Witam wszystkich użytkowników BMW
Posiadam właśnie takie BMW e46 touring 320d 136KM z 2000 roku z przebiegiem 168.000km, i od kupna (jakieś 3 miesiące temu) przejechałem po Polsce 10.000km. Nie jest to mój pierwszy samochód więc mam pewne porównanie.
Silnik:
Nie jest do końca prawdą że silnik ciągnie dopiero powyżej 2tyś. Moment obrotowy wynoszący 280nm jest już dostępny przy 1750obr/min i naprawdę od tego czuje się przyśpieszenie i akurat w moim egzemplarzu dopiero zaczyna zwalniać przy 180 do tej prędkości uważam, że jak na tą moc i masę (1450kg) jest naprawdę bardzo dobrze. Bardzo żwawo się nim jedzie po mieście raczej nie ma problemu aby kogoś wyprzedzić. Co do spalania to zależy od stylu jazdy (komputer myli mi się o ok 0.1 litra na 100km). jadąc ostatnio na autostradzie jadąc 140-160 komputer pokazał mi 6.4 średnia na 1000km. więc uważam ze naprawdę nieźle. spalanie w mieście Warszawa w godzinach szczytu z klimą nie przekroczyło mi nigdy 9 litrów (ok 8.5 max) a dodam że lubię jeździć w miarę dynamicznie. Bez stania w korkach i bez klimy da sie spokojnie zmieścić w 7.5l/100km.
trasa to róż nie zależy czy dużo się wyprzedza jednak wynik 5.5l/100km nie jest zbyt trudny do osiągnięcia. W bardzo sprzyjających warunkach udało mi się zejść poniżej 5.0l/100km (spalanie obliczone według dystrybutora). Jak do tej pory nie miałem żadnych problemów z silnikiem nawet jak zdarzyło mi się zalać gorszej ropy to objawiło si eto tylko czarną chmurką z tyłu i od tej pory zawsze leje najlepsze co się da czyli albo bp ultimate lub shell vpower, i od tamtej pory chmurka zniknęła. Niestety odczuwalna jest dosyć spora różnica w jeździe samochodem w 2 osoby a w 5 osób wiem, że zaraz ktoś napisze, że tak zawsze jest jednak tutaj jest to mocniej zauważalne niż w innych samochodach którymi jeździłem.
Skrzynia biegów
Faktem jest, że troszkę skrzynia biegów (mam manualną) jest dziwnie zestopniowywana. 1 jest dosyć krótkim biegiem i jeżeli nie chcesz samochodu ciągnąc powyżej 3tyś to zmieniasz bieg przy ok 20-30 km/h, 2 to już jest znacznie dłuższy bieg i śmiało można pociągnąć do 50km/h jednak bez problemu 70 też się da. 3 bieg (super na miasto) "ciągnie" już od 40 i do 120 tylko że już dochodzi do czerwonej kreski. 4 od 60 spokojnie można wrzucić choć lepiej przy 80 i tedy "ciągnie" do 160, 5 nie używam często w mieście można bez problemu od 80-90 wrzucić i tak go "ciagąnąć" do 197 (tyle pojechałem według wskazań GPS jednak dało się jeszcze troszeczkę więcej). Dodam, że jak w każdym BMW dziwnie się wrzuca bieg wsteczny ale poza tym skrzynia naprawdę dobra, aż chce się nią machać. Biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie
Zawieszenie
z zawieszeniem trzeba dosyć mocno uważać na polskie dziurawe drogi. W moim przypadku auto przejechało ponad 150.000km po autostradach zanim przyjechało do polski i sprawność amortyzatorów w momencie kupna miało na poziomie 90% tył i 70% po przejechaniu 7 tys km przód spadł na 45% a tył na 68% wiec amorki musiałem wymieniać (koszt KYB wszystkie ok 880zł + wymiana). Zawieszanie dosyć twarde (dodatkowo u mnie może to powodować rozmiar opon 225/45/17) ale dzięki temu układ kierowniczy jest super precyzyjny. nie jest to auto dla ludzi, którzy są przyzwyczajeni np. do komfortu jazdy mercedesem.
Wnętrze
Bardzo fajnie pomyślane wzornictwo nie musi się wszystkim podobać ale dla mnie jest ok proste i czytelne. Plastiki naprawdę wysokiej jakości nawet porównując do nowych samochodów typu toyota avensis z 2007 roku. Wszytko w zasięgu ręki. dla 5 osób wnętrze za ciasne jednak 4 osoby + bagaże i na wakacje bez problemu po Europie można się udać.
Ogólnie samochód uważam za naprawdę dobry. fajnie i solidnie wykonany o klasę wyżej niż np Audi a4 1.9tdi 115KM,o zakupie którego też myślałem, jednak po przejechaniu się BMW naprawdę widać było różnice. Silnik niezły kompromis między osiągami a spalaniem. Jeżeli chodzi o części to tak naprawdę zależy jaka. Miałem małą stłuczkę (koleś wjechał mi lekko w zderzak) wgniecenie bardzo malutkie wręcz niewidoczne, okazało się, że jest lekkie pęknięcie w środku i ubezpieczyciel wycenił sam zderzak z malowaniem na ponad 3tysie wiec sporo, ale np teraz wymieniam mechanizm podnoszenia szyby przedniej (widać, że była próba wcześniejszej naprawy jednak nieudana) i jest on dużo tańszy niż np w renault megane. Dodam tylko, że z częściami nie ma żadnego problemu.
Mam nadzieję, że troszkę Ci pomogę przy decyzji. Dodam jeszcze, że teraz jak bym kupował to chyba bym szukał już wersji z 330d, 320d fajne ale jednak chciało by się już troszkę większy silniczek.