiej zmianie, potrzeba wymienić wiązkę elektryczną silnika.
Teraz wiązka silnika podłączona jest z wiązką z skrzyni automatycznej.
Spróbuj odłączyć z wiązki komputer od skrzyni automatycznej, wydaje mi się że to właśnie on wysyła ten błąd.
Niestety nie wiem gdzie on jest :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak usunąć błąd byłbym bardzo wdzięczny,pomyślałem jeszcze sobie a może jak by wymienić zegary tam też jest mnóstwo odbiorników sygnałów z czujników albo pod tylnią kanapą jest komp ale jak to zrobić ? i mam teraz kłopot : (

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 05:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
a może ktoś się orientuje gdzie są przekażniki od automatycznej skrzyni biegów(albo pod kanapa albo pod maską pytanie które to są???) może po odłączeniu takiego przekażnika komputer nie będzie dostawał głupich sygnałów o usterce skrzyni automatycznej.

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/ ... tm/002.htm

masz tu link do instrukcji BMW e34, wprawdzie po angielsku ale wszystko jest tam dość dokładnie opisane więc może coś znajdziesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
może wymień spowrotem skrzynie na automat :wstyd:


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2008, 10:23 przez marwi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
może wymień spowrotem skrzynie na automat :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
marwi napisał(a):
może wymień spowrotem skrzynie na automat :wstyd:


niezbyt mnie pocieszyłeś...
dowiedziałem sie że istnieje możliwość przeprogramowania kompa wiec jeśli sam coś nie wymyśle to chyba pod jadę do jakiegoś serwisiku i oddam moje BMW w ręce sadystów niech oni to zrobią.(czuje że fundusz dziurawej kieszeni ucierpi),chociaż tak jak mówię sam wolał bym problem rozwikłać bo jest dość ciekawy :hyhy: (najlepiej z waszą pomocą)

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
pawelhel napisał(a):
Podejrzewam że jest jakaś możliwość przeprogramowania komputera ale o to to musisz pytać w naprawdę dobrym zakładzie mechanicznym.


Nie masz sie co zastanawiać Bmw nie lubi oszczędzania - za próby druciarstwa potrafi ukarać bardzo boleśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:31 
ale samochód normalne jeździ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
tak samochód normalnie jerzdzi,cała elektronika oki,tylko ten diabelski błąd skrzyni w kompie ehh... szlak mnie trafia jak go z rana zobacze potem mi przechodzi złość bo sie na niego staram nie patrzeć,ale myśle że taki głupi komunikacik to jest nic z tym co dzisiaj zobaczyłem w kiszkach mojego BMW,a chodzi dokładnie o wałek rozrządu,zdjołem pokrywe klawiatury żeby wyregulować sobie luzy zaworowe bo wydawało mi się ze to właśnie była przyczyna słyszalnego stukania przy 2 i 3 cylindrze od strony frontu samochodu no właśnie i co zobaczyłem?,zauważyłem starte 2krzywki na wysokości właśnie tych dwóch cylindrów,ciekawe dlaczego akurat na tych 2 cylindrach tak się zrobiło,mój tato sugeruje że silnik mógł mieć uszkodzoną pompę olejową poprzez którą zostały uszkodzone te 2 krzywki ze względu na brak smarowania,tak czy inaczej jestem dobrej myśli że tylko wałek się uszkodził dlatego tak stuka(mógłby się do tego stopnia wyrobić żeby robił tyle hałasu?) ,a w najgorszym wypadku będę musiał robić tez głowice z zaworami jeśli tam juz też nie było smarowania,wiadomo silnik zaciera się zaczynając od góry gdzie niema najpierw smarowania gdy pompa sie uszkodzi,no sami powiedzcie patrząc przez różowe okulary(nie mam ochoty na naprawę głowicy : ( )no cóż tam innego może stukać? jak nie wałek(tak jak wspomniałem 2krzywki uszkodzone ale w miare możliwości ustawione są luzy zaworowe),jedno jest pewne muszę kupić nowy wałek(ktoś ma na handel?)bo bez niego teraz ani rusz,jeśli po wymianie jego i wyszlifowaniu(tak jakoś to się nazywa) części współpracujących nic to nie da i stukanie będzie dalej występować to niestety czeka mnie robota głowicy(czarno to widze).

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2008, 22:12 przez Respect it, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Jak Ci sie udało kupić to autko? No kolego faktycznie respect na maxa. Ale na poważnie wałek kup nowy z tego co wiem to nie jest duży pieniądz na tym nie warto oszczędzać. Ja na twoim miejscu nie wiem kiedy kupiłeś autko odstąpił bym od umowy masz na to chyba 6 miesięcy od zakupu auta. Napisz coś o zakupie kiedy i gdzie komis ? giełda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: WojsÂławice/CheÂłm
szkoda mi bo dobry egzemplarz z tego BMW,blacha naprawdę w skali od 1 do 10 naprawdę na 11,Elektryka w pełni sprawna Klimatyzacja również,silnik bez przecieków suchutki,a że są na początku problemy to normalne,tylko ci których stać na nową Beemke to niewiedzą tak szczerze miedzy nami co z czym sie je :hyhy: ,po prostu nie ingerują w swoją maszynę bo poco?,tylko my z delikatnie mniejszym portfelem jerzdzimy delikatnie starszymi modelami BMW od których sie wszystko zaczeło :hyhy: ,nigdy nie oszczedzałem na częściach dlatego jutro powale do sklepu i kupie to i owo na dobry początek :] .Troszkę połaskocze swoje BMW i będzie naprawdę nie tylko na co się popatrzeć ale również i nacieszyć ucho :hyhy: .

_________________
<BMW>BMW E32 730 z 91r THE SHOW MUST GO ON<BMW>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: problem z getrieben program - w e32/e34
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Problem z getrieben program rozwiazany - w e32/e34 nalezy odciac przewod idacy do 5 pinu modulu check control ( potem go zaizolowac )- szary przewod z brazowym paskiem - i podac na 5 pin mase .... blad skrzyni przestaje sie wyswietlac .....

sposob ten na pewno pasuje do wszystkich e32/e34 - w innych modelach moze bycinaczej - ale tez da sie to zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL