BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318is Co z tym rozrządem ?
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Hey Jestem tutaj nowy wiec zanim coś napiszę chciałbym się z wami wszystkimi tutaj przywitać... :]

A teraz coś co mnie doprowadziło do załamania nerwowego :/

Przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą objawy typu ubywający płyn chłodniczy białe spaliny itp.
Wiec zaczynam rozbierać silniczek zaraz coś mi nie spasowało bo były inaczej założone kaperki na świece licząc ob łańcuszka rozrządu były 4,2,3,1 takie małe :zdziwko: ale spoko rozbieram dalej ściągam pokrywę od zaworów a tu szok dosłownie szok rozrząd jak na moje oko ustawiony we wszystkie strony normalnie nie wiem co jest grane dodam że za cho... nie da się zgrać strzałek a gdy pierwszy tłok (pierwszy od strony kółeczek rozrządu ) ustawię na samą górę a krzywki na wałku są ustawione tak jak na zdjęciu ze schematu który załączam niżej (sów sprężania) to strzałka od kółka zaworów wydechowych jest na samym dole :zdziwko: nie wiem czy to robił jakiś paproch i nie wiedział co to strzałki na rozrządzie i ustawił sobie to jak chciał... czy może służy to czemuś ? jakieś "psełdo" zwiększenie mocy... jest to moja pierwsza beta wiec no nie wiem za dużo ale z takim rozregulowanym rozrządem spotykam się pierwszy raz... ;/

Podsyłam fotki zobaczcie sami

I proszę o pomoc byłbym bardzo wdzięczny jak ktoś pomógł by mi w ustawieniu tego rozrządu :pada:

Obrazek...Obrazek...Obrazek


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 21:20 przez ArczeX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 22:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Ja jestem swierzo po wymianie uszczelki w takim samym silniku,robilem to sam wiec na początku zaznaczyłem sobie punktakiem polożenie kół wobec wałkow rozrządu oraz polożenie koł wobec korpusu głowicy wszystko robilem przy zablokowanym wale.Uszczelka wymieniona poskładałem według znakow i wszystko jest ok.Czytałem co nieco na temat rozrządu i wiem że do poprawnego ustawienia potrzebny jest specjalny przyrząd ktory przykręca sie w miejsce gornego napinacza łańcucha(można takie coś znalezc w internecie)tam zaznaczone są miejsca z którymi zgrywamy strzałki na kołach,krzywki wałków 4 cylindra muszą byc o ile dobrze pamiętam skierowane do wewnątrz koło zamachowe zablokowane poprzez specjalny otwor tak aby pierwszy tłok był w GMP.Na pozór bułka z masłem:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
aha... a mam jeszcze takie pytanie czym ściągałeś głowice siłą mięśni :hyhy: czy mechanicznie :P bo czuje ze wyjęcie głowicy z kolektorem ssącym i wydechowym będzie bardzo... niefajne :oczami:
oraz jaką uszczelkę kupowałeś polecił byś mi coś... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 20:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
Demontaz głowicy zacząłem ok zdjęcia okablowania silnika,przewodów wysokiego napięcia i wszystkich wtyczek w gornej części silnika.Następnie odkreciłem kolektor wydechowy i dolotowy ,sciąganie razem z kolektorami było by możliwe ale bardzo utrudniło by cała sprawe a i tak do obrobki trzeba je odkrecic.Po demoztazu gornej częsci kolektora dolotowego zdjąlem listwe wtryskiwaczy,nalezy potem pamiętac o założeniu zabepieczen na wtryskiwacze bo jesli sie o tym zapomni to leje sie paliwo poprzez gorne otwory.Jak klolektory sa zdemontowane to zdejmujemy napinacze łancucha i koła rozrzadu najlepiej wczesniej zaznaczajac sobie punktakiem ich polozenie(nie bedzie wtedy problemu z ustawieniem rozrzadu).Wszystko układamy tak aby w przykrecic podczas montazu w tych samych miejscach. Głowice najlepiej sciągac w dwie osoby aby nie uszkodzic dolnej płszczyzny.Następnie ze sciągniętej głowicy demontujemy wałki rozrzadu aby oddac ja do obrobki.Jesli wałki sa zalozone wystaja zawory i nie mozna jej splanowac.Podczas demoztazu wałkow nalezy zabezpieczyc regulatory hydrauliczne najlepiej kawalkiem sznurka przykładajac go mocno od spodu i sciagamy wałki razem z listwa.Rozbrojona głowice oddajemy do obrobki - koszt 95 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 20:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
To bylo by chyba na tyle:-)
Uszczelke zaloz sobie nominalna-chociaz to zalezy od tego ile Ci zeszlifuja.Jesli Głowice bedziesz mial w miare rowna to ja tylko leciutko podrownaja i nie trzeba stosowac grubszej uszczelki.Tam sie wszystkiego dowiesz bedzie tam nawet mozliwosc kupna uszczelki chociaz ja do swojego is-a musiałem zamawiac.Najlepiej kup sobie niemiecka.W razie problemow pisz to ci pomoge.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
kolego a tak z ciekawosci czy w tych silnikach jest magistrala olejowa przy rozrządzie,czy moze olej raczej dostaje sie za pomoca pędu lańcuszka na wałki?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 09:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
w silniku 1.8 is smarowanie łożysk wałków rozrządu oraz regulatorów odbywa się za pomocą kanałow olejowych znajdujących się w korpusie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
a jakas fotka miejsc tych kanałów czy raczej jest to niemozliwoscią ,prosze zapożyczyc ze zdjecia kolegi powyżej

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
A wiec patrząc na zdjęcie ze zdjętą pkrywą rozrządu-karzdy wałek zamocowany jest w pięciu miejscach,dwoma śrubami.Są to łożyska ślizgowe smarowane olejem.Po zdemontowaniu górnej części łożyska i wyjęciu wałka ukarze się nam kanał olejowy którym jest on smarowany.W korpusie są także kanały które smarują regulatory zaworów znajdujące się pod krzywkami wałków co jest widoczne na zdjęciu.Dodam że korpus jest osobna częścią głowicy i po odkręceniu górnej części łożysk ślizgowych można go wyjąc razem z wałkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 06:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Wiecie co...
zdjąłem wczoraj głowice i sie załamałem... bo to nie uszczelka była problemem a pęknięta głowica :( wiecie może skąd dorwać tanio głowice bez rozrządu ? bo allegro mnie przeraża chcą prawie 600 - 700zł za głowice :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: PoÂłudnie
hejka kolego

jak by Cie interesowalo to mam taka glowice w garazu

tanio oddam tylko problem jest taki ze bede w polsce za tydzien dopiero...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: kolno
heheh a ja kupiłem za 250 zeta :D miałem ten sam problem zostało poskładac tylko :D

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
a teraz tak wielkie podziękowania dla Dawid e-36coupe, za pomoc przy rozebraniu silnika :ok:
i sorki za OT ale zapytam maciek12ss, czy tą głowice za 250zł to kupiłeś samą czy z zaworami i rozrządem :D ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: kolno
no bez wałków i bez rozrzadu . głowica jest z zaworami tylko. no ale koleś chciał za kompletną 350 wiec i tak tanio ale wałki były mi zędne to wzięłem taką?

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, 19:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e36 COUPE
Kod silnika: 1.8 IS
NIe ma sprawy Arczex.Mi też pomagali koledzy z forum.A tak poza tematem to znacie może zasade działania wiatraka chlodnicy w 1.8 is?Cos ostatnio mi sie na postoju lekko przegrzewa:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL