BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 Zmiana minerala na syntetyk - co trzeba wymienić ?
PostNapisane: 27 lutego 2008, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Otóż mam bmw niestety na mineralu no i już ma dosyć dużo na nim przejechane bo po odkręceniu korka wlewu oleju widać spory nagar.

Mam zamirar wymieniać dzwigienki popychacze hydrauliczne itp. no i chciał bym po tym zmienić olej na syntetyka. I chciałem sie dowiedzieć co trzeba zrobić / wymienić żeby maszynka sie nie rozszczelniła i chulała na syntetyku???

silnik m40 1.8
220 tyś przejechane
aktualnie olej 15w40

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Ostatnio edytowano 30 czerwca 2008, 23:10 przez Lukezz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: lipno
Moje BMW: e34 touring
Kod silnika: m50b25
Witam. moim zdaniem zmiana z mineralnego na syntetyk nie ma sensu. pytasz czy silnik sie nie rozszczelni napewno tak bedzie bo jak wiadomo olej syntetyczny lepiej rozpuszcza nagary niż mineralny.poza tym jest dużo droższy. takie jest moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Lokalizacja: myslowice
Moje BMW: 318 is
tez nie radze.mozesz sobie narobic problemow i kosztow...nie warto

_________________
kriss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Jak koledzy wyrzej piszą jak coś to tylko półsyntetyk i tak Ci on by nie gwarantował że nic ani stukać nie będzie ani uszczelek nie pokiełbasi :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 20:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: DeutSchLaNd
Moje BMW: jest Del Sol i e90
nygas napisał(a):
Jak koledzy wyrzej piszą jak coś to tylko półsyntetyk i tak Ci on by nie gwarantował że nic ani stukać nie będzie ani uszczelek nie pokiełbasi :kwasny:


dokladnie nie wiem czy jak ale syntetyk to moglbys zalac jak robil bys generalny remont ale i tego pewny nie jestem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: lipno
Moje BMW: e34 touring
Kod silnika: m50b25
myślę ze po generalce i wymianie wszystkich uszczelnień można z czystym sumieniem można zalać syntetyk

[ Dodano: 27 Luty 2008, 21:04 ]
myślę ze po generalce i wymianie wszystkich uszczelnień można z czystym sumieniem zalać syntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Lubelskie
kolego dobra rada. Nigdy nie przeskakuje się w oleju do góry. Czyli jesli miałeś minerał to na syntetyk. Jeśli już tak bardzo chcesz to jedynie o jeden stopień czyli a pół syntetyk. Nie robisz aż takiego kapitalnego remontu żeby nazwac ten silnik nowym. A tak naprawde na te Twoje kilometry pół syntetyk bedzie w pełni wystarczający


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
czyli żeby przejść na syntetyka trzeba by zrobić generalny remont :zdegustowany:

rozważam różne możliwości bo zaczęły mi sie odzywać popychacze hydrauliczne :/ i zastanawiam sie co robić

ale chyba nie będe nic kombinował i jeździł tak jak jest :mad: a jak silnik padnie to kupie 1.8 is i będzie po kłopocie no i betka zyska nowe kucyki :cwaniak:

co wy o tym myślicie??? dobre jest to rozwiązanie ??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
lukas88 napisał(a):
czyli żeby przejść na syntetyka trzeba by zrobić generalny remont


Jak dla mnie to żaden remont silnika który ma przebieg set tysięcy kilometrów nie będzie zdawał egzaminu tak jak nowy(mówię tu o pełnym syntetyku)

lukas88 napisał(a):
rozważam różne możliwości bo zaczęły mi sie odzywać popychacze hydrauliczne i zastanawiam sie co robić

ale chyba nie będe nic kombinował i jeździł tak jak jest a jak silnik padnie to kupie 1.8 is i będzie po kłopocie no i betka zyska nowe kucyki


To chyba zależy w jakim stanie masz silnik możesz zobaczyć co się będzie działo na max półsyntetyku. Do olejów mineralnych to przekonania nie mam :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
noo ale jest ryzyko zaleje pół syntetyk i silnik sie rozszczelni i będzie lipa :/ a jak nic nie będe kombinował z olejem to chwile jeszcze pojeżdze a jak już będzie klapa to zrobie wymianke na is'a

jak to dokłądnie jest z tym ryzykiem??? robił ktoś taka zmianke ??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
Lepiej spróbować na półsynteyku niż na syntetyku...
Jak już Ci na silniku nie zależy to po co chcesz robić jakiś tam remont i zmieniać olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
poprostu rozważam wszystkie opcje, bo właśnie nie dawno odezwały sie popychacze ale jeszcze nie jest tragicznie....

dzienki za informacje :zdrowko: narazie nie będe nic ruszał i kombinował

temacik można zamknąć

pozdrawam

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 00:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: ÂświnoujÂście
Ja w swoim tdsie mam przejechane 252000 i od roku jezdzilem na mineralu bo poprzedni wlasciciel tak smigal ale wiem ze dla tych silnikow to zabojstwo i zmienilem na polsyntetyk i nie ma zadnych wyciekow i tym podobnych bzdor a silniczek w srodku czysciutki jak cholera. tez sie obawialem z tym przrjsciem na polsyntetyk ale widze ze nie ma problemu mozna przechodzic i nic sie nie dzieje polecam.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Polska
W starym silniku ja bym nie zmieniał możesz sobie zrobić więcej szkody niż to jest warte a tak na mineralnym jeszcze troche pośmigasz na tym motorku,ale to już twoja decyzja najwyżej będzie potem temat-rozszczelniło sie co robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: oÂława
ja miałem identyczny problem tylko ze wczesniej przeszedłem na pół syntetyk zrobiłem wałek itd narazie jest cichutko jak cos to zrobie jakies 3000 tys i znowu wymienie olej na nowo wtedy troche go przeczyscze silniczek powinno byc ok :)

_________________
pawlo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 23:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
noo tylko że ja tego nagaru troche mam :/ czyli już dobre pare tyś przeleciał na mineralu

oto fotka wlewu oleju a środek pewnie jest nie lepszy :/
http://www.zippyshare.com/v/68639056/file.html

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 23:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lukas88 napisał(a):
noo tylko że ja tego nagaru troche mam :/ czyli już dobre pare tyś przeleciał na mineralu

oto fotka wlewu oleju a środek pewnie jest nie lepszy :/
http://www.zippyshare.com/v/68639056/file.html


O kurde ale syf... Ja bym pół syntetyk i zobaczył co się będzie działo ! Nowe simmeringi do silnika nie kosztują fortuny...[/center]

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 08:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Dziwne ja na liczniku mam przejechane 350 tyś 97 rok w dieslu,( a nie w LPG) od kilku lat na mineralnym, korek jest czysty. Wcześniej mniałem WV golfa też diesel na mineralu z większym przebiegiem, po zdięciu pokrywy zaworów silnik wyglądał jak nowy zero nagaru. Olej wymieniam co 12 - 15 tyś km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
marek5 napisał(a):
Dziwne ja na liczniku mam przejechane 350 tyś 97 rok w dieslu,( a nie w LPG) od kilku lat na mineralnym, korek jest czysty. Wcześniej mniałem WV golfa też diesel na mineralu z większym przebiegiem, po zdięciu pokrywy zaworów silnik wyglądał jak nowy zero nagaru. Olej wymieniam co 12 - 15 tyś km.


Bo jak się olej zmienia na czas to nawet na mineralu nie będzie nagaru.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 16:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
noo widocznie poprzedni właściciele oszczędzali na zmianie oleju :/ jak będe przy kasie to będe kombinował ze zmianą ale narazie silnik chodzi dobrze

a ile taka wymiana simeringów może kosztować???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL