BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z hamulcami bębnowymi
PostNapisane: 11 września 2008, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
Witam wszystkich!

Od jakiegos czasu nie lewe tylne kolo w mojej bm'ce blokowal reczny (jak zaciagnolem to pozniej tak jakby nie odbijal), pozniej nawet jak nie zaciagalem to kolo mialo duze opory toczenia - znacznie wieksze niz pozostale. Mialem z tym jechac do mechanika ale termin mam dop na przyszla srode a auto mi potrzebne juz:/

Dzis postanowilem ze sam zobacze co tam sie stalo. Odkrecilem kolo i beben (ktory ciezko zszedl) a nastepnie wlaczylem silnik i naciskalem pedal hamulca pare razy. Podczas naciskania tloczek po lewej stronie wychodzil razem z uszczelka i po ok 3 nacisnieciach hamulca przy nastepnych z tego tloczka psikal plyn hamulcowy, po zwolnieniu pedalu tloczek nie cofal sie spowrotem. Natomiast po prawej stronie(tloczka) wogle nic nie wychodzilo. Niestety zaczol padac deszcz i skrecilem to kolo spowrotem i teraz podczas naciskania hamulca wycieka plyn z tego bebna i dodatkowo pedal hamulca jest miekki.

Wie ktos moze co to moze byc zepsute?? Czy dam rade samemu to naprawic??

z gory dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: KĂŞpno
to se nawyrabiales nie naciska sie pedal hamulcowy jak nie ma bebna
tera to musisz kupic cylinderek tak jak mowiles z 1 strony tloczek chodzil a z 2 nie i ci nie odbijal szczeki i dlatego cieszo ci chodzilo kolo co do recznego moze ci linka nie odbija jak wymienisz cylinderek powino z noznym byc oki a i jeszcze ze pedal jest miekki to zapowietrzyles uklad musisz go odpowietrzyles ale sam se nie poradzisz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
tłoczek do wymiany lub do regeneracji (wymienić gumki podczyścić tłoczki drobnym papierkiem) no i póżniej trzeba odpowietrzyć układ... bo jak naciskałeś hamulec i wypchało tłoczka to układ sie zapowietrzył

z wymnianą tłoczka jest troche roboty są problemy z odkręceniem starego , regeneracja jest łatwiejsza no i na koniec odpowietrzenie nie jest trudne tylko trzeba pamiętać alby w zbiorniku nie brakło płynu bo jak sie zapowietrzy pompe to wtedy będą problemy...... Jak będziesz to robił to przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy...

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: KĂŞpno
no nie wiem czy warto tak sie bawic koszt cylinderka okolo 20 zl a z plynem masz racje przy okazji mozna wymienic pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
a jak nie mozna naciskac hamulca jak nie ma bebna zalozonego to jak sprawdzic czy tloczki i caly uklad pracuja prawidlowo?

przy okazji tej naprawy pomyslalem zeby wymienic szczeki bo sa poscierane (dotego nie rownomiernie) i ewentualnie przetoczyc lub wymienic bebny

mam pytanie jaka powinna byc minimalna grubosc okladzin na szczekach i po czym poznac ze beben jest do wymiany lub przetoczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 19:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja wymieniałem okładziny jak zostało jakieś 2mm warstwy sciernej a bębny są do wymiany jeżeli jest wyrażny rant wyżłobiony przez okładziny

a sprawność tłoczka sprawdza sie w ten sposób że ściągasz okładziny i wtedy tłoczek powinen sam wychodzić (tylko nie można dopuścić aby cały wyszedł bo ukł. sie zapowietrzy) no i póżniej palcami z 2-ch stron wciskamy do końca jeżeli nie ma oporów to jest wporządku

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
mateo05 napisał(a):
a jak nie mozna naciskac hamulca jak nie ma bebna zalozonego to jak sprawdzic czy tloczki i caly uklad pracuja prawidlowo?


Bierzesz śrubokręt i naciskasz raz z jednej strony raz z drugiej tłoczek cylinderka.Ma sie łatwo poddawać naciskowi.

mateo05 napisał(a):
przy okazji tej naprawy pomyslalem zeby wymienic szczeki bo sa poscierane (dotego nie rownomiernie) i ewentualnie przetoczyc lub wymienic bebny


Po twojej "naprawie" to masz już i tak do wymiany szczęki,poprostu je zalałeś płynem.
Bębny jeśli mają duży rant to są do wymiany,jeśli jest mały to wystarczy tylko rant zeszlifować.Toczenie bębnów to bezsens.Kiedyś robiło sie to jak były nadwymiarowe okładziny cierne.Teraz tylko nowe.

Moja rada wymień oba cylinderki,kpl szczęk,sprawdz linkę ręcznego i dobrze ja nasmaruj.A i jesli zostawisz bębny to dobrze je wyczyść i odtłuść. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
jak moge naciskac srubokretem jak po sciagnieciu bebna po obu stronach cylinderka tloczki sa w srodku, a dopiero jak nacisnolem pedal hamulca to jeden wyszedl?

czyli plyn hamulcowy nie moze dostac sie do szczek?

moglbys przyblizyc co znaczy maly rant lub duzy - ile mniej wiecej mm?[/quote]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
mateo05 napisał(a):
jak moge naciskac srubokretem jak po sciagnieciu bebna po obu stronach cylinderka tloczki sa w srodku, a dopiero jak nacisnolem pedal hamulca to jeden wyszedl?


Bo z jednej strony był zapieczony,ale jak byś użył śrubokręta to widział byś to.

Okładziny nie mogą mieć nawet najmniejszego kontaktu z płynem ham.

Mały rant to taki gdy pod palcem czujesz niewielkie zgrubienie. :D Trudno to opisać.
Można zmierzyć średnice bębna ale tak jest prościej i szybciej.
Brak rantu pozwoli Ci lepiej wyregulować szczęki na samoregulatorach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
dzis kupilem zestaw sprezyn do mocowania szczek i mam problem - mianowicie moje stare sprezyny sa takie jak tutaj:
http://moto.allegro.pl/item435030458_sp ... w_e36.html

a te co kupilem takie jak tu:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10

te nowe sa inne niz stare - czym to jest spowodowane??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 14:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ale jaja :rotfl:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: poland
wie ktos moze co z tym zrobic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: chojnice
Pamiętaj, że jeżeli płyn wcieka ci do bemna to szczęki masz napewno również do wymiany (napewno sie zaoleiły i juz nie będą hamować)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 23:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
nieprawda - wymien cylinderek na nowy -przemyj szczeki sprayem do mycia hamulcow beben tez i przeszlifuj lekko -sprawdz czy linka hamulcowa dziala tzn czy powraca po zaciagnieciu i spuszczeniu recznego hamulca -do przemycia mozesz tez uzyc nitro-przy wymianie cylinderka uwazaj na rurke hamulcowa -latwo zepsuc nakretke -uzyj orddzewiacza i dopasowanego klucza -odpowietrzanie zacznij od tylnego prawego kola -potem lewe -nie musisz odpowietrzac przodu -chyba ze miales juz pusty zbiorniczek a w twym przypadku sadze ze tak bylo wiec odpowietrz i przod -potrzebujesz osoby ktoraa by ci pomagala w "pompowaniu" pedalem -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 19:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: otwock
Witam czy wie ktos jak podciaga sie chamulec reczny w bmw e46 coupe 2.8 dokladnie chodzi mi o regulacje szczek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
wymiana cylinderka to 40 min roboty razem z odpowietrzaniem :]
koszt? 40-60zl nowka.
jak masz dobre i odpowiednie klucze to wsio powinno ladnie pojsc.
Na forum kotsylwester ladnie opisal jak to zrobic :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL