BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525i M50 problem z układem chlodzenia
PostNapisane: 25 maja 2008, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
witam

czytalem juz chyba wszystkie posty i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. U problem z ukladem chlodzenia objawia sie zupelnie inaczej.

ale od poczatku. kupilem niedawno 525i 24v na vanosie. od samego poczatku zauwazylem ze autko ciezko lapie temperature.. az pewnego dnia podczas zwyklej jazdy zagotowalo sie(do czerwonego), od razu zatrzymalem sie(dodam, ze przed tym zajsciem silnik zaczal nierowno chodzic, a nawet zgasl mi 3 razy). kolega ktory byl ze mna odkrecil korek od wlewu plynu chlodzacego(przez co zapowietrzyl uklad). dojechalem do domu(uwazajac na temp). Na poczatku myslalem ze to termostat, ale nawet po jego wyjeciu auto sie grzeje. gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest bardzo goraca, a dolna prawie zimna, chlodnica tez letnia. Uklad jest odpowietrzony(chyba) poniewaz ogrzewanie dziala bardzo dobrze. auto chodzac na biegu jalowym grzeje sie. wychodzi na to jakby nie bylo obiegu.

aha. nie ubywa mi plyny chlodzacego, ani nie ma oleju w plynie chlodzacym, nie kopci na bialo...

Moje podejrzenia to:
1. uszkodzona pompa wody
2. uszczelka pod glowica
3. glowica;/

doradzcie co zrobic w takiej sytuacji, jak sprawdzic co jest uszkodzone?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
Stawiam na pompe wody (oberwany wirnik) lub jeszcze uklad moze byc zapowietrzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 15:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam zdejmij korek od zbiorniczka i na biegu jałowym lekko przegazuj zobacz czy jest przelew płynu w zbiorniczku jeżeli nie ma to siedzi pompa tak jak pisał Kolega wyżej oczywiście jeżeli jest dobrze odpowietrzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 17:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
ryszard55, robilem tak jak mowisz... i przelewu uzyskac nie moge;/ modle sie o to zeby pompa byla do wymiany.. bo remontu silnika finansowo (narazie) nie udzwigne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 19:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
odwagi kolego to na 90 procent pompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2008, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dzieki za odpowiedzi, tez obstawiam pompe.. a moze jeszcze ktos ma pomysly na rozwiazanie mojego porblemu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
kolego,z tego co sie orientuje to wyciagniecie termostatu nic nie daje bo termostat jak sie otwiera to zamyka maly obieg i puszcza na duzy wiec jak go wyjmiesz to pompa i tak pompuje tylko w bloku i jezeli tak obstawiacie pompe to musze was zmartwic bo jak ona by padla to niebylo by ogrzewania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
jezeli na razie niechcesz wydawac kasy to wez stary termostat do garczka z woda i na kuchenke i patrz czy sie otwiera,powinno to nastapic tuz przed zagotowaniem bo w tym silniku powinien bodajze otwierac przy ok88 stopniach, przerabiajem to w m50 ale u mnie to byla pompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 18:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
"kolego,z tego co sie orientuje to wyciagniecie termostatu nic nie daje bo termostat jak sie otwiera to zamyka maly obieg i puszcza na duzy wiec jak go wyjmiesz to pompa i tak pompuje tylko w bloku i jezeli tak obstawiacie pompe to musze was zmartwic bo jak ona by padla to niebylo by ogrzewania"

od tego jest pompka + elektrozawory ogrzewania więc ogrzewanie będzie miał bo jest ta mała śmieszna pompka ale pompuje!!!

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
tigwelder, podzielam Twoje zdanie...

ale o i tak nie uporscilo mi wyboru, bo nadal nie wiem za co sie zabrac najpierw... jutro zawoze chlodnice do "odmulania" moze to cos pomoze.. a jak nie to szukamy dalej;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 16:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
u mnie poszla pompa i nie bylo ogrzewania wogole,ja obstawiam termostat,to jest 70 zl wiec chyba nie szkodzi sprobowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E30 318is, E46 328ci
Zanim zaczniesz cokolwiek rozkręcać, proponuję lekturę postu robertbmw; przystępnie i wyczerpująco:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... %B3odzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dziurkailoczek, to jakos dziwnie miales.. bo u mnie ogrzewanie jest...

begoodmikey, odpowietrzalem dobrze, ale co z tego skoro:

OBERWANY BYŁ WIRNIK W POMPIE !

Obrazek

problem rozwiazany.. dla tych ktorzy pomogli punkty ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 13:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
u mnie tez byl oderwany wirnik pompy ale ogrzewania nic a nic, moze dlatego ze ty masz e34 a ja e36 :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 15:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
dziurkailoczek, a co ma piernik do wiatraka ? przeciez silnik i zasada dzialania taka sama..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gdansk
ryszard55, siemka ryszardf mam do ciebie pytanko a mianowicie, mam e46 1.9 benz i mam taki cos czy samochud stoi czy jezdzi ,wskazowka od poziomu temp.... wody jest zawsze na czerwonym polu jest obieg, jest ogrzewanie, ale jak odkrece korek od zbiorniczka to woda sie gotuje ze mozna sie popazyc i jest powietrze,z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 18:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam temperatura płynu w chłodnicy jest wysoka po odkreceniu korka zmienia się gwałtownie ciśnienie w zbiorniczku i wodę wyrzuca do góry co sprawia wrażenie gotowania jest to czysto fizyczny objaw ale nie świadczy o awarii nie wiem tylko po co Kolega odkręca rozgrzany układ? drugiej części pytania nie bardzo rozumiem co to znaczy zawsze na czerwonym polu czy na zimnym silniku też? proszę o sprecyzowanie-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gdansk
ryszard55, Dokladn ie jak mowisz nawet jezeli zimny jest silnik to wskazowka od temperatury jest na czerwonym polu ,nie wiem co jest grane,i mam aki pytanko to znaczy ze taka temperatura jest normalna w ukladzie chlodzenia? bo juz kupilem termostat nawet bo tak mi powiedzieli i go zminilem i to samo wiec co mi doradzisz? dzieki....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 19:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
mogą być dwie rzeczy czujnik temperatury w bloku który podaje wartości do wskażnika albo sam wskażnik osobiście stawiałbym na to pierwsze temperaturą płynu teraz się nie przejmuj najpierw usuń awarię wskażnika i do tego czasu nie jeżdzij bo nie znając temperatury silnika możesz narobić bidy -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Czaniec
Moje BMW: E36 323i
Kod silnika: M52
majler , mialem podobne klopoty i okazalo sie, ze mam peknieta obudowe od termostatu, przez co, gdy silnik sie chlodzil na postoju dostawalo sie do obiegu powietrze. chlodzenie nie dzialalo tak jak trzeba. kupilem obudowe w autoryzowanym servisie za 83 zl i po zalozeniu i odpowietrzeniu wszystko dziala jak nalezy. sprawdz szczelnosc ukladu.

_________________
Znajdź wymarzoną pracę w serwisie: praca Bielsko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL