BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ściąga kierownice przy nierównościach.
PostNapisane: 28 czerwca 2008, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Witam, od razu mówię ze nie wiedziałem jak to nazwać, czego szukać pod jakim hasłem. (E39 523i 97r sedan)

Mianowicie, Kiedy jadę koła przednie wjadę na koleinę to mnie na nią kierownica mocniej ściąga... Tzn... lewym kołem wjadę na koleinę... to kierownica sama skręcę na lewą stronę, oczywiście walczę wtedy z kierownica... wjadę delikatnie w jakaś nierówność i kierownica sie ustawia np. do delikatnego skrętu na którąś stronę i mimo tego ze dalej asfalt jak stół jest równy to ta kierownica dalej prze na którąś stronę dopiero po pewnym czasie koła sie prostują jest tak jak powinno być. Jak byłem na diagnostyce przy kupowaniu auta to zbieżność z przodu wychodziła mi +1 m/km a amortyzatory miały po 73 %. Moje pytanie jest następujące... co w samochodzie jest odpowiedzialne za jazdę prostą i taka kiedy o kierunku jazdy decyduje kierowca a nie koleiny czy dołki...

Pozdrawiam wszystkich !!!

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: poznaĂą
Witam :D przejedz sie na jakos stacje diagnostyczna,(moze do kogos u kogo robisz przeglad techniczny auta) i niech ci sprawdzi na szarpakach,moze masz powybijane końcówki drążków,albo sworznie wachacza? ja od tego bym zaczoł :oczami: pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
bmwe36sedan2.0. napisał(a):
niech ci sprawdzi na szarpakach


na szarpakach to w starym Polonezie może sprawdzić czy ma w ogóle wahacze, a w bmw nic nie zobaczy ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: poznaĂą
Cytuj:
na szarpakach to w starym Polonezie może sprawdzić czy ma w ogóle wahacze, a w bmw nic nie zobaczy ...
nie masz dolnego wachacza w swoim bmw? :] bo ja mam :szok: a szarpaki w końcu do tego służą. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
bmwe36sedan2.0. napisał(a):
a szarpaki w końcu do tego służą. pozdrawiam


tak tylko żaden diagnosta nie umie tego sprawdzić ... mi jeszcze nic nie wykryli a jeździłem na różne stacje żeby specjalnie sprawdzić co puka ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: poznaĂą
no cóż,nie każdy diagnosta na swojej robocie sie zna.... no nie??? ja mam jednego sprawdzonego,i zawsze przyczyne znajdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
i zawsze przyczyne znajdzie.


ale nie na szarpakach... z szarpakami to tak jak ze sprawdzaniem amorków... zmniejsz ciśnienie w oponach i pokaze że amorki całkowicie padnięte są bardzo fajne ... :kwasny:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: poznaĂą
biały napisał(a):
ale nie na szarpakach... z szarpakami to tak jak ze sprawdzaniem amorków... zmniejsz ciśnienie w oponach i pokaze że amorki całkowicie padnięte są bardzo fajne ... :kwasny:
szarpaki a przyrząd do sprawdzania amorów to dwie różne rzeczy? szarpaków nie oszukasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
bmwe36sedan2.0. napisał(a):
szarpaków nie oszukasz?


szarpaków nie ale diagności to d...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: poznaĂą
nie wszyscy kolego :szok: :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
... trafiają się wyjątki...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
wyrównaj ciśnienie w każdym kole żeby było jednakowe :ok: po tym możesz szukać dalej jak nie pomoże. :)

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Warszawiak powiesz mi na jakich oponach jezdzisz? chodzi mi o rozmiar nie o producenta. pytam bo miałem podobny problem do twojego i okazało sie ze problemem były opony. szeroki kapeć, taki jaki ja mialem po najezdzie na koleine zachowywał sie własnie tak jak to opisałes. wymieniłem połowe przedniego zawieszenia i nic sie nie zmieniło, doszedłem w koncu do wniosku ze nigdy wczesniej nie jezdziłem na takich kapciach mowa tu o 225/40/ZR18 wiec to widocznie tak ma byc, a ja mysałem ze co jest nie tak. kazdty ci powie ze duze felgi to utrata komfortu. Ale nie wiem czy slusznie sie tak rozspisałem bo nie wiem na czy ty jezdzisz.

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 00:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Rafi23, kolego i tu chyba trafiłeś... moje pony z przodu to jest 225/35R18 a tył to 265/35R18 Czyli to tak ma być...: szkoda... drażni mnie taka jazda.. :/ Dzięki pozdrawiam, oczywiście temat uznaje za nie rozwiązany, chce poczytać innych tez opinie.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 08:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
No na szerokich laczkach potrafi mocno ciagnac na koleinach...
Jak jezdzilem na 185/60/r14 to koleiny mojej e30 nie straszne byly, a jak zalozylem 205/50/r15 to juz nie ten komfort...a na koleinach ciagnie :(

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: wawa
Z zawieszenia z przodu luzy na:
- sworzniach
- tulejach
- koncowkach drazka

Jak uporasz sie z luzami sprawdz:
- geometria
- kapcie
- zaleznie od modelu tyl

Moze to glupia rada ale jesli przy lekkim kopnieciu przedniego kola lata ono ciut przod-tyl znaczy sie ze gdzies sa luzy. jesli przy skreconych nie lata znaczy sie koncowki drazka do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: vienna
ja tez bym stawial na geometrie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 11:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
ja bym zalozyl jeszcze szersze opony LUDZIE!!! na polskie drogi najlepsze sa do szerokosci 205 kupisz szersze bedziesz latal po koleinach jak sz....a.Włóz zimowki i zobacz jak auto sie zachowuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 12:32 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
Warszawiak im szersza opona z przodu, tym bardziej ściąga w koleinach. Jak masz okazje załóż jakieś węższe i sie przekonasz czy nadal ściąga. Jak nie bedzie poprawy to poszukasz przyczyny w ukladzie kierowniczym/zawieszeniu.


resor napisał(a):
Moze to glupia rada ale jesli przy lekkim kopnieciu przedniego kola lata ono ciut przod-tyl znaczy sie ze gdzies sa luzy. jesli przy skreconych nie lata znaczy sie koncowki drazka do wymiany


Piszesz, ze gdy koło lata jest źle, a gdy nie lata też źle, to według Ciebie kiedy jest ok?

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 21:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Nysa
U mnie też tak się dzieje ,a przyczyną są szerokie lacie.Jak jade po prostej drodze puszcze kierownice jedzie prościutko nie ściąga niestety jakaś koleina to trzeba walczyć z kierownicą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL