BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Jaki płyn / olej do układu wspomagania ?
PostNapisane: 14 września 2008, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: wrocÂław
Witam. Od pewnego czasu wyje mi cos pod maska gdy krece kolami. Nie zawsze sie to dzieje ale jak juz wyje to jest to dosc uciazliwe. Poradzono mi zebym sprawdzal plyn wspomagania. No i faktycznie w zbiorniczku jest na dnie. Mam pytanie: jakim olejem moge go uzupelnic?? na korku napisane jest ATF OIL ONLY. Co to jest ATF? Szukalem olei i sa jakies czerwone, zielone... mi sie wydawalo ze moj jest brazowy (czarny). Moze zadaje banalne pytania ale prosze o pomoc, bo naprawde mi na tym zalezy.Pozdro i dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 18:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
ATF jest to rodzaj oleju stosowany do wspomagania i skrzyń biegów. Oczywiście trzeba uzupełnić tym olejem braki (dostępny jest nawet na stacjach paliwowych).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, 21:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
do wspomagania ATF II kolor płynu powinien być czerwony

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Siema,
gdzie znajduje sie tez zbiornik w 530d? Chcialbym sprawdzic dla pewnosci ;)
Jakies fotki moze sa na forum.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Kolego jak wyje to naj lepiej niech Ci mechanik wypłucze pompę wspomagania... sprawdź czy nie masz gdzieś wycieków.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 16:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
A ja ci powiem najlepiej bo dopiero to zreperowałem :D

1.lej = czerwony= olej wspomagania bo mówi się że zielony to do automatów
2.twoj olej jest brązowy bo jest staryyyyyyyy.
3.jak długo miałeś brak oleju to możesz już szukać nowej pompy wspomagania,nie da nic dmuchanie itd. w bmw trzeba to kontrolować aby płyn był i najlepiaj go wymieniać co jakiś czas. inaczej pompa się zaciera i zaczyna tak właśnie wyć, za jakiś czas siądzie ci już całkiem i wtedy kręcenie kierownicą staje się tragedia :/
4.szukaj pan zbiorniczka okrąglego z wychodzącymi 2 wężami od dołu pojemniczek wspomagania jest najczęściej taki ,, obrzygany,, od nie umiejętnego dolewania płynu :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 16:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Vito napisał(a):
Siema,
gdzie znajduje sie tez zbiornik w 530d? Chcialbym sprawdzic dla pewnosci ;)
Jakies fotki moze sa na forum.

z lewej strony pod filtrem kabinowym....musisz filtr wymontowac i tam jest zbiorniczek...olej przychodzi czerwony taki sam co do skrzyn automatycznych....zielony przychodzi w nowszych modelach VW , Audi

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: CiechanĂłw
możecie mi powiedzieć ile oleju wchodzi do silnika e39 20 l z 98 roku 6 czy 6,5 l. dzięki

_________________
kozik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
kozik napisał(a):
możecie mi powiedzieć ile oleju wchodzi do silnika e39 20 l z 98 roku 6 czy 6,5 l. dzięki

tu sprawdz... http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi :P
jak sie nie myle to 6.5l

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 06:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
witam! to jakiej firmy najlepiej ten olej kupic bo mam ten sam problem :( i ile go wlac dodam ze mam motor M57 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 08:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Witka.
Pytasz o olej wspomagania czy silnikowy? Bo widzę że niektóre posty odbiegają od głównego wątku.
Wszystko jest na forum. Wystarczy poszukać.
Jeżeli o wspomagania to wchodzi coś koło litra, a jeżeli o silnikowy to niecałe 7 litry. Dokładnie chyba 6,75.
A to jakiej marki są najbardziej polecane znajdż sobie sam, bo też jest i to w parunastu postach.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
dzieki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 12:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
magik napisał(a):
Co to jest ATF? Szukalem olei i sa jakies czerwone,


Automatic Transmission Fluid ;) mozesz wlac np Mobila ATF 220, kupisz go dosłownie wszedzie.

pozdrawiam

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Frank, taki wlasnie kupilem :P

okazało sie ze mój stary olej jest czysty jak łza, na bagnecie bylo lekko ponad min dolalem do max i jest gitara nie trzeba wymieniac pompy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 08:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
jak juz wczesniej pisalem dolalem plyn i problem zniknal ale na 2 tyg znowu pompa burczy chyba gdzie plyn ucieka :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Posprawdzaj polaczenia wezy...Jesli nie brakuje plynu to znaczy, ze pompa pada...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57
Kisiel24, wczesniej blynu bylo ponad min dolalem do max ale 2 tygodnie pozniej znowu pompe slychac dzis popsrawdzam pozniom plynu i weze


no i okazalo sie ze mam chlodnice od wspomagania peknieta (tzn przewody aluminiowe od wpomagania) trza kupic inne albo pospawac :(

no i jeszcze jedno czy mozna wyjac te przewody-chlodnice wspomagania bez wyciagania chlodnicy wody i klimy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E39
U mnie pompa wyje bylem u mechaniora zmienił płyn i niestety pompa dalej wyje a płynu nie ubywa bedzie do wymiany

_________________
www.pitbullteam.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 14:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Konin
moja pompa zaczeła wyc sprawdzilem olej i jest barwy kawy z mlekiem.co to oznacza/?pompa do wymiany czy tylko olej? z gory dzieki za odpowiedzi

_________________
Dawid


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 14:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
johnny711 napisał(a):
moja pompa zaczeła wyc sprawdzilem olej i jest barwy kawy z mlekiem.co to oznacza/?pompa do wymiany czy tylko olej? z gory dzieki za odpowiedzi


olej jest tańszy od pompy więc wymień olej i zobaczysz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL