BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1,8is Z jaką siłą dokrecić głowicę ?
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 18:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Witam.Czy orientuje sie może ktoś z jaką siła dokreca sie głowice w e36 coupe 1.8 is?Chciałbym dodać że chciałem zaoszczędzić pare groszy na szpilkach i zlożylem stare.Dkręcłem wstępnie głowice z siła 30 NM a następnie o kąt 90 stopni,po czym kolega nastraszył mnie że szpilki mogą się zerwać.Prosze o pomoc bo moja bunia stoi w garażu na wpoł rozebrana.Dziękuje i pozdrawiam


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:20 przez Dawid e-36coupe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
jak sie mogą zerwać ? jak podczas kręcenia nie zerwałeś to już nie puszczą.

hmm stare śruby też mogą być tylko mam nadzieje że je dobrze przeczysciłeś szczotką oraz wyropowałeś. Nastepnie gdy wkrecałeś skropiłeś troche olejem ? :> no i oczywiscie wyczysciłeś gwinty pod te śrubki ?

ps. ja dzisiaj montowałem głowice do mana i każdą sadziliśmy na 220 NM no i jeszcze potem 90 stopni. Jedna nie wytrzymała śrubka a wszystkie były używki :)

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
tak masz książkowo,

Obrazek


oczywiście to jest na nowych śrubach, na starych możesz zrobić tak samo chociaż istnieje groźba zmeczenia materiału i szpilka może nie wytrzymać i może pęknąć przy dokręcaniu.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 20:27 
Dawid e-36coupe napisał(a):
Dkręcłem wstępnie głowice z siła 30 NM a następnie o kąt 90 stopni


no to dobrze zrobiłeś, nawet 2x powinno się dokręcić o 90 stopni. ale w jakiej kolejności wkręcałeś śruby? bo to też ważne

o, tak jak czesiio właśnie wkleił :ok:


Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2008, 20:33 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 20:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
na zdjęciu ma w jakiej kolejności powinien. a jak przykręcił, to już on tylko wie.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 21:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Śruby dokrecałem początkowo w kolejności na krzyż ale jak w 6 cylindrówce z pominięciem 2 zewnętrznych,dopiero pózniej dociągnąolem o 90 stopni tak jak w instrukcji ktorą zdobylem troske za pózno.Śrubki wytrzymały a czy niczego nie zchrzaniłem okarze sie jutro:-)Dzięki za pomoc-wiecie może jak maja być założone uszczelki kolektora wydechowego?Chodzi mi o to czy metalową stroną do kolektora czy odwrotnie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 08:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
hmm a one nie są z dwoch stron metalowe ? :szok: :szok:


jeśli nie są to wydaje mi się żę metalową w strone korektora :looka:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 14:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
ruhh napisał(a):
Nastepnie gdy wkrecałeś skropiłeś troche olejem ?


Nigdy, przenigdy :kwasny: tego nie rób, chyba że chcesz żeby Twoje śruby zapiekły się tak, że już nigdy ich nie odkręcisz !! :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 14:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
hmm powiem tak :

jestem stażystą i pracuje przy samochodach ciężarowych - nademną czuwa główny mechanik i to on właśnie uczył nas by właśnie lekko skropić olejem - robi tak od przeszło 25 lat i jeszcze sie nic nie zapiekło :)

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
ruhh napisał(a):
nademną czuwa główny mechanik i to on właśnie uczył nas by właśnie lekko skropić olejem - robi tak od przeszło 25 lat i jeszcze sie nic nie zapiekło


A ja Ci powiem tak, że podobny mechanik skropił mi olejem śruby, które od ekstremalnych temperatur zapiekły się tak, że pneumatyczne klucze pourywały łby śrubom i trzeba było je przewiercac. Olej w naprawde ekstremalnych temperaturach zrobił się jak klej na długim gwincie szpilki i nie pomogły żadne preparaty penetrujące :/

A gwinty śrub narażonych na wysokie temperatury powinno się smarowac najlepiej smarem miedzianym, od biedy przejdzie też smar grafitowy ale broń boże olej :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 22:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Naszczęście ja niczego olejem nie skrapiałem:-)Głowica dokęcona książkowo na używanych szpilkach,silnik po pierwszych testach smiga jak trzeba.Oby tak dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL