BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy mógł paść most (dyfer)?
PostNapisane: 5 listopada 2006, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
Mam taki problem ze przy skrecaniu szarpie strasznie mostem tak jak by cos tam sie polamalo zreszta jakis zgrzyt tez uslyszalem, stalo sie to oczywiscie przy kreceniu baczkow heheh, i podczas jazdy na wprost w sumie nic sie nie dzieje tylko np przy skrecaniu strasznie szarpie kolami z tylu tak jak by cos sie blokowalo.

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 12:13 przez Wojtek-e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Myślę że mechanizm różnicowy w moście się rozleciał :(

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 14:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
dyfer do wymiany.chcialo sie katowac to prosze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
no raczej w sumie nie oszczedzalem mostu :P trudno bedzie kupic taki mos zeby mial szpere tak jak tamten ?

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 15:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a zmieniles w nim wczesniej olej na taki jaki powinien byc?
most uzywka ze szpera od 600 do ponad 1000 zl...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
no olej byl :)

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Ostatnio edytowano 20 grudnia 2006, 00:50 przez Wojtek-e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 18:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
jest jeszcze taki problem ze nie ma recznego tzn da sie go zaciagnac i stawia normalny opor przy zaciaganiu ale nie ma w ogole go na kolach kiedys byl na jedno kolo teraz nie ma w ogole swego czasu cos sie zaczelo strasznie tluc w kole i gdzies slyszalem ze to wlasnie cos z recznego moglo sie rozleciec czy jest to mozliwe zeby np cos tam w srodku przyblokowywalo kolo ?

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Rozbierz hamulce i będziesz wiedział, u mnie kiedyś spadły szczęki i zablokowały koło. Masz z tyłu bębny czy tarczo-bębny :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 18:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
hmm.. szkoda... jedna szpera na rynku mniej ;) wątpie żeby udało Ci sie kupić w dobrym stanie, taniej niż za 800zł. obojętne czy przy katowaniu czy nie, jeśli miał sie posypać to by sie posypał nawet przy emerycjiej jeździe.

jeśli chodzi o hamulce (intuicja podpowiada mi, że masz tarczobębny) to regulacja jest na linkach przy lewarku i "przy kole". da sie to poprawić nie rozkładając hamulców. wystarczy wykręić z koła jedną śrubę ustawić otwór mniej wiecej po środku na górze i przez nią(za pomocą srubokręta) kręcić pokrętłem.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
Tak mam tarczo-bebny i kiedys w kole cos strasznie szumialo tak jak by jakas blacha byla w srodku tego tarczo-bebna i tarla o cos byl to potwornie glosny dzwiek i od wtedy w sumie nie dziala reczny i nie wiem czy np cos sie tam nie rozsypalo i nie przyklokowuje kola. A jesli to most to jak mozna poznac po wyjetym moscie ze jest ze szpra zeby sie nie naciac i nie kupic bez ?

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 19:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
najpierw sprawdź te hamulce , bo może tam się rozsypały szczęki i dlatego coś jest nie tak.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
też mam tarczo bębny i padł mi ręczny. Dokładnie to otwory w których mocuje się szczęki zardzewiały i nie trzymały szczęk. Wymieniłem całe blachy kotwiczne. cena 50zł w aso. Aby ułatwić sobie robotę i nie zwalać piasty wycinałem w tych blachach dziury żeby przełożyć je przez oś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
witam , sorry ale podłacze sie do tematu mam e-36 z 93 roku jakie tam są z tyłu hamulce bo jeszcze tam nie zaglądałem prz zmianach kół na zimowe widze bebny . czy były same bebnowe hamulce w w tym roku produkcji czy tak jak tutaj czytam szczeko-bebny .banalne pytanie ale naprawde nie wiem , a i u mnie jest tylko reczny na jedno koło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mirek kraków napisał(a):
witam , sorry ale podłacze sie do tematu mam e-36 z 93 roku jakie tam są z tyłu hamulce bo jeszcze tam nie zaglądałem prz zmianach kół na zimowe widze bebny . czy były same bebnowe hamulce w w tym roku produkcji czy tak jak tutaj czytam szczeko-bebny .banalne pytanie ale naprawde nie wiem , a i u mnie jest tylko reczny na jedno koło


W buniach e36 z wiekszymi silnikami były tarczobębny ( wygląda jak tarcza tylko w środku mają jeszcze szczęki do ręcznego )

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2006, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
biały-bmw napisał(a):
W buniach e36 z wiekszymi silnikami były tarczobębny ( wygląda jak tarcza tylko w środku mają jeszcze szczęki do ręcznego )


no i w niektórych egzemplarzach z silnikami R4 tez wystepowały tarczobębny

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2006, 08:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
no i w niektórych egzemplarzach z silnikami R4 tez wystepowały tarczobębny
tylko w Is-ie chyba

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
no właśnie nie tylko. Teraz w 1.8 M40 mam tarczobębny, a wcześniej w 1.6 M40 także miałem tarczobębny. Ale głównie w r4 sa bębny

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 10:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
BartE36 napisał(a):
no właśnie nie tylko.
nomoże pod koniec produkcji porzucili bębny? sam nie zauważyłem ale skoro tak mówisz

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
no to z tego co tutaj mówicie mam bebnowe ,a co ile tysiaków mniej wiecej trzeba zaglądać do okładzin ? dodam że jazda umiarkowana raczej spokojna.boje sie tego ruszać bo nigdy nie miałem do czynienia z bebnami do tej pory we wszystkich autkach miałem tarcze. skomplikowana jest wymiana szczek ? czy dam sobie rade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2006, 15:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mirek kraków napisał(a):
no to z tego co tutaj mówicie mam bebnowe ,a co ile tysiaków mniej wiecej trzeba zaglądać do okładzin ?


raczej zaglądałbym na Twoim miejscu często do tego bo w bębnach robi się po prostu bagno.

mirek kraków napisał(a):
skomplikowana jest wymiana szczek ? czy dam sobie rade


mirek kraków napisał(a):
boje sie tego ruszać bo nigdy nie miałem do czynienia z bebnami


Jak robiłeś już w autach jakieś naprawy przy hamulcach to powinienes sobie dać rade i z tymi bębnami , ale nie wiem jak bębny są rozwiązane w e36 .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL