BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 11:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
d_octor napisał(a):
Też wydaje mi się że kkkkamil26 ma racje, napięcie powinno wynosić zawsze 14,4 niezależnie od obciążenia, jeśli jest mniej tzn że alternator jest nie wydolny, nie potrafi wyindukować tyle prądu ile potrzeba i napięcie spada poniżej znamionowego. Też zaczynam szukać jakiegoś na podmiane bo wydaje mi się że mój jest przyczyną falowania i innych anomali.



Ja myśle zobaczyć jakiś co ma wiecej amper. u mnie normalnie przy pelnym opciazeniu jak dodawalem gazu to równiez dmuchawa przyspieszala i zwalniala

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
d_octor napisał(a):
napięcie powinno wynosić zawsze 14,4 niezależnie od obciążenia

kto ci tego naopowiadał?bzdura-ładowanie powinno wynosić od 13,5-do14,5,po włączeniu świateł długich,dopuszczalny jest spadek o 0,4 V,przy tych parametrach alternator jest sprawny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 13:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Następna sprawa to stan akumulatora i jego naładowanie, wyładowany obciąża alternator dużym prądem, włączając kolejne odbiorniki brakuje prądu i mamy duży spadek napięcia. Naładuj akumulator min 12h (stan elektrolitu w normie?), po godz. , czy dwóch zmierz napięcie na aku, jak poniżej 12V to nie jest w najlepszej kondycji, nominał to 12,4-12,6V.
Pomiary zrób miernikiem bezpośrednio na klemach czy zaciskach alternatora, a nie kompem gazowym.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 14:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
lupanet napisał(a):
Następna sprawa to stan akumulatora i jego naładowanie, wyładowany obciąża alternator dużym prądem, włączając kolejne odbiorniki brakuje prądu i mamy duży spadek napięcia. Naładuj akumulator min 12h (stan elektrolitu w normie?), po godz. , czy dwóch zmierz napięcie na aku, jak poniżej 12V to nie jest w najlepszej kondycji, nominał to 12,4-12,6V.
Pomiary zrób miernikiem bezpośrednio na klemach czy zaciskach alternatora, a nie kompem gazowym.



poziomu elektrolitu nie sprawdzalem,ewentualnie czym go uzupełnić? Mam wode destylowana ale mi zamarzla, czy taka woda powinna zamarzac?

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
dirty.73 taki jeden pan w szkole mi mówił te bzdury . U mnie odpalam wóz napiecie wzrasta z 12 do 14V włanczam światła i dalej jest 14 , dmuchawa -14 , ogrzewanie szyby -14 , radio -14 , dlugie światła -13,9 bo obroty spadają nieznacznie bo silnik jest mocno obciążony. Martwi i zastanawia mnie tylko dlaczego 14V a nie 14,4 ? Przy sprawnym regulatorze i alternatorze napięcie powinno być stałe niezależnie od obciążenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
dirty.73 napisał(a):
ładowanie powinno wynosić od 13,5-do14,5,po włączeniu świateł długich,dopuszczalny jest spadek o 0,4 V

d_octor,a tak mówi instrukcja obsługi BMW,wybacz,ale jej wierze bardziej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
ok , rozumiem i szanuje wiare w słowo pisane. Ja i tak będę szukał dziury w całym , nic innego mi już nie pozostało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Wróbel91, uzupełnia się wodą destylowaną, to normalna woda tylko oczyszczona i zamarza przy 0stC :P

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 24 marca 2013, 21:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
lupanet napisał(a):
Wróbel91, uzupełnia się wodą destylowaną, to normalna woda tylko oczyszczona i zamarza przy 0stC :P




uzupełniłem ale brakowało nie wiele.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 25 marca 2013, 21:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Wróbel91 auto odpalało Ci w mrozy poniżej -15st?
Jeśli odpalało bez problemu to zostaw ten aku w spokoju i zajmij się alternatorem.
Przede wszystkim najpierw sprawdź ładowanie normalnym miernikiem napięcia.
U mnie Inpa zaniża ładowanie o ok 1V.

Jeżeli będziesz pewny, że to alternator to zrób standardową regenerację.
Wymiana łożysk, szczotek z regulatorem, miedzianej tulei, czyszczenie obudowy (piaskowanie).
Ja za taką usługę zapłaciłem 150 zł czy 200 zł. (dokładnie nie pamiętam)
Na używkę szkoda kasy, bo pewnie prędzej czy później będzie to samo.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 25 marca 2013, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
kkkkamil26 napisał(a):
Wróbel91 auto odpalało Ci w mrozy poniżej -15st?
Jeśli odpalało bez problemu to zostaw ten aku w spokoju i zajmij się alternatorem.
Przede wszystkim najpierw sprawdź ładowanie normalnym miernikiem napięcia.
U mnie Inpa zaniża ładowanie o ok 1V.

Jeżeli będziesz pewny, że to alternator to zrób standardową regenerację.
Wymiana łożysk, szczotek z regulatorem, miedzianej tulei, czyszczenie obudowy (piaskowanie).
Ja za taką usługę zapłaciłem 150 zł czy 200 zł. (dokładnie nie pamiętam)
Na używkę szkoda kasy, bo pewnie prędzej czy później będzie to samo.



tak auto odpalało, co prawda cieżko ale nawet jak stało tydzien to odpalało

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
d_octor napisał(a):
dirty.73 taki jeden pan w szkole mi mówił te bzdury . U mnie odpalam wóz napiecie wzrasta z 12 do 14V włanczam światła i dalej jest 14 , dmuchawa -14 , ogrzewanie szyby -14 , radio -14 , dlugie światła -13,9 bo obroty spadają nieznacznie bo silnik jest mocno obciążony. Martwi i zastanawia mnie tylko dlaczego 14V a nie 14,4 ? Przy sprawnym regulatorze i alternatorze napięcie powinno być stałe niezależnie od obciążenia.


Pomierzyłem miernikiem przy klemach akumulatora i wyszło przy obciążeniu 11,95 a bez obciążenia 13,80

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Wróbel91 napisał(a):
Pomierzyłem miernikiem przy klemach akumulatora i wyszło przy obciążeniu 11,95 a bez obciążenia 13,80


To masz odpowiedź.
Tak jak pisałem wcześniej, zregeneruj alternator i będziesz zadowolony.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Wróbel91 napisał(a):
Pomierzyłem miernikiem przy klemach akumulatora i wyszło przy obciążeniu 11,95 a bez obciążenia 13,80


Jeśli takie masz ładowanie to tak jak bys go nie miał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 14:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Moja siostra jeżdzi E36 M43 B18 96r, w poniedziałek mierzyłem napiecie na klemach akumulatora . Po odpaleniu napiecie od razu wzrasta do 14,28V po włączeniu czego tylko się da spadło do 14,03V .
W moim E46 niedawno dłubałem przy alternatorze, szczotek prawie nie bylo. Jak już robi sie za kotka slabo przylega do bierzni i nie bedzie dobrze ładować . Wymieniłem szczotki (5 PLN ) i jest ok, mozna to sprawdzić bez wiekszych problemów. Mozna tez sprawdzić regulator napiecia czy jest sprawny.
http://forum-mechanika.pl/threads/alternator-ładuje-dopiero-po-dodaniu-gazu.1429/ tu jest coś na ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 13 lipca 2013, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 523i
Kod silnika: m52b25tu
dirty.73 napisał(a):
d_octor napisał(a):
napięcie powinno wynosić zawsze 14,4 niezależnie od obciążenia

kto ci tego naopowiadał?bzdura-ładowanie powinno wynosić od 13,5-do14,5,po włączeniu świateł długich,dopuszczalny jest spadek o 0,4 V,przy tych parametrach alternator jest sprawny



Ta jasne kolejny "znawca". Sam mam klopot z moim E39. Napiecie spada do 12.5 przy wl czegokolwiek w aucie. Wlasnie spotkalem na drodze czarnego(mieszkam w u.k) E39 520i i poprosilem zeby zrobil test napiecia na kompie. Gosciu zalaczyl dmuchawe,ruszal kiera,szyby itp - Napiecie nigdy nie spadlo nizej niz 14,1 a utrzymywalo sie na 14.3 wiec chlopie bzdury piszesz - 13,5 to moze koledzy na podworku maja w polonezie :) Sam znawca nie jestem ale chyba po to ten regulator jest zeby utrzymywac napiecie na stalym poziomie. U mnie silnik reaguje na kazdy element elektryczny a napiecie utrzymuje sie na poziomie 13.6-13,9 a przy wlaczeniu wiekszosci przekaznikow wynosi 12,6...juz nie wspomne co sie z autem dzieje-szarpie,spalanie 17+ i wypadanie zaplonu... Alternator do wymiany

Wniosek - napiecie moze sie obnizyc na chwile ale nie ma mowy o spadku pozniej 14v i musi sie utrzymac ZAWSZE na 14v+


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 13 lipca 2013, 14:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
fan1984, tak Ci się wydaje, czy masz jakieś konkretne argumenty? Tylko nie pisz o czarnym e39 :rotfl:
To że są spadki napiecie nie zależy tylko od alternatora, zresztą można go regenerować, a nie odrazu wymieniać na chiński czy regenerowany z allegro.
Dużo zależy od stanu naładowania akumulatora i połączeń "prądowych", warto to sprawdzić przed wymiana w ciemno.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 13 lipca 2013, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 523i
Kod silnika: m52b25tu
lupanet napisał(a):
fan1984, tak Ci się wydaje, czy masz jakieś konkretne argumenty? Tylko nie pisz o czarnym e39 :rotfl:
To że są spadki napiecie nie zależy tylko od alternatora, zresztą można go regenerować, a nie odrazu wymieniać na chiński czy regenerowany z allegro.
Dużo zależy od stanu naładowania akumulatora i połączeń "prądowych", warto to sprawdzić przed wymiana w ciemno.



Elo.

Widzialem na wlasne oczy jak to ma wygladac u niego wogole nie bylo zadnych oznak ze jakis przekaznik zostal wl - plynnosc tak jak ma byc a mowimy tu o BMW nie polonez...

Wiec moze pomozesz co moze w moim przypadku powodowac takie problemy?

Zrobie filmik jutro i wysle na youtube. Zamowilem tez miernik z ebay bedzie we wtorek. Aku nowy varta 74h moze byc nie doladowany , ma 4 miechy ale auto stoi nie jezdzi. Czesto po intensywnje jezdzie po kilkukrotnym odpaleniu silnik wystartowal jak trzeba mocy bylo az za nadto:) Teraz przy odpaleniu auto trzesie i czuc ze nie pracuje na wszystkich cylindrach. Obecnie kazde wlaczenie czegokolwiek w aucie(ruch kierownica - ciezkie wspomaganie, szyby itp) objawia sie spadkiem obrotow(na tescie na desce spadki do nawet 12v) po wl wszystkiego czego sie da 12,3v - gazowanie ma bardzo nie wielki wplyw na wartosc V :( Przy wymianie aku przeczyscilem kable od + ,masy i same polaczenie z karoseria. Chcialem odkrecic mase przy silniku ale jest bardzo dobrze zakleszczona i ciezko mi ja bylo odkrecic...
Obroty sa zamulone a autu po prostu czegos brakuje - ZERO bledow na kompie i wszystkie czujniki zostaly wymienione :)Duzym kosztem...

Dodam ze alternator regenerowalem w styczniu ale wydaje mi sie wlasnie ze ten pedal co mi go "naprawial" sprzedal mi walek - mialy byc do wymiany szczotki i jakis kawalek plastiku - 45funtow za to ale wlasnie nie chcial mi dac rachunku za naprawe, komp mu nie dzialal. Sam bede go jutro odkrecal i zobacze co tak naprawde w nim robil.

Nie znam sie na elektryce:

- czy przebicie na cewkach moze doprowadzic do takich anomalii?
- jak bede mial miernik to bede testowal mase bo wydaje mi sie ze moze sam kabel od niej jest stary i nie przewodzi jak trzeba.

Mam nadzieje ze polecisz jeszcze jakies sugestie.

Ps chxx czarnemu wazne ze pokazal mi to jak to wyglada

Ps

Nowe paski i nowe napinacze tez w styczniu zakladane jak zmienialem aku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 13 lipca 2013, 21:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Napięcie ładowania bada się na pracującym silniku, na klemach akumulatora.Na OBC, czy na innym teście może pokazywać
wartości nieprawidłowe. W moim na OBC pokazuje 13,8-13,9V(żaden odbiornik nie włączony-pracuje tylko silnik), a na klemach jest w tym czasie
ok.14,2V-badałem trzema cyfrowymi miernikami. Przy włączonych światłach mijania na aku ok. 14,0-14,1V; przy włączonych możliwie wszysktich odbiornikach
tzn. wszystkie światła(halogeny też), klima, radio, went. -nagrzewnicy-klimy na max.=13,4v-o ile dobrze pamiętam.
Największy spadek następuje gdy dodatkowo włącze ogrzewanie tylnej szyby, spada wtedy do 12,8-12,9V.
Gdy będziesz miał już miernik, to zmierz na klemach i później między klemą "+" i obudową-korpusem-odlewem duraluminiowym altka. Wtedy będziesz mógł wysnuć wniosek
czy silnik jest dobrze zmasowany- w moim była różnica 0,1V-puściłem dodatkową masę między głowicą a masowaniem kabli wychodzących z ECU(tam gdzie idzie wiązka przewodów zasilających cewki).
W ksiażkach o e46, e39(m. in. Benleya) jest napisane wyraźnie!-pomiar napięcia między klemami).
Wg. Bentleya:"Battery voltage should be about 12.6 volts with key off and between 13.5 and 14.5 volts with engine running".... "NOTE-the regulated voltage(engine runing) should be between 13.2V and 14.5
depending on temperature and operating conditions. If the voltage is higher than 14.8, the voltage regulator or multifunction controller
is most likely faulty."Mogłem to przepisać z błędami, ale i tak wiadomo o co chodzi.
Ważne jest też sam styk korpusu altka z mocowaniem-podstawą filtra, jeśli dobrze też sobie przypominam.
Gdy rozebrałem swoj(valeo 90A) to zobaczyłem, że szczotek prawie nie ma-pod pełnym obciążeniem dawał 12,4V na klemach, czyli prąd pobierała instalacja też z aku.
Sprawdź ile V ma odłączone aku.
Tego czarnego zapytaj jaki on ma alternator-może ma jakiś tuningowany, albo od jakiegoś tira i ma np. 300A+...
Poloneza też miałem i z altkiem od kupna do sprzedaży przez 8 lat nie miałem problemów.
Ja też się nie znam na elektryce, ale opowiadanie że napięcie ma być stałe niezależnie od obciążenia to jest jakaś ściema, szczególnie przy altkach 90A czy nawet 120A.
W e39 na początku pakowali 90A, a później 120A. Niemcy też się uczą na własnych błędach, albo ktoś ich nauczył.
Regulator "podgoni" alternator przy dużym obciążeniu?
Przy mocnym altku można się zgodzić, że spadki napięcia będą mniejsze lub pomijalne ale twierdzenie, że ma stać jak "pała" na stałym max. napięciu przewidywanym przez regulator to jakaś pomyłka.
Sam jak będę miał kasę, to będę się rozglądał przynajmniej za boschem 120A, bo to valeo 90A(dla tego samochodu) to jak holowanie "RUDEGO 102" starą wielokrotnie przełożoną i ochwaconą kobyłą.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ładowanie akumulatora
PostNapisane: 14 lipca 2013, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 523i
Kod silnika: m52b25tu
RobertTOEZ napisał(a):
Napięcie ładowania bada się na pracującym silniku, na klemach akumulatora.Na OBC, czy na innym teście może pokazywać
wartości nieprawidłowe. W moim na OBC pokazuje 13,8-13,9V(żaden odbiornik nie włączony-pracuje tylko silnik), a na klemach jest w tym czasie
ok.14,2V-badałem trzema cyfrowymi miernikami. Przy włączonych światłach mijania na aku ok. 14,0-14,1V; przy włączonych możliwie wszysktich odbiornikach
tzn. wszystkie światła(halogeny też), klima, radio, went. -nagrzewnicy-klimy na max.=13,4v-o ile dobrze pamiętam.
Największy spadek następuje gdy dodatkowo włącze ogrzewanie tylnej szyby, spada wtedy do 12,8-12,9V.
Gdy będziesz miał już miernik, to zmierz na klemach i później między klemą "+" i obudową-korpusem-odlewem duraluminiowym altka. Wtedy będziesz mógł wysnuć wniosek
czy silnik jest dobrze zmasowany- w moim była różnica 0,1V-puściłem dodatkową masę między głowicą a masowaniem kabli wychodzących z ECU(tam gdzie idzie wiązka przewodów zasilających cewki).
W ksiażkach o e46, e39(m. in. Benleya) jest napisane wyraźnie!-pomiar napięcia między klemami).
Wg. Bentleya:"Battery voltage should be about 12.6 volts with key off and between 13.5 and 14.5 volts with engine running".... "NOTE-the regulated voltage(engine runing) should be between 13.2V and 14.5
depending on temperature and operating conditions. If the voltage is higher than 14.8, the voltage regulator or multifunction controller
is most likely faulty."Mogłem to przepisać z błędami, ale i tak wiadomo o co chodzi.
Ważne jest też sam styk korpusu altka z mocowaniem-podstawą filtra, jeśli dobrze też sobie przypominam.
Gdy rozebrałem swoj(valeo 90A) to zobaczyłem, że szczotek prawie nie ma-pod pełnym obciążeniem dawał 12,4V na klemach, czyli prąd pobierała instalacja też z aku.
Sprawdź ile V ma odłączone aku.
Tego czarnego zapytaj jaki on ma alternator-może ma jakiś tuningowany, albo od jakiegoś tira i ma np. 300A+...
Poloneza też miałem i z altkiem od kupna do sprzedaży przez 8 lat nie miałem problemów.
Ja też się nie znam na elektryce, ale opowiadanie że napięcie ma być stałe niezależnie od obciążenia to jest jakaś ściema, szczególnie przy altkach 90A czy nawet 120A.
W e39 na początku pakowali 90A, a później 120A. Niemcy też się uczą na własnych błędach, albo ktoś ich nauczył.
Regulator "podgoni" alternator przy dużym obciążeniu?
Przy mocnym altku można się zgodzić, że spadki napięcia będą mniejsze lub pomijalne ale twierdzenie, że ma stać jak "pała" na stałym max. napięciu przewidywanym przez regulator to jakaś pomyłka.
Sam jak będę miał kasę, to będę się rozglądał przynajmniej za boschem 120A, bo to valeo 90A(dla tego samochodu) to jak holowanie "RUDEGO 102" starą wielokrotnie przełożoną i ochwaconą kobyłą.



Czarny to byl zwykly koles ktory stal na parkingu - raczej juz go nie spotkam:)
To byla E39 520i 1996-1998 wiec na bank mial 90a.
Dostane miernik bede mierzyl!
Dzieki za pozadny wpis bede mowil co nowego w temacie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL