BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2024, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Jak - bardzo prosto. Najpierw zmierzyłem na zimnym silniku a potem na ciepłym po jeździe po ok. 500 km i niby brakowało 0,5 l i niepotrzebnie dolewaliśmy bo po nocy było ponad stan a na gorącym prawidłowo :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
bo nalezy sprawdzac poziom na rozgrzanym silniku ok. 5-10 minut od zgaszenia. Po nocy na zimnym nie jest miarodajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
bastaz napisał(a):
bo nalezy sprawdzac poziom na rozgrzanym silniku ok. 5-10 minut od zgaszenia. Po nocy na zimnym nie jest miarodajnie.


A ile masz po nocy i ile 10 min. po jeździe? :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 08:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Rano mam zawsze wiecej, bo scieknie praktycznie wszystko. W tej chwili po 10 min. od odpalenia mam 4/5 na bagnecie. Rano mam rowno z kreska max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
bastaz napisał(a):
Rano mam zawsze wiecej, bo scieknie praktycznie wszystko. W tej chwili po 10 min. od odpalenia mam 4/5 na bagnecie. Rano mam rowno z kreska max.


10 min. od odpalenia? czy 1o min. po wyłączeniu gorącego silnika??? :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 10:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
eee... 10min od zgaszenia. Troche niewyspany jestem :spi:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Ok. Ja też troche - położyłem się po 4 rano :orany:

Czyli z mojego obliczenia wychodzi jakieś 4 mm róznicy na bagnecie czy źle liczę? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
No cos w tym stylu, moze troche mniej - 3mm. Ja zawsze sprawdzam na cieplym po 10minutach i tylko taki pomiar jest właściwy :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 18 grudnia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Yes, yes, yes! Drugi problem rozwiązany!!! Rozwiązany problem z mocą :cwaniak:
Powietrza w oponach o połowę za mało :szok:
Teraz po dopompowaniu jest to co powinno być :hurra:
A już myślałem, że będzie lipa.
Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 25 lutego 2011, 12:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Witam wszystkich.Odgrzewam temat ponieważ na dniach mam zamiar kupić M54B30.Do tej pory udało mi sie znaleźć info że silniki wyprodukowane w 2003+ są poprawione i biorą mniej.Prawda to? Może udało sie komus juz ustalic czy olej ucieka przez uszczelniacze zaworowe czy pierscienie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 lutego 2011, 08:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
stayer napisał(a):
Witam wszystkich.Odgrzewam temat ponieważ na dniach mam zamiar kupić M54B30.Do tej pory udało mi sie znaleźć info że silniki wyprodukowane w 2003+ są poprawione i biorą mniej.Prawda to? Może udało sie komus juz ustalic czy olej ucieka przez uszczelniacze zaworowe czy pierscienie....

Podobno M54 montowane w E60 też mają ten problem, czyli nie bardzo poprawili...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 lutego 2011, 12:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
N52 też żrą olej.

Tutaj wynalazłem taką sentencję:
Modern German engines, especially BMW engines, are designed to have low internal friction so that they rev freely and can be used for a long time at high output. Some aspects of this design, like the special piston rings they use, can lead to higher oil consumption.

I dotyczy to M54 w góre...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 1 marca 2011, 02:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Trzeba zauważyć fakt że tuleje cylindrów w M54 to po prostu powierzchniowo utwardzone aluminium warstwą alusilu.Alu ma ta zalete że ma dobre przewodnictwo cieplne lecz jego powierzchniowe utwardzenie stoi daleko w tyle trwaloscia do żeliwa.Ponadto w takich silnikach spasowanie tuleja pierścień jest dość luźne po 1 by nie zniszczyc alusilu , po drugie to taka tendencja w nowych silnikach dla minimalizacji tarcia wewnetrznego.Nawet jeśli my forumowicze kontrolujemy poziom oleju na bierzaco , to poprzedni wlasciciele naszych silników mogli temu poświecać niedostateczną uwagę.Jak wynika w postów M54 niemal każde wymaga dolewek,wiec wystarczy ze kiedys auto bylo w posiadaniu czlowieka który zaniedbał dolewke i przytarło się.Btw szkoda że czasy prawdziwych pancerniaków bmw- M50,S38 juz dawno za nami :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 2 marca 2011, 12:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 126
Lokalizacja: lubelskie, Biłgoraj
Moje BMW: 523iA
Kod silnika: M52B25
W m52 b25 jest tak,że jeżeli przewód odpowietrzający ( łączący odmę z miską olejową) jest niedrożny to olej zamiast trafiać do miski olejowej trafia do... kolektora dolotowego a dalej to już sami wiecie. błękitne obłoki za naszą bunią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 2 marca 2011, 14:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ja ostatnio jak robilem sobie uszczelniacze vanosa to przygladalem sie rurce odpowietrzajacej od srodka i procz lekkiego nalotu na sciankach to zacnie wygladala :)

Tak na marginesie to Mobil1 0W-40 pieknie utrzymuje silnik w czystosci, po zdjeciu pokrywy zaworow nie było żadnego syfu :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 9 lipca 2011, 08:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kurcze wczoraj wróciłem z trasy ok 1400 km autostrada predkosc 130-150 km/h.Przed wyjazdem sprawdzałem olej było max,dzisiaj patrze na bagnet i jest delikatnie ponad połowe :/ Dodam ze wczesniej przelatałem ok 3000 po miescie + trasa(srednio 90 km/h) i nie spalił nic :zakrecony: Ile oleju wejdzie pomiedzy max a min na bagnecie?

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 9 lipca 2011, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Kolego , na bagnecie pomiędzy min. a max. masz ok. 1l. Sprawdź odmę czy sprawna, ciśnienie na tłokach itd. Wtedy coś konkretnego będzie wiadomo. A i sprawdź jeszcze jak odpalisz silnik i odkręcisz korek od wlewu oleju czy wydmuchuje tamtędy czy wciąga powietrze. Po przygazowaniu (5-6 tys. obr.) masz z tyłu biało niebieską chmurkę albo co gorsza na niskich obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 9 lipca 2011, 10:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej.To typowa usterka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 9 lipca 2011, 10:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Typową usterką to są silniki m54 :kwasny:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 10 lipca 2011, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
TsBMW napisał(a):
Kolego , na bagnecie pomiędzy min. a max. masz ok. 1l. Sprawdź odmę czy sprawna, ciśnienie na tłokach itd. Wtedy coś konkretnego będzie wiadomo. A i sprawdź jeszcze jak odpalisz silnik i odkręcisz korek od wlewu oleju czy wydmuchuje tamtędy czy wciąga powietrze. Po przygazowaniu (5-6 tys. obr.) masz z tyłu biało niebieską chmurkę albo co gorsza na niskich obrotach?

Po odpaleniu silnika i odkreceniu korka wciaga powietrze,wiec to chyba dobrze.Po przygazowaniu nie ma żadnego dymu :ok: Dzisiaj sprawdzałem olej jeszcze raz,ale auto stało w innym miejscu i było na bagnecie w okolicach max :zdziwko:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL