BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 08:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i SE Silnik - czasami sie grzeje
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Witam Panowie , wiem ze na forum jest troche o tym zagadnieniu ale cos nie moge znalezc mojego problemu. Mianowicie , mam Bunie 523i SE 1998 od 3 tygodni i od 3 dni mam problem w sumie dwa razy sie zdarzylo. Jechalem w trasie , wskazowka temperatury byla na srodku i nagle wjechalem w korek i skoczyla na czerwone pole i na chwile zapalila sie czerwona lampka , jak tylko ruszylem , odrazu wrocila do srodka wskaznika , w ciagu 10 sec moze , dzisiaj znowu , pojechalem na mala przejzdzke i podjechalem na skrzyzowanie i znowu ze srodka na czerwone pole i lampka na chwile dopoki nie ruszylem 3 sec i wskazowka wraca na srodek , AUTO nie muli nie ma zadnych niepokojacych objawow , tylko czemu to tak skacze, i tylko jak auto jest dobrze rozgrzane i po trasie. Czy to moze visco , czy termostat , a moze pompa wody . Dodam ze plyn w normie nie wywala , olej ok korek nie ma bialego osadu. AUTO smiga ok. Prosze o porade na podstawie tych objawow.
:( :( :( :( :( :(
P.S. przepraszam za brak polskich znakow ale mam angielskiego WIN.

Cytuj:
[model???] Bunia 523i SE czasami sie grzeje


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


To już trzecie upomnienie dotyczące tej samej kwestii.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#303515
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#316810
Korzystając z forum zapoznaj się w pierwszej kolejności z regulaminem i zasadami w odrębnych działach, aby uniknąć upomnień i w ostateczności ostrzeżeń.


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:28 przez tomek1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: ÂŻywiec
też miałem ostatnio podobny przypadek, tylko że w 520 D. Na trasie po przejechaniu jakieś 550 km wszystko OK, potem zaczeły się korki i po kilku minutach postoju wskazówka zaczęła się wychylać w prawo, po ruszeniu z miejsca zaczeła sie z powrotem pionować, chyba pęd powietrza wystudził goracą chłodnice, ja podejrzewam wisco, ale mechanikiem nie jestem, bo jeżeli podczas jazdy jest OK, tylko na postoju po kilku minutach, to według nie chłodnica nie wychładza płynu, brak przepływu powietrza. Ale nie wiem czy mam rację.

_________________
Pierwsza moja Beemka :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 20:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
wisko jak sadze.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Skacze wskazowka od temperatury.....czasami
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Panowie , sprawdzilem dzisiaj visco czyli wentylator , zawiozlem zone do pracy przejechalem sie jeszcze troszke w celu rozgrzania , wskazowka co prawda nie wychylila sie poza srodek i moze dobrze ale auto sie nagrzalo , pod domem pogazowalem jeszcze troche i sprawdzalem wentyltaor , krecil sie caly czas z jedna predkoscia i to nie za szybko , a zatrzymalem go doslownie jednym palcem czy to bedzie w takim razie VISCO ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 09:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Mysle ze tak. na forum w dziale zrob to sam bedziesz mial opisane jak najlepiej sprawdzic wisko :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 12:05 przez PageUp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
W takim razie szukam Visco i bede wymienial . Mam jesscze pytanie bo z tym wskaznikiem ze skoczyl na czerwone pole i zapalila sie czerwona lampka zdazylo sie dwa razy raz przez jakies 30 sec , drugi raz tez , czy moglo to przegrzac silnik , nic sie nie dzieje z autem , wszystko ok , zadnych ubytkow plynu . Tylko chce wiedziec / Teraz bede wiedzial zeby zgasic silnik lub nawiewy na grzanie przelaczyc. Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 11:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Moze tak moze nie tego nie wie nikt. Napenwo na plus to nie wyszlo. Ale mysle ze nic sie nie stalo :) Jak wlaczysz nawiew na cieplo i wylaczysz silnik to nic nie da bo i tak nie ma wtedy obiegu cieczy. Nawiew max cieplo max i silnik wlaczony i powinno wtedy zejsc. Jednak wolalbym do tego nie dopuszczac czyli sprzeglo wymien jak najszybciej. Trudne to nie jest (5 srub). Wisko kup dobre np sachsa. Kosztuje kolo 300zl.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
PageUp czy wentylator , powinien dac sie przekrecic na wylaczonym silniku , bo u mnie na zgaszonym moge krecic wiatrakiem , i jak odpalilem po ostygnieciu to tak jak by troche szybciej chodzil , i troche wiecej sily trzeba zeby go zatrzymac ale tylko przez jakies 2 minuty dopoki chodzi taka mala jakby pompka chyba tloczaca powietrze przy rozruchu , jesli dobrze to rozumuje, no w kazdym razie chodzi mi o to czy nadal , sklaniac sie do wymiany WISCO????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 14:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Tak bez problemu mozna przekrecic na zgaszonym.
Jak silnik ostygnie to zawsz wisko troche mocniej bedzie zasprzeglone bo olej scieka w jedno miejsce i szybciej sie pokreci. Rozgrzej auto mocno na postoju tak i zobacz czy wtedy sie kreci szybciej i czy temp sie wychyla poza pion. Jak sie wychyla a wentylator ciagle chodzi wolno to wisko najprawdopodobniej.

Jezeli w upalny dzien kiedy silnik jest rozgrzany i na postoju mozesz zatrzymac wiatrak palcem to moim zdaniem wisko do wymiany.


Zrob sobie taki test wiska jak tu jest opisany:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 07:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
zamowilem wisco , powinno byc jutro , jak wymienie to bede pisal czy ok czy nie. Oczywiscie po testach przynajmnij jedno-dniowych ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 18:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lubuskie
witaj Visco masz na 1000% uszkodzone.
Jest jeszcze opcja w niekturych visco nie wiem jak w twoim możliwość podkręcenia w nim sprzęgiełka wtedy ono szybciej reaguje. Ale jest to nie dobre zimą bo silnik się nie dogrzewa. Więc lepiej wymien na nowe. ono jest przykęcane na jedną centralną nakrętkę od strony silnika odkęca się je w przeciwną stronę do pracy silnika.
Te 3 przednie trzymają tylko śmigło ale je też najpierw wykręć bo pużniej ciężko wyjąć visco.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
tdaukcje dzieki za utwierdzenie , wlasnie jedzie do mnie visco , jutro bedzie SACHS-a , aha i ja mam na 4 sruby nie trzy tak tylko gwoli informacji .. Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Przyszlo wisko ale , okazalo sie ze ktos juz wymienial wisco, konkretnie poprzedni wlasciciel zalozyl wisko razem z wentylatorem z innego silnika bo wisco i wentylator maja date 1992 gdzie ja mam auto 1998 no i wisco ma 4 otwory do mocowania went.i ma mniejsza srednice powinna byc 16cm a ma 14cm i sam wentylator jest mniejszy 41 cm , gdzie powinien byc 42.4cm cos kolo tego. Tak dla informacji moze komus sie przyda kiedys..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 21:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
czyli musisz kupic nowy wentylator...kup uzywke jesli jest duzo tanszy. Byle ze wszystkimi smiglami i nie popekany :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
dzisiaj wymienilem wisco i wentylator na nowe takie jakie maja byc, na swiezo , bo bylem akurat w miescie zakupy , jedynka dwojka jedynka dwojka trojka , przyjechalem pod dom i temp skoczyla ale juz nie na czerowne pole tylko troche przed , mysle ze dlatego bo jak sprawdzalem ostatnio to stare wisco to je wyczyscilem i moze troche lepiej zadzialalo. W kazdmy badz razie na swiezo , zaczelem wymieniac bo akurat dotarl wenttylator , no i poki co temperatura jest w miejscu , pojezdzilem jeszcze troche , zostawilem na luzie gazowalem chyba z 15 minut auto sie dogrzalo no i miejmy nadzieje ze bedzie ok , wisco napewno kreci sie lepiej i jest wiekszy podmuch to zauwazylem . Ale wszystko wyjdzie jutro po jutrze jak troche znowu po miescie pojezdze.

Mam pytanko , dolny przewod od chlodnicy ma byc zimny na poczatku po odpaleniu auta bo gorny jest cieply a dolny po jakims czasie ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 11:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
tak na poczatku dolny bedzie zimny bo termostat jest zamkniety. Po rozgrzaniu auta powinnien byc cieply ale i tak chlodniejszy niz gora bo dolnym woda wraca do silnika z chlodnicy, a gornym plynie do chlodnicy z silnika :)
Mozesz tez profilaktycznie wymienic termostat (drogi nie jest). Ale jak temp bedzie w pionie caly czas (czy to korek czy autostrada etc) to wsio jest git :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
no i niestety , bylem przed chwila w trasie autostrada ok , wjechalem w miasto i dlugo ok , ale w penwym momencie po kilku swiatlach , temp zaczela rosnac ale nie tak jak ostatnio odrazu stanowczo na czerwone pole tylko powoli i troche przed czerwonym ,ale oczywiscie odrazu nawiewy na cieplo tem na 32.00 no i kilka sekund i zeszlo do pionu. Natomiast w drodze powrotnej ta sama trasa , w miescie caly czas ok natomiast na autostradzie , zauwazylem ze tak jak temp stala w pionie tak dzisiaj troche na lewo jak by silnik nie mial odpowiedniej temp. Zauwazylem tez ze cos stuka , w okolicach pompy ale moge sie mylic , sam nie wiem co dalej . Macie jakis pomysl.

Auto zachowuje sie normalnie , zadnych zamulen , olej woda nic sie nie miesza czyli uszczelka nie wchodzi w gre. No i nie jest to caly czas , dzisiaj raz tylko sie zdazylo. A w sumie przez ubiegly tydzien jakies 3 , 4 razy .

Jeszcze jedno pytanko czy moze to byc wina ze np. jest woda w ukladzie a nie plyn??? Bo cos mi sie wydaje ze mam woda zalane. Z gory dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2008, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
Panowie to co ma ktos pomysl , co to moze byc ????????? Na weekendzie chce wymienic pompe wody i termostat mysle ze to powinno pomoc , chyba ze nie ,to juz nie mam pojecia co robic pozniej .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 00:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm wymiana wiska widze pomogla ale nie do konca...
moze totez byc termostat przypchana chodnica...
ciezko powiedziec :|
Nowy termostat w uk to chyba kolo 20 funow do Twojej furki.
to czy masz wode czy plyn to latem nie ma znaczenia. Na zime zmien na plyn coby Ci ukladu nie rozsadzilo.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 86
Lokalizacja: UK - Walia
Moje BMW: E39 523i
Kod silnika: M52B25TU
witam PageUp , wlasnie mam zamiar wymienic jutro temrostat i pompe wody plus nowy plyn , bo jak juz rozbiore to nie ma sensu dwa razy robic. Dam znac , co i jak .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL