BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] wygotowuje płyn chłodniczy bmw 525
PostNapisane: 15 września 2008, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Przeworsk
witam mam pytanko do znawców ucieka mi płyn chłodniczy z pojemnika wyrównawczego co jakiś czas powiem tak wymieniłem termostat korek od pojemnika z płynem wyrównawczym
pytanie moje brzmi czy to bedzie siadnięta uszczelka pod głowica jeżeli tak to pytanie jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki a jeszcze słyszałem że w modela5 pękaja głowice ???
chodzi mi tu o bmw 525ix e34 rok 92 dziekuje za wszystkie odpowiedzi


Ostatnio edytowano 15 września 2008, 09:40 przez pool, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
Witam :) Przyczyn może być...ale niezaczynaj od tych najgorszych.Jak często musisz dolewać płynu? Odpowietrzyłeś dobrze układ?Zauwarzyłeś jakieś wycieki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Przeworsk
ostatnio zrobiłem 150km i musiałem dolać litre wcześniej rzadziej dolewałem wycieku nie zauwarzyłem ale jeszcze bede szukał bo mam nadzieje że to jakiś wyciek proszę o jeszcze jakieś podpowiedzi co mógłbym sprawdzić dziekuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Kostrzyn
tydzień temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą gościowi bo był taki sam problem jak opisujesz dla pewności splanowaliśmy głowicę żeby zobaczyć czy niema mikro pęknięć ale było ok koszt planowania 50zł uszczelka 150zł plus moja robocizna.i na razie nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 15:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
witam

Powinienem powiedzieć NIE SŁUCHAJ TYCH GŁUPOT O USZCZELCE I GŁOWICY !!!

weź najpierw szukaj dokładnie wycieku, często na zimnym silniku tego nie widać po węże są zimne i mogą nie przepuszcza płynu tak jak i na łączeniach, spróbuj najpierw kupić proszek do chłodnicy wsyp go i przetrzymaj jakiś tydzień opserwuj co się dzieje jak woda przestanie wybywać to ok. jeśli uszczelka będzie walnięta to w oleju woda może być, powinieneś mieć problemy z ciepłym nawiewem jak i po wężach by było widać że coś nie tak jest, każdy straszy odrazu że to uszczelka a nie koniecznie to musi być , a co do pękania głowicy ... to musiał byś mocnooooo przegrzać silnik żeby rypnoł a wtedy napewno by była plama wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Przeworsk
problem z ciepłym powieczem miałm jak płynu było mało jak dolałem to ciepe powietrze jest jutro spróbuje z tym proszkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 17:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
Z tym proszkiem to bym się jeszcze wstrzymał bo zazwyczaj zmniejsza on tylko drożność chłodnicy. Sprawdź przewody na łączeniach czy nie ma na nich zielonego nalotu, obejrzyj chłodnicę czy na niej nie ma żadnych śladów wycieku, i rób to na zapalonym silniku, połóż pod silnik tekturę i niech pochodzi troszkę, zobaczysz czy nie ma wycieku w miejscu trudno dostępnym lub nie widocznym.
Jeśli chcesz sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą to możesz to zrobić tak jak kolega wyżej pisał( sprawdzić czy nie ma majonezu w płynie chłodniczym), na zapalonym silniku powąchaj troszkę spaliny czasami jeśli coś jest nie tak z uszczelką czuć tam płyn, sprawdź czy Ci nie przybywa oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 17:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
A może pompa wody się rozszczelniła i pompą Ci płyn ucieka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
Siemka,gdyby mu pompa sie roszczelniła to tagrze zauwazy wyciek...bez najmniejszych problemow...i tak jak tu wyzej napisali ;) wsyp ten proszek,taka pojedyncza dawka niezaszkodzi napewno twojej chlodnicy.jesli to nie jest spora dziura lub wyciek na walku pompy to napewno ten srodek sobie z tym poradzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
gorkiewicz20 napisał(a):
Siemka,gdyby mu pompa sie roszczelniła to tagrze zauwazy wyciek...


Chyba że krople wody rozrzucane są przez wiatrak visk'a...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
ale niewielka ilosc plynu napewno pocieknie po obudowie...a pompa bd ''zielona'' od wyschnietego plynu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Katowice,Dania
wojtek4-12-1975 napisał(a):
tydzień temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą gościowi bo był taki sam problem jak opisujesz dla pewności splanowaliśmy głowicę żeby zobaczyć czy niema mikro pęknięć ale było ok koszt planowania 50zł uszczelka 150zł plus moja robocizna.i na razie nic się nie dzieje.


Co za bzdura. Splanowaliście głowicę, zeby sprawdzić czy nie ma mikropęknieć. Sprawdza się szczelność głowicy na ciepło, dopiero po przejściu testu pozytywnie można myśleć o splanowaniu głowicy.
Rozumiem, że po zdjęciu głowicy została wymieniona sama uszczelka pod głowicą? W takim razie co z nowymi śrubami, uszczelką pod kolektor ssący, uszczelkami pod kolektor wydechowy, uszczelką pod pokrywy zaworów? Robiliście w ogóle test na szczelność układu? Szkoda czytać takich rzeczy, nie wspominając o poradach dla innych ludzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 07:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ja to bym rozgrzał silnik do temperatury roboczej.... wjechał na kanał i przy odpalonym silniku poszukałbym dokładnie bardzo małych wycieków (dla ułatwienia poruszałbym przewodami gumowymi w których tłoczony jest płyn chłodzący. Czasami ze starości potrafią one pękać i co ważne nawet przez bardzo małą dziurkę w wężu gumowym potrafi pod ciśnieniem strasznie duza ilość wody ubywać... ( najczęściej takie pęknięcia się zdarzają gdy w aucie jest zamontowana instalacja gazowa)

Taka moja rada......

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 17:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Krk
ja mam taki przypadek z płynem chłodniczym
jeżeli wlacze nawiew lub klime to przez nagrzewnice prawdopodobnie ucieka mi płyn chłodniczy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 17:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
a ja też kolego mam 525 24v 91rok, i na przewodzie który idzie do pompy wodnej była malutka dziurka, pod wpływem ciśnienia w układzie i dmuchania wentylatora podczas jazdy płyn był rozdmuchiwany po całym silniku i wyglądało tak jakby spod głowicy uciekało, sprawdz też czy wszystkie opaski są dobrze dokręcone

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 13:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Krk
Dobrze wszystko się zgadza ale kolego jest taki problem ,że jeżeli nie wlacze nawiewu to mi płyn chłodniczy nie ucieka !

A po drugie jeżeli jest wilgoć na zewnątrz to szyby parują ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
AKWAMARYN cos Ci sie chyba zeznania pomylily...skoro nie ma wycieku tzn.ze najprawdopodobniej walnieta jest uszczelka, i nie jest to "wymysl" tak jak piszesz....Wody w oleju,mazi pod korkiem itp wcale nie musi byc...U mnie nie bylo ZADNYCH z oznak wypisanych na forum a uszczelka pod glowica byla tak wydmuchana ze na dwa tloki woda leciala niemilosiernie..Nie polecam tez wsypywania jakiegokolwiek syfu w postaci proszku itp..Chcesz wiedziec czy ci wydmuchalo uszczelke?Jedziesz zrobic test na obecnosc co2 w plynie i na 99,9% wiesz ocb..Koszt imprezy u mnie jakies 25zl...sprawa sie rozjasnia w moment...a nie proszki sypac jakies.......Pozdro

_________________
http://img187.imageshack.us/img187/5783/45426932.png


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL