BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Panewki - koszt częsci i robocizny (video)
PostNapisane: 21 maja 2008, 16:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam wszystkich, chciałem sie zorientowac ile będzie mnie kosztowała wymiana panewek? Dokładnie nie wiem czy to panewki ale najprawdopodobniej strasznie mi stuka coś w silniku mechanik stwierdził ze to panewki. Powiedzcie mi ile mam szykować kasy mniej więcej za robote i części

Postaram się wkleić filmik jak pracuje moje M20B20, może wy będziecie wiedzili co to dokładniej . Dodam jeszcze ze jeżdże na oleju mineralnym LOTOS GAS, kontrolka od ciśnienia oleju mi sie nie świeci, regulacja zaworów też nic nie dała

OTO LINK http://pl.youtube.com/watch?v=iKZW-hHUCdM

Tytułuj tematy zgodnie z ustalonymi ZASADAMI
Zapoznaj się z nimi jeśli chcesz uniknąć ostrzeżenia następnym razem.


..::CZARNY::..


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 20:21 przez arcik155, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: opole
to sa panewki na bank tylko teraz zalezy które z tego co pamientam sa dolne i jakies górne jak mialem golfa wymienilem dolne i niestety nie pomoglo dalej stukalo,wiem ze wymienic dolne panewki to sdamemu mozna bez problemu ale ponoc z tymi górnymi to jest wiencej roboty,i radze tak nie jeżdzic bo panewka sie obkrenci i dopiero benda koszta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 19:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
lub np. peknieta dzwigienka zaworowa w glowicy :) w m20 kilka razy sie z tym spotkalem :) sciagnij pokrywe zaworow i sprawdz czy wszystko cale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: opole
jeszcze tak bardzo sie nieznam na bmw bo maj je od niedawna ale w innych autach co mialem to takie klepanie przy dodawaniu gazu zawsze wychodzilo na panewki tyko pytanie dolne czy górne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
kajtek78 napisał(a):
panewki tyko pytanie dolne czy górne


Nie ma panewek dolnych i górnych.Są panewki korbowodowe i główne.

To może być coś z rozrządem tak jak pisze Kornelio, gdyby paneki miały za duży luz ciśnienie napewno nie byloby w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 21:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Nowa Ruda
U mnie dźwigienki zaworowe są w porządku, regulowałem luz zaworowy i nic tam nie zauważyłem, jeszcze odpalałem autko bez pokrywy zaworów i wszystkie zaworki równo chodziły bez żadnych podknięć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 21:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Nowa Ruda
A może to być też że np. uszczelka jest wydmuchana pomiędzy dwoma cylindrami ?? albo że gniazda zaworowe sa powypalane ?? Jeżdże na LPG :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 165
Lokalizacja: Olecko
Też może być coś z głowicą,jezdzilem lublinem i tez tak klekotało... oddali pozniej glowice do remontu i problem znikł.

_________________
Nigdy nie k³óÌ siê z g³upim,Najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu,A póŸniej wygra doœwiadczeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
to na 1000000% panewy! miałem ten sam dzwiek
a pozniej jak sie bardziej wytarły to az taki metaliczny dziwek było słychac! ja za szlif wału zapłaciłem 170zł a za panewki bodajze 220zł ale juz dokładnie nie pamietam! moim zdaniem to napewno panewki korbowe! bo głowne inaczej tłuka!
jak chcesz byc pewny to napisz mi pw. to ci napisze jak sprawdzic bez rozbierania czy to panewa i na której korbie!
POZDRO!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
krzysiek88333 napisał(a):
jak chcesz byc pewny to napisz mi pw. to ci napisze jak sprawdzic bez rozbierania czy to panewa i na której korbie!
POZDRO!


A kolega co taki tajemniczy?? Może byś tu napisał żeby ktoś ewentualnie jeszcze mógł skorzystać ;) , chyba że to faktycznie jakaś tajemnica :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
aaaaaaaaa tajemnica firmy :hyhy:
nie no wieczorkiem napisze bo teraz jestem dosałownie chwile na kompie!
POZDRO!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 15:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
:D spox, czekamy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 09:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
A wiec:
do tej roboty potrzebnych jest dwóch gosci(moga byc tez panie) :)
potrzebny klucz bodajze 19 do krecenia wałem, ale nie daje głowy bo moze byc wiekszy juz nie pamietam!
dłuuugi śrubokret albo cos w tym stylu
klucz do świec
Auto na recznym i na luzie! odkrecamy wszystkie świece
krecimy wałem przy uzyciu klucza tak aby po kolei pierwszy tłok znalazł sie w GMP(górne najwieksze położenie) jak sie tam znajdzie, drugi ziomek wkłąda przez otwór na świece śrubokret tam gdzie tłok jest w GMP! i napiera na niego! jak tłok opadnie w dół to znaczy ze panewa korbowa wywalona jest! a jak nie opadnie to znaczy ze na tej korbie jest ok! i tak robimy na wszystkich cylindrach po kolei ustawiajac GMP!
tłok sam nie opadnie bo trzymaja go pierścienie!!! a jak napiera sie np. srubokretem na niego to jest tak jakby był wybuch mieszanki w cylindrze!
wiem wiem troche to śmieszne, banalne i wiejskie ale serio to działa!
ja tak z wujkiem wyczulismy która panewa poszła i po odkreceniu miski olejowej potwierdziło sie w 100% ze to ta sama panewa!
mój wujek jest mechanikiem i zna sie na rzeczy i ma swoje sposoby zeby nie rozbierac róznych podzespołów a sprawdzic czy aby moze to byc to!
takze prosze mnie tu nie zjezdzac za ten sposób!!!
ale jak go dobrze wykonacie to sami zobaczycioe ze to działa! tylko trzeba to bardzo dokładnie zrobic, nieraz kilka razy!
POZDRO!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
Hmmm generalnie proste i logiczne, ale wydaje mi się iż powinno sie to sprawdzać kiedy tłok będzie schodził z górnego położenia bo wtedy wał ciągnie korbę w dół, tłok zapiera się o cylinder i powinna powstać luka między górną panewką korby a gładzią wału, tylko pytanie czy jak słychać że już klepie panewka to ta szczelina będzie na tyle dyża żeby w ten sposób sprawdzić??
Ale nie powiem sposób jest Ok i każdy sobie może spróbować sprawdzić aby wykluczyć lub potwierdzić daną dolegliwość.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 10:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
sory masz racje pomyliło mi sie dokładnie jak piszesz jak zaczyna schodzic z gmp!
o widzisz jak to fajnie fachowo opisałes :hyhy:
własnie nieraz mozna nie zdiagnozowac jak panewy lekko tluka ale jak tak tutaj u kolegi w e30 to powinno wyjsc która i gdzie! bo ja miałem taki własnie dzwiek jak sprawdzałem! i wyszło!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Częstotliwość stukania na tym filmiku jest 2x większa niż częstotliwości niedomagań rozrządu, ale bardziej niż panewy obstawiałbym sworznie tłoka. Trzeba rozebrać. Albo panewki główne, albo korbowodowe, albo sworznie tłoka. Głowica odpada bo tam wszystko się klepie 2x wolniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 165
Lokalizacja: Olecko
najlepiej rozkręć i zobacz ,wtedy bedziesz wiedział.
Gdzie ty tak ja skatowałeś?
Jaki przebieg?

_________________
Nigdy nie k³óÌ siê z g³upim,Najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu,A póŸniej wygra doœwiadczeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 23:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Nowa Ruda
Ja jej nie skatowałem, dbam o swoją beemke :) ale pzrecież nie kupiłem jej prosto w fabryki tylko od kogoś , a wiadomo jak niektórzy potreafią robić rzeżnie w takich autach, a historii nieznam, i moja beta ma przejechane 215 tys ale cos mi sie zdaje ze mógł ktoś przekręcić, chociaż nie widać znaków żeby ktoś rozbierał zegary


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2008, 12:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
pitekantrop, napisał:
Cytuj:
Albo panewki główne, albo korbowodowe, albo sworznie tłoka.

a własnie u mnie wujek mechanik tez podejrzewał ze to mogły byc sworznie na tłoku ale jednak panewy!

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2008, 01:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Miałem to samo i właśnie mam wał po szlifie i składam silnik.

arcik u mnie jest 290 000 km a rocznik 10-1987 i daje mu ponad pół miliona

w twoje 215kkm też w życiu bym nie uwierzył, m20 przy 215kkm by się dopiero dobrze dotarło, nawet jak katowałby ktoś, no chyba że ktoś o suchym bagnecie jeździł.

U mnie musiałem kupić panewki korbowodowe na 3 szlif 0,75mm. BMW przewiduje 2 szlif 0,5mm ale ponoć aż do 1mm jest warstwa nawęglona więc powinno to długo wytrzymać :)

Zabawa mnie wyszła:
150 zł szlif
60 zł panewy kolbenschmidt (z rabatem)
30 zł 3 zimeringi elring (wałek atakujący skrzyni, przód i tył silnika)
olej wlewam stary bo miał tylko 500km nalatane ale wlewam go przez drobne sitko żeby opiłków nie było

robota we własnym zakresie
wszystkie uszczelki wymieniłem na silikon VW który miałem w garażu

no i mam teraz silnik z nowymi zimmerami, szczelny, czysty, taki jakby pół remont, szwedzki remont

250 zł ale było warto, niż kupować kolejny styrany przez młodziaka silnik

z tym że roboty z tym jest od za*ebania, kilka dobrych wieczorów to zajmuje, bo trzeba odkręcić silnik, podwiesić i przesunąć do przodu samochodu, żeby wyjąć wał

jakbym był mechanikiem to bym chciał za to co najmniej z 700 zł, bo roboty wbrew pozorom jest bardzo dużo

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 149 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL