BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 15:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Grzanie sie plynu w chlodnicy
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
Witam otoz jest taki problem w bmw 316i benyznka iz grzeje sie niemilosiernie plyn w chlodnicy na poczatku bylo padniete sprzeglo wiskotyczne zostalo wymienione na nowe SACHS-A ale woda nadal sie grzeje tak ze po 10 minutach jazdy osiaga max tem dodam ze wentylator i sprzeglo dziala jak trzeba bo jak gazu sie daje do wiatrak chodzi tak jakby chcial odleciec tzn ma swoje obroty tak jak powinien miec w czym moze byc problem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 22:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
uklad odpowietrzony...nie ma zadnych wyciekow??

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
szczerze to nie wiem jak odpowietrzyc :) slabo sie znam na BMW ;] poza tym niektore lby zamiast petrygo wlali do chlodnicy wode :D fakt faktem poki jest cieplo to ok no ale zima cos takiego i po chlodnicy :) jakby ktos mogl napisac co i jak sprawdzic i zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 22:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Poczytaj tutaj

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... wietrzanie

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... wietrzanie

Jak cos to pytaj ;)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
Witam to znowu ja otoż odpowietrzyłem układ po zalaniu nowym płynem ale niestety nadal sie grzeje :( odpowietrzony jest napewno dobrze ;) bo jak woda sie zagotowała spusciłem cała pare z korka od odpowietrzenia.Aż w końcu nic wiecej nie leciało wężami także uciskałem każdym jakim sie da.Chłodnica sie nagrzewa aż parzy węże od strony zbiorniczka sa gorące ten większy znacznie szybciej sie nagrzewa jak ten dolny ale oba sa gorące z kolei z drugiej strony od strony AKU ten gruby wąż jest cały czas zimny.
I takie pytanie czego to może byc przyczyna ? Termostat ? czy moze Pompa wodna juz padła ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 08:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: oÂświĂŞcim
witam wszystkich....mam taki sam problem tylko w 318i-grzeje sie plyn w chlodnicy-podczas postoju....dluzszy korek i woda zagotowana-pompa w porzadku nowy termostat, wiatraki ok...nie wiem co jeszcze sprawdzic dodam ze jesli odpowietrze i dodam swiezej wody to znowu mozna jezdzic...prosze o pomoc :|

_________________
mirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 10:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
A czy koledze nie ubywa płynu jeżeli wszystko jest sprawne to pozostała by uszczelka pod głowicą warto by gdzieś podjechać i sprawdzić czy nie ma spalin w układzie chłodzenia-są takie urządzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 10:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Cani napisał(a):
Witam to znowu ja otoż odpowietrzyłem układ po zalaniu nowym płynem ale niestety nadal sie grzeje :( odpowietrzony jest napewno dobrze ;) bo jak woda sie zagotowała spusciłem cała pare z korka od odpowietrzenia.Aż w końcu nic wiecej nie leciało wężami także uciskałem każdym jakim sie da.Chłodnica sie nagrzewa aż parzy węże od strony zbiorniczka sa gorące ten większy znacznie szybciej sie nagrzewa jak ten dolny ale oba sa gorące z kolei z drugiej strony od strony AKU ten gruby wąż jest cały czas zimny.
I takie pytanie czego to może byc przyczyna ? Termostat ? czy moze Pompa wodna juz padła ?


kolego warto zobaczyć i jedno i drugie żeby mieć powność


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 12:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: oÂświĂŞcim
tego sie właśnie obawiam...ze to uszczelka....samochód nie dymi, nie kopci i ma moc...

_________________
mirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 15:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli jest minimalny przeciek do układu chłodzenia to może zapowietrzać układ i w sumie gotować wodę
oczywiście gdyby doszło do zdjęcia głowicy to warto oddać ją na sprawdzenie szczelności
żeby być jej pewnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
ryszard55 napisał(a):
Cani napisał(a):
Witam to znowu ja otoż odpowietrzyłem układ po zalaniu nowym płynem ale niestety nadal sie grzeje :( odpowietrzony jest napewno dobrze ;) bo jak woda sie zagotowała spusciłem cała pare z korka od odpowietrzenia.Aż w końcu nic wiecej nie leciało wężami także uciskałem każdym jakim sie da.Chłodnica sie nagrzewa aż parzy węże od strony zbiorniczka sa gorące ten większy znacznie szybciej sie nagrzewa jak ten dolny ale oba sa gorące z kolei z drugiej strony od strony AKU ten gruby wąż jest cały czas zimny.
I takie pytanie czego to może byc przyczyna ? Termostat ? czy moze Pompa wodna juz padła ?


kolego warto zobaczyć i jedno i drugie żeby mieć powność


OK ale jak ? ja nie mam pojecia gdzie ten termostat jest :-/ i jak go sprawdzic ? na forum ogladalem fotki ze u kogos dzialal ale byl zlamany jeden zaczep ale gdzie w BMW jest ten termostat tego to nie wiem a juz tym bardziej nie mam zielonego pojecia jak sprawdzic pompe wodna :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 10:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zarówno termostat jak i pompę należy wymontować
termostat można zawiesić na sznurku w garnku z wodą i podgrzewając stwierdzić przy jakiej temp. się otwiera
na pompie po wymontowaniu trzeba zobaczyć wirnik czy łopatki są w dobrym stanie
gdzie są te elementy możesz sprawdzić tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do
wpisz w okienko ostatnie siedem liter i cyfr nr. nadwozia
to tyle
osobiście radzę podjechać do mechanika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
do mechnika coz za duzo to kosztuje jak za wymiane sprzegla wiskotycznego chcieli 500zl razem chyba ze sprzeglem a pewnie by wsadzili najtasze jakie sie da to coz za duzo na moja kieszen a sam kupilem sprzeglo SACHS za 200zl i wymiana trwała 10 minut na spokojnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 17:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Jeżeli uporałeś się z Visko to i tu dasz radę-powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Kaszuby
spróbuj ustawić szczeliny na klawiaturze mechanik skasuje za to ze 30 zł. Jeżeli nie masz odpowiednich szczelin może to powodować grzanie. Przerabiałem już ten temat, mi to pomogło. Ale najpierw sprawdz termostat, i czy przypadkiem nie masz załatwionej uszczelki pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, 15:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Witam.
Miałem podobny taki problem tylko że w Mazdzie.Przyczyną grzania była zakamieniona chłodnica.Po wymianie na nową problem znikł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL