BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 16:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 16 września 2012, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46 330d M-sport -04
Kod silnika: M57NTUD30
Garaż: http://www.garaget.org/?car=286503
Czesc,

Jak tytul mowi jestem zainteresowany wymianal dyferencjalu na model tego typu:
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1197048662

Gdzie mozna cos takiego znalezc i za ile?
Ile kosztuje wymiana?

Pozdrawiam
Daniel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 17 września 2012, 07:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Cena to około 900-1000 £ , do kupienia w UK. Mam gdzieś w domu w zakładkach link do producenta.


Wymiana to w PL zmiescisz sie w 500zl jakoś.



EDIT:


http://www.motorsport-tools.com/quaife- ... 68617.html


Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 12 lipca 2013, 14:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Podepnę się pod temat. Koleś na allegro robi szpery na zamówienie. Pisałem do niego i powiedział, że do E46 zrobi szperę za 400zł. Warto?

http://allegro.pl/show_item.php?item=3390269136

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 12 lipca 2013, 15:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
MaReEK, taką "szperę" (Phantomgrip-poszukaj w google) ma u siebie Leo (przynajmniej miał mieć) - jego podpytaj.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 12 lipca 2013, 17:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Kurde, o Phantom Gripie znalazłem coś takiego: http://translate.google.pl/translate?hl ... CDUQ7gEwAA

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 12 lipca 2013, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ciężko ocenić, sam do typa pisałem, ale kontakt się urwał ogólnie. Czy warto nie wiem właśnie, miałem ochotę przetestować na swoim aucie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dyferencjal typu szpera - thorsen/quaife do 330d
PostNapisane: 12 lipca 2013, 20:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Też się zastanawiałem, żeby takie coś zmontować - jakby znaleźć sprężyny, to reszta to koszt może 30PLN plus parę browków dla kolegi frezera :D Tylko zdałby się jakiś dyfer zapasowy do testów, gdyby jednak miało się sypnąć... co do opiłków, to korek z neodymem rozwiązuje sprawę.
Wydaje mi się, że cały myk polega na tym, żeby materiał, z którego wykonane jest to ustrojstwo był nieco miększy od przekładni, z których jest zrobiony. Polerka powierzchni trących może by trochę pomogła, olej specjalny musi być do dyfrów ze szperą (wyższe temperatury).

Swoją drogą ten kolo z alle... łamie prawo - phantomgrip i jego zasada działania są objęte patentem AFAIK.

P.S. A może by się dało jakoś torsena od starego A8 quattro zaadaptować? Koszt na pewno znacznie niższy niż 1000GBP...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 188 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL