BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 04:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 3 października 2008, 07:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
Witam,

mam M54B30 - przebieg 100.000 (nie allegrowy) - 100% oryginalny, sam auto sobie sprowadziłem, wszystko się zgadza ASO, dokumenty liczniki, moduły więc proszę bez wrzutek,
zauważyłem że auto wciąga mi olej,
ostatnio wymieniłem wlałem 0W40 Castrol Edge - i po zmianie zrobiłem 2000 km i już woła o dolewkę, patrze na bagnet blisko minimum wiec przypuszczalnie wciągnął sobie litr oleju bo przy zalaniu był max, wiem że to jest dużo, za dużo, co z tym robić?
odma? spróbować wlać 10W60 ? jakiś inny? zacząć myśleć o grzebaniu w silniku?
może ktoś miał podobny problem z tym modelem silnika?
z tego co wiem to te silniki lubią sobie wciagnąć tłuszcz ale 1l na 2000km to trochę za dużo,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 07:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Cześć,
mam ten sam problem w M54B25, u mnie trochę mniej ściąga, jakieś 0,75 na 2000km.
Czekam teraz na termin u mechanika i będziemy z tym działać.
Będziemy zmieniać filtr odmy, zmienimy olej na Valvoline MaxLife 5w40, jakąś uszczelkę przy silniku, a jak to nie pomoże to będziemy dalej szukać.
Sporo się czyta o M54, że lubią brać olej, niektórzy piszą że tak już musi być...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
Dzikus napisał(a):
No to faktycznie troche dużo, ja w m54b30 mam wlany TWS Motorosport Castrola 10W60 i nic nie ubywa


od poczatku taki lejesz?
słyszałem że to dobry olej lany w Mkach które w pewnym roczniku też miały problem z oliwą,

co do Odmy, mam ten sam pomysł,
odma + zmiana na trochę inny olej, tylko czy 5W40 czy 10W60
ponoć jeszcze mozna uszczelniacze wymienić i pierścienie, ale to mnie dziwi żeby przy takim przebiegu takie rzeczy? - gorzej niż w oplu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
luccass, Tak jak mowi Daniel sprobuj TWS, ja w swojej przy przebiegu 110tys dolewam litr na 10tys km Valvolina VR1 Racing 5W50. 8L razem z filtrem wyniesie Cie ok 400zl tez w Intercarsie. tak wiec zadecyduj ktory chcesz zalac

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak zrobie, bo wymiana oleju w tym momencie jest najłatwiejszą i najtańszą opcją,
właśnie trochę szukam tego 10W60 i się okazuje ze jest TWS, EDGE i jakiś RS
o tym samym oznaczeniu, czy to jest to samo ?
ostatnio Catrol przebudowuje półke i nazewnictwo się zmienia,
co do cen to w makro (dystrybutor Castrola) mają dobre ceny, bo pomijam allegro tam to cos mi śmierdzi podróbami,
Z tego co pamietam widziałem w Makro RS 10W60,

wiem ze to trochę marudzenie ale przed zmianami oleju lepiej wybadać temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
lucadore napisał(a):
tak zrobie, bo wymiana oleju w tym momencie jest najłatwiejszą i najtańszą opcją,
właśnie trochę szukam tego 10W60 i się okazuje ze jest TWS, EDGE i jakiś RS
o tym samym oznaczeniu, czy to jest to samo ?
ostatnio Catrol przebudowuje półke i nazewnictwo się zmienia,
co do cen to w makro (dystrybutor Castrola) mają dobre ceny, bo pomijam allegro tam to cos mi śmierdzi podróbami,
Z tego co pamietam widziałem w Makro RS 10W60,

wiem ze to trochę marudzenie ale przed zmianami oleju lepiej wybadać temat

Zapytaj kolegi stones1:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1979&start=1580
VR1 Valvoline wyszło u niego ponad 100zł taniej za 2x4l niż w sklepie, a Maxlife ok 130zł taniej :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
a jeszcze pytanie co ile takiego TWS się zmienia?

_________________
to forum trÂąci mychÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
luccass, tak jak normalny olej, chyba ze latasz po torze, albo palisz gume co skrzyzowanie to wtedy polecal bym czesciej. ale jesli nie to spokojnie 15k wytrzyma

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 07:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
ok, pytalem bo wg kompa to chyba co 20 albo 25 tyś (nie pamietam dokladnie)
czyli jednak zmieniacie wcześniej,
pozdr. Ł.

_________________
to forum trÂąci mychÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: lublin
kolego zrób sobie teścik .. /choć to będzie trudne/
postaraj się przejechać 1000km spoooookojnie :spi: :spi:
1 czekaj aż silniczek się zagrzeje i powoli rozpędzaj autko wiem że to trudne
ale zobacz co się będzie działo i napisz co i jak z olejem
2 tylko pamiętaj obroty spoooooooookojnie :cwaniak: :spi:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
brzmi jak mission impossible :hyhy:
a tak serio to jaką to da informację?

_________________
to forum trÂąci mychÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 11:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Bedzie to doswiadczenie prowadzące do epokowego odkrycia, iz silnik krecony do max 2000 obrotow zuzyje mniej oleju niz silnik non stop krecony do 6000 obrotow... :padam:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: polska
to jest przecież Oczywista Oczywistość :rotfl:

[ Dodano: 13 Listopad 2008, 09:09 ]
wracając do tematu,
czy ktoś z forumowiczów wymieniał tą odmę w M54?
fixxer1 jak zrobisz trochę km, daj znac czy jest zdecydowana zmiana w zuzyciu oliwy,
ja generlanie jestem zdecydowany zmienić tą odmę i na olej 5W50 Valvoline,
po dokładniejszym sprawdzeniu stanu oleju, zużycie mam na poziomie 0,5 na 1000 km,

_________________
to forum trÂąci mychÂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 09:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Mi również 330CI bierze trochę oleju, ale nic nie kopci, płyn chłodzący czyściutki, silnik pracuje idealnie równo. Dziwna sprawa. Co odma może mieć do zużycia oleju ?

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 06:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
Moje M54 w E46 bierze dokładnie tyle samo. Pije olej jakby to diesel był. 1L/2000km i to dolałem już 3 razy i dalej pije.. Silnik czysty a cieczy ubywa.. Próbował ktoś uszczelniaczy np Liquid Moly? Czy ta nieszczęsna odma jest powodem ubytków? Jak ją sprawdzić zeby nie wymieniać bez potrzeby?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 07:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Wrzucę kamyczek do ogródka M54B30.
Po zmianie oleju z Castrola 0w30, na Mobil 0w40 silnik wyraźnie wyciszyl swą pracę, a z miarki po 5000 km ubylo jakieś 0,5 cm.
Przebieg (bez wrzutów, 108 tys)

Co ma odma do spalania oleju? Jeśli jest przychana to ciśnienie jaki wytwarzane jest w komorze korbowej w skrajnym przypadku może wypchnąć olej przez pierścienie od spodu do komory spalania.


Ostatnio edytowano 18 czerwca 2009, 07:26 przez Jakub, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 07:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jezdze na 5w30 longlaif 260000 przebiegu - nie ubywa poza norma a odma po 100000 musi byc wymieniona kompletna -bo wlasnie ona moze powodowac ubytki -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
harnas621 napisał(a):
jezdze na 5w30 longlaif 260000 przebiegu - nie ubywa poza norma a odma po 100000 musi byc wymieniona kompletna -bo wlasnie ona moze powodowac ubytki -pzdr


Musi być wymieniana tylko w dieslach czy w benzynowych tez?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 08:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Co do odmy:
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
Ja zacząłem się już przyzwyczajać do zużycia oleju. Mam teraz zasięg 2000km na Pb, LPG i oleju silnikowym :rotfl: :rotfl: Brakuje mi tylko małego motorka elektrycznego :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
Witam!
Mój też bierze olej (233 tys przebiegu). 1l/2000 km. tak mniej wiecej.
początkowo też mnie to martwiło, kazałem mechanikowi sprawdzić odmę, a gdy powiedział, że jest ok - dałem sobie spokój. dokupiłem sobie karton 6x1l oleju i jak zawoła to mu dolewam. skoro tylu ludzi pisze ze im bierze to znaczy, ze niekoniecznie musi dziac sie cos niepokojacego. jezdze poki co na mobil 0w40, nastepnym razem wleje jakis 5w40.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL