BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d Strasznie kopci na czarno
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
witam!!! jestem posiadaczem bmw jak w temacie!!! otóz jest to silnik na pompie wtryskowej czyli 136KM ale mój jest po chiptuningu na 164KM!!! silniczek chodzi jak marzenie!! ładnie sie zbiera, turbina ładnie pompuje!!! poprostu odpukać nie mam z nim żadnych problemów!!!! ale jedynym mankamentem jest to ze jesli przekorcze 2500obr/min to starsznie mi kopci na czarno ze nie widze nic z tyłu, i teraz nie wiem czy to wina chipa czy tego ze mam wydech skierowany wprost ( bo jak wiadomo w wiekszości skierowany tłumik jest w podłoże, i nawet jak zadymi to idzie to w aswalt a nie za samochód i praktycznie tego nie widać) osoba od której ją kupowałem zapewnianiał mnie ze rok czasu tak już jezdziła i silnik tak pracował jak teraz i ze mozliwe ze to wina chipa przez którego zwiekszona jest dawka paliwa przez co moze być zła mieszanka ( wiecej dostaje paliwa) która powoduje to właśnie dymienie!!! pomocy!!!

Cytuj:
[model???] [bmw 320D e-46] strasznie kopci na czarno


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2008, 22:18 przez robius, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 08:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
hmm może złe paliwo

nie wiem czy disle podkradają olej :wstyd:

może wtryski do regulacji ?

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 09:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 165
Lokalizacja: Olecko
Diesle też biorą olej jak benzyniaki,mojego ojca mesiek kopcił na niebiesko i brał olej.

"Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym. "
sopiowane stąd . http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_r ... howej.html

_________________
Nigdy nie k³óÌ siê z g³upim,Najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu,A póŸniej wygra doœwiadczeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: poznan
czarny dym przy obciążeniu - najlepiej podłącz autko do komputera moze cos wykaże , jest tam zawór recyrkulacji spalin moze on jest popsuty, auto równiez moze dostawac za duzo powietrza radze sprawdzic węze cisnieniowe czy nie maja pekniet ( dymi autko wtedy i traci moc jak maja wine węze) a potem sprawdzenie ustawienia katów wtrysku itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
tzn jesli chodzi o to dymienie to lekkie dodanie gazu tego nie powowduje dopiero powyzej 2000obr!!! paliwko to tylko shell V-power!! a wiem ze jest bardzo dobre bo lałem wczesniej na BP czy na statoil a różnica teraz jes kolosalna zarówno w pracy silnika jak i mocy!! ale też słyszałem ze właśnie po chipe auto wtedy bardziej dymi!!! może źle dobrana mapa paliwa???? ale tak jak mówiłem poza dymkiem autko zbiera sie niemiłosiernie:) wiec zadnych pęknięć napewno nie ma!!!!a co wy na to jakbym wogole odłączył egr i go zaślepił??? pompa wtryskowa do regulacji sie nie nadaje ponieważ kąt wtrysku jest idealny i zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku nie mam problemów z odpaleniem:) jak już to mozliwe ze wtryski niedomagaja ale chyba da sie z tym jezdzić???? bo jestem pewien ze jesli bym dał spowrotem do firmy to chipa by zdjęli i dymienie by znikło!!! ale po co mam z petardy robić woła roboczego???? pozdrawiam

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: poznan
wjedz na komputer i sprawdz zawór recyrkulacji spalin miałem podobny przypadek powyzej 2 tyś obrotów przydymiała i był uszkodzony zawór recyrkulacji spalin komputer to wykarze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
a czym grozi jazda z zepsutym egr??? czy zepsuty egr jest równoznaczny z zaślepieniem wężyka do niego czy troche gorzej??????

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91736
A gdzie miałeś robiony chip-tuning ? Może to wina źle dobranych map konkretnie do twojego silnika ?

_________________
"...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami."
moja galeria -----------------> Obrazek <----------------- kliknij obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
nie jestem pewien ale o ile dobrze kojarze jest to firma unitronic!!!! byłem na hamowni i faktycznie ma 164KM zadnego spadku mocy!!! ciągnie jedynie zamiast od 1750 jak fabrycznie to od 2200 a z dołu jest mułowaty!!! a co wkoncu z tym egr??? da sie z tym jezdzić jak jest uszkodzony???

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 16:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 135i, f54.
Kod silnika: n55, b46
Co to za chip, który powoduje, że samochód ciągnie od wyższych obrotów :zdziwko: , chyba po chipie powinien zaczynać ciągnąć od jakiś 1500 a może i niżej.
Co do EGR to możesz odpinać bez obaw,wtedy masz tylko spaliny brudniejsze i nie zamula ci układu dolotowego osadami ze spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
no z dołu mi nie ciągnie ale za to idzie jak benzyniak!!! nawet powyżej 4500 ciągnie a inne turbodiesle np tdi do 4000 i trzeba zmieniać bieg!!! wiec wole zeby z dołu był zamulony a szedł na wyższych obrotach:)

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 19:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
cos nie gra z autem, przyczyn moze byc wiele - udaj sie do mechanika jesli nic nie znajdzie to hamownia, przekonamy sie ile rzeczywiscie masz mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
byłem u mechanika!! werdykt??? 0 błędów!!!! na hamowni również byłem i przyznam sie szczerze ze ze ze 164KM zostało 162:) wiec i tak nie jest źle!!! postaram sie wkleic wyniki z hamowni!!! ale panowie którzy mi go hamowali powiedzieli ze wszystko jest ok, moment obrotowy rozłożony tak jak powinien być!!!

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: morze
... wydajem mi się że nie ma się czemu dziwić, jeżeli zrobiłeś ze 136 PS - 164 to raczej normalne. Ubocznym efektem takiego dużego podkręcania jest właśnie ostre dymienie z rury. Poszukaj post-ów na temat chip tuningu. Ekspertem nie jestem ale zanim podkręciłem swoje 136 ps ( na 153) to zebrałem opinię na ten temat i właśnie pojawiła się kwestia dymienia po chipe. Moja modyfikacji jest w wer. lajt i zapewniano mnie że nie pojawi się nadmierne dymienie - i w istocie jest podobnie jek przed chipem - chociaż pewnie jak jeżdżę zamykając ekonomizer na 20l to trochę i kopci.

_________________
T.W. WiesÂław


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: morze
j.w. - kliknęło mi się dwa razy

_________________
T.W. WiesÂław


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2008, 00:26 przez T.W. Wiesław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 16:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91736
Cytuj:
... wydajem mi się że nie ma się czemu dziwić, jeżeli zrobiłeś ze 136 PS - 164 to raczej normalne


kolego T.W. Wiesław taki tuning wcale nie musi dawać efektu dymienia. A już na pewno nie takiego jak kolega robius pisze, że nie widzi nic z tyłu. Znana i szanowana firma tuningowa z Poznania Geko Cars robi właśnie 164KM z takiego silniczka i nie dymi nic więcej od serii. Wyciągnięcie 164KM ze 136KM wcale nie jest wielce wysilonym tuningiem. To jest właśnie wersja light. Także to co kolega pisze nie do końca jest prawdą. Niestety nie znam przyczyny tego dymienia. Jeśli mógłbym coś doradzić, poszukaj kogoś kto ma taki sam silnik również zchipowany i podmień na chwilę kości z programem. Zobaczysz czy na innych sztukach masz nadal kopcenie i czy jest to wina silnika czy softu.

pozdrawiam

_________________
"...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami."
moja galeria -----------------> Obrazek <----------------- kliknij obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Lodz
Mi tez dymi bez chipa.
\ten silnik tak ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 19:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: gdaĂąsk
Panowie potrzebuje pomocy moje E36 325TD słabo mi odpala Wymieniłem w niej juz wszystkie żary pompke paliwa wydaje mi sie że tak jakby paliwo uciekało z pompy bo jak ją odpale po dłuszym kręceniu to już puzniej jak ją zgasze i po chwili chodzenia odpalie to jest normalnie ale jak postoi chwile to już ma problem z odpaleniem musze ją dłuszą chwile krecić prosze o :kwasny: POMOC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91736
maciek1983rok napisał(a):
Mi tez dymi bez chipa.
\ten silnik tak ma


wcale nie :26: mój praktycznie nie :04: przynajmniej na razie :07:
niedługo będzie chip na 164 wtedy się okaże ile wart jest ten silnik :1.2:

pozdrawiam

_________________
"...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami."
moja galeria -----------------> Obrazek <----------------- kliknij obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2008, 00:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: morze
kolego "charli" - tak się składa że właśnie modyfikacje u mnie były zrobione w firmie którą wymieniłeś tj. Geko - jak pisałem nie jestem ekspertem (wręcz laikiem) ale to co mówiłem to niemalże cytaty głównego tunera z Geko z rozmowy ze mną.
Ciągnąc dalej temat - zrobienie 164 km może być już lekkim przegięciem (np. skutki uboczne w postaci gęstej czarnej chmury za sobą- i gdyby był to taki mały szczegół to kolega Robert by się tym tak nie przejmował - a jak widać przejmuje). Poza ty ustalmy co kryje się za słowem Chip - ja w Geko miałem skasowaną całą mapę i na żywo na hamowni ponownie "ręcznie" ustawiane wszystkie parametry - osiągnięty wynik jest wypadkową wielu czynników a nie prostą zabiegiem w postaci zwiększenia doładowania z wartości X na wartość Y). Z opisu wynika że kolega Robert kupił samochód z podmienioną kością z gotową inną mapą ( tak rozumiem) a to zawsze nie to samo co chip w wydaniu j.w.

Jak przeczytałem masz zamiar również ich (GEKO) odwiedzić, więc pewnie zweryfikujesz swoje poglądy na temat tego ile i co z tego silnika można wyciągnąć. Swoją drogą jeżeli 136 ps Ci za mało to nawet 164 ps nie pomoże. Na dzień dzisiejszy sądze, że mnie usatysfakcjonowałoby coś około 200 Ps- i dlatego rozglądm się już za jakimś ładnym touring-em E46 3.0 D i wtedy jak znudzi mi się seria to pojadę do Geko :hyhy:

I jeszcze jedno po modyfikacjach mój samochód właśnie ciągnie od dołu i to jest „fan” i o to chodzi w modyfikacjach - również obroty są wyższe niż w serii, moment z 285 Nm u mnie jest podniesiony do 360 Nm (jak znajdę mapę to wstawię)
-Szczerze polecam - warto chipować ale wystrzegajcie się chałtury i tanich rozwiązań!

_________________
T.W. WiesÂław


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2008, 01:16 przez T.W. Wiesław, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL