BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jakie ciśnienie na tłokach w 318is ?
PostNapisane: 25 września 2008, 17:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Zmierzyłem dzisiaj cisnienie ta tłokach i wyszło mi na kazdym ok11... Tylko nie wiem czy pomiar wykonałem prawidłowo :kwasny: Wykreciłem swiece i przyłozyłem zegar od pomiaru w tym czasie odpalony został silnik i wychodziło11. Czy może powinienem odczytac wynik dopiero po odpaleniu autka gdy ustabilizują sie obroty...?

A w tym wszystkim chodziło o to ze w mojej becie idzie paliwo do oleju i pomyslałem może że pierscionki beąda już wyjechane...


Ostatnio edytowano 25 września 2008, 19:37 przez robert-rocki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Jeśli zrobiłeś to prawidłowo i wyszło ci 11 to znaczy że wszystko masz jak najbardziej ok ciśnienie dla tego silnika norma to 10-11 barów Tyle że ciśnienie mam nadzieje że mierzyłeś na rozgrzanym silniku.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Tak silnik był jeszcze ciepły... Wiec jeslli pierscienie i zaworki sa szczelne to skad to paliwo w oleju :zly:
Nio i autko jest słabe nie patrzyłem na benie ale na gazie mam 13s do licznikowej setki :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
11 barów jest o.k :super:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Ale odczyt powinien być gdy silnik chodzi na ok 1000obr\min moje pomiary są z ok2000 bo do tylu podskocza zaraz zo odpaleniu. Zaworek trzyma cisnienie i pokazał pewnie to jakie jest na 2000 :kwasny: nie wiem czy nie powinienem go skasowac i zmierzyc gdy silnik miał 1000obr\min
A sprzęcik do pomiaru już odałem :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Już wiem ze pomiar napewno wykonałem niewłasciwie :kwasny:
Przy pomiarze układ zapłonowy powinien byc odłączony i krecic rozrusznikiem a wiec obroty ok 200... Jutro wykonam poprawny pomiar i juz sie boje :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 07:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
robert-rocki napisał(a):
Już wiem ze pomiar napewno wykonałem niewłasciwie :kwasny:
Przy pomiarze układ zapłonowy powinien byc odłączony i krecic rozrusznikiem a wiec obroty ok 200...

Dokładnie !! Teraz jak to napisałeś to mi się przypomniało. Jak się nie mylę to silnik benzynowy musi być rozgrzany a disel do pomiarów ma być zimny :niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 14:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Ja ostatnio robiłem sobie taki pomiar i powinien wyglądać tak:
Najlepiej robić to w dwie osoby.
Potrzebne są: manometr, klucz do świec, ewentualnie klucz dynamometryczny.

- samochód rozgrzany temperatura robocza (dla benzyniaka)
- wyciągamy 2 przekaźniki ze skrzynki bezpieczników (pompa paliwa i główny)
- ściągamy fajki z świec i odkręcamy świece (uwaga na gorący silnik, dobrze jest dmuchnąć sprężonym powietrzem w miejscu gniazd świec, aby mieć pewność, że nic nie wleci do środka.)
- przekręcamy przez 3-4 s rozrusznikiem bez świec aby wydmuchało ewentualny nagar
- wkręcamy miernik w miejsce świec (ręcznie bez klucza do oporu)
- kręcimy rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu do oporu, druga osoba trzyma miernik i mówi kiedy wskazówka już nie rośnie. Wartość maksymalna to nasze ciśnienie sprężania.
- tak robimy dla wszystkich cylindrów i wartości zapisujemy.

Na koniec wkręcamy świece najlepiej kluczem dynamometrycznym o momencie 25 - 30 Nm. Wpinamy 2 przekaźniki. Odpalamy samochód. W ma wszystko grać.
U mnie ciśnienie sprężania wyszło 12,5 na pierwszych 3 cylindrach i 11,5 na ostatnim tym najgłębiej.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam, zrobiłem tak jak trzeba na goracym silniku i wyszł ojeszcze więcej :zdziwko: ok 12.5 to ja już nie wiem co jest grane... Gdzie ten ubytek mocy i ta bena w oleju!

Zauważyłem na kablach biały nalot na całej ich długosci, moze to one maja przebicie i stąd ten ubytek mocy :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 12:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
To że czuć benzynę w oleju to efekt jazdy na krótkich odcinkach (efekt częstego palenia silnika np. w mieście), nic na to nie poradzisz, po prostu trzeba terminowo zmieniać olej.

Ubytek mocy może być spowodowany wieloma czynnikami:
- kiepskie świece, kable WN, itp (słaba iskra)
- mało wydajna pompa paliwa
- wyrobione wałki rozrządu (przy ilu ob/m masz odcięcie)
- i wiele innych

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jakie ciśnienie na tłokach w 318is ?
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
cisnienie sie sprawdza na sucho ludzie jak wy to robicie????????wykrecasz swiece i odpinasz przekazniki od listwy wtryskowej zeby paliwo nieuszczelnialo pierscieni,najpiwrw na sucho krecisz po 20 minutach dopiero testujesz zegarem jednakowo krecac rozrusznikiem,najbardziej wiarygodna metoda sprawdzenia cisnienia na kazdym cylindrze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL