BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nakrętka na amortyzatorze - jaki kluczyk ??
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witajcie, dzisiaj wziąłem się do wymiany amorów w mojej 318is. Zjadłem troche nerwów gdyż śruby przy piaście były zapieczone na amen, po wyjęciu amora ścisnąłem sprężyne i biore sie do odkręcenia śruby ... a tu taka niespodzianka:
Obrazek

Czym to odkręcić jest jakiś specjalny klucz bmw, czy kupie jakiś w sklepie z narzędziami....???

No i musiałem wszystko złożyć spowrotem ... :zalamany:

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:10 przez dadus18, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
sprzedam ci taki klucz :D

kluczem oczkowym tzw "poligonem" odkrecasz nakretne, a imbusem przytrzymujesz srodek aby sie nie obracal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
dadus18 napisał(a):
Witajcie, dzisiaj wziąłem się do wymiany amorów w mojej 318is

Kolego, mógłbyś napisać jakie amorki nabyłeś i ile dałeś? Też szykuję się do wymiany (przód i tył) :hyhy:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
:D dzięki qrax, ale jak to dziadostwo wygląda bo ja takiego nie kojarze, wiem że powinien być oczkowy i mieć w środku miejsce na imbusa... kupie taki w sklepie z narzędziami?? bo zależy mi na czasie jak cholera i pasuje mieć go jutro, może jakiś link do takowego códeńka?? :-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
wodzu6, nabyłem technixy żółte bo niestety na b6 mnie nie stać narazie bo to wydatek rzędu 1200 zł na przód, ja dałem za 2 400 zł okazyjnie na allegro ale nr sie zgadzają i naklejeczka jest też ok. No z tego co czytałem to gwinty technixa sie sprawdzają ... zobaczymy jak sobie te poradzą:-) A jeśli chodzi o tył to kupiłem b6 orginalne za 700 zł i spisują sie super.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Dzięki za info.... :padam:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 18:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
sorki za niefachowa nazwe ale tak z przyzwyczajenia napisalem poligon bo od dziecka slysze to okreslenie

klucz oczkowy odgięty - dostaniesz takie cos w kazdym sklepie narzedziowym

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
ja próbowałem takim kluczem odkręcać ale on mi nie wszedł bo za mało miejsca tam było. możesz to zrobić w ten sposób, że zanim wogóle odkręcisz jakąś śróbe, przed podniesieniem auta poluzuj ją o pół obrotu. wchodzi tam klucz 22 nasadowy. pod masą auta powinien się odkręcić. możesz przy pomocy lewarka przechylić auto aby dociążyć je z tej strony , z której odkręcasz czyli jak odkręcasz z lewej strony to z prawej podnieś auto. miałem ten sam problem jakiś tydzień temu. i jakoś dałem rade.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
No właśnie tek myślałem że to ten klucz, ale z tego co widze to właśnie on nie wejdzie no bo nie ma tam na tyle miejsca, najwyżej kupie nasadke 22 i dospawam rączke:-) jutro wystawie posta jak skończe porobie troszke zdjęć i dam jako przykładzik, zawsze się przyda:-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
pomysl barteke36 jest bardzo dobry, ja nie wymienialem nigdy amora z przodu tylko tak po budowie zasugerowalem rozwiazanie - wiec sprobuj poluznic nasadka jeszcze na aucie, dobra opcja :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 19:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Jak mi się nie chciał z tyłu odkręcić, a gniazdo imbusa sie "zjechało" to właśnie w ten sposób odkręciłem racja barteke36, :hurra:

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
po wymianie napisz jak rozwiązałeś problem ;)

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: czestochowa
jedz do kogos kto ma klucz na powietrze - mechanik lub punkt wymiany kół . dotknie tylko z klucza i nakretka puszcza . to samo z dokreceniem . 5 sekund i gotowe :D bez imbusow i oczkowych kluczy . ja tak robie -DZIAŁA !!

_________________
SWAPY.MECHANIKA.DRIFTING-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
ja odkręcałem takim kluczem.

Obrazek

i lepiej jest sobie poluzować jeszcze przed wyciągnieciem całego amortyzatora bo potem potrzebna jest jeszcze jedna osoba do przytrzymania go.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 15:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Gitara chłopaki odkręciłem długim nasadowym kluczem, na zamontowanym amorku...ale patrzcie jaka różnica między amorkami :

oto mój stary b6:
Obrazek

a to mój nowy technix:

Obrazek

Ktoś się orientuje czy idą tu odboje?? bo za chiny jasne od nikogo się nie dowiedziałem tego...:-(

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
odboje na pewno idą. coś takiego http://www.allegro.pl/item415230433_bmw ... atora.html

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 19:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Wymiana skonczona, troche to trwało no ale śruby zapieczone były, ale jak na złość po wymianie zaczęło sie coś tłuc po lewej stronie ....:( niczym sworzeń...:(

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 16:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Jeśli chodzi o odkręcenie tego amorka to ja załatwiłem go tak:
Obrazek


aha i okazało sie że nie dałem jednej podkładki między poduszką a kielichem sprężyny i dlatego mi tłukło... a już bym wymienił sworznie:-)

PS. mam straszny luz na kierownicy ktoś wie jak to zlikwidować???

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 19:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
mozliwe ze krzyzak miedzy magliwnica a kolumna kierownicza - sprawdza na postoju niech ktos szybko kiera rusza a ty zlap krzyzak po obu czesciach i wyczuj czy ruszaja sie tak samo, czy moze jest luz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL