BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 01:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
ciekawa sprawa z tymi m54 :zdziwko:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Mam kilku znajomych z innego forum, którzy posiadają M54 i każdemu bierze olej.
Jeden z nich wymienił kompletną odmę (przebieg 178 tys) i nic to nie pomogło.
Gdzieś czytałem, że do 2001r. włącznie BMW kładło niezbyt udane uszczelniacze zaworów, które po zbyt krótkim czasie traciły swoje właściwości. Jednak nie znam nikogo, kto by je wymienił i potwierdził, że to pomogło. Gdyby ktoś z Was się tego podjął to proszę o informację na forum.
Druga sprawa to zużycie oleju zależy od stylu jazdy. Jeździsz bardzo ostro - weźmie więcej.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Kiedyś dawno temu miałem motocykl honde VT 500 brała olej - oj jak mnie to denerwowało,
Kolega już wcześniej napisał -jazda do 3000obr zero zurzycia
jazda 6000obr 0,5 na 1000km
W mojej chondzie było identycznie delikatna jazda prawie nie brała, jak powstawiałem zaraz ubywało

Jeszcze jedno, podejrzewam że gdyby jechać M54 cały czas autostradą w okolicach 180 km/h to łyknie 1L na 1000km

Ale dziwne jest dla mnie to że Jakubowi nic nie ubywa oleju - tak przynajmniej pisze :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
M54B30 z początku 2002 roku, obecny przebieg 150 tys., sprowadzony osobiście z Niemiec. Zalany oryginalnym olejem BMW LL-04 5W30.
Na 12 tyś km wciągnął 1,5 litra tego oleju, czyli jakieś 1,3 litra na 10 tyś km.
W najbliższym czasie zmieniam olej z BMW na Mobil1 5W50. Głownie ze względu na to, że nie podoba mi się praca góry silnika, przy wyższej temperaturze oleju.
Kupiłem również nowy separator oleju (jeszcze nie wymieniałem), ale podejrzewam, że wymiana nic nie zmieni, bo okolice przepustnicy są suche jak pieprz :)

Co do wymiany uszczelniaczy, ja raczej się na taki zabieg nie zdecyduje. To jest w miarę nowy silnik. Jest dość dużo takich silników, z ostatnich lat produkcji, na sprzedaż za w miarę rozsądne pieniądze. Sam silnik bez osprzętu można dostać za 2 tyś zł. Także jak zacznie mi brać 1 litr na 1000 km to po prostu wymienię silnik na inny, z minimalnym przebiegiem, z młodego rocznika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Nie napisalem, że nie bierze. Zużył jakieś 0,5 cm miarki na 5 tys km.
Może dlatego, że mam auto poliftowe (czyli po ewentualnych zmianach uszczelniaczy), a może dlatego, że pierwszym i jedynym przede mną wlaścicielem auta byl Luigi rocznik 1934. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 11:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Każdy m54 bierze sporo oleju nie wiem jakim cudem niektórzy piszą o braku ubytków bo nie słyszałem wcześniej,żeby ktoś miał m54 i nic nie dolewał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 18:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jeszcze jeden post o dieslach w temacie o M54 i beda ostrzezenia :!:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 05:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
barti napisał(a):
Ale dziwne jest dla mnie to że Jakubowi nic nie ubywa oleju - tak przynajmniej pisze :|

M54 nie biorące oleju są jak 18 letnie dziewice, czy ktoś taką kiedyś widział?


:rotfl: :rotfl:

A tak na poważnie:
kiedy zaczyna Wam się zapalać żółta kontrolka od oleju (przy jakim stanie na bagnecie)? Po zgaszeniu silnika (u mnie 3/4 stanu) i w czasie jazdy (u mnie jakieś 1/3 stanu)?
Czy zauważyliście, że różnica w ilości oleju (między min a max na bagnecie) nie wynosi 1l tylko sporo mniej (wydaje mi się że jakieś max 0,7-0,8l)?
Czy też tak macie, że przez np. 2000km nie ubywa nic, a później po 200km nie ma 1/3 stanu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
jak kupiłem auto miało 94 tyś przebiegu i brało sporo oleju,
teraz po kolejnych 22 tyś jakby się trochę uspokoiło i bierze ok 1 litr na 4000 km,
jedyne co zmieniałem to pompa wody, termostat, wisko,
niedługo zmieniam olej na 5W50 Mobila ciekawe czy może cos się zmieni,

znam przypadek remontu M54B30
- wymina uszczelniaczy
- wymiana pierścieni
pomogło zdecydowanie
na tą chwile silnik nie łyka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 14:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
U mnie zaswiecila sie zolta kontrolka po zgaszeniu silnika jak mialem taki poziom, jak na łobrazku:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
sprawdziłeś zaraz po zgaszeniu?
bo po kilku godzinach powinno być ciut więcej,
u mnie informuje o dolewce jak mam czasami 1/3 stanu, później nie informuje a potem już na stałe jest komunikat przy minimum,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 29 listopada 2009, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
uff, a już się bałem że wpakowałem się w jakąś minę :mad: , bo moje m54b30 bierze olej :przestraszony:
a widzę, że niestety to norma w tych silnikach :dobani:
Niby 2002 rok, nowszy silnik, a łyk dużo więcej m52b28 z 95r. :zdziwko:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Witam wszystkich.
Czy komuś udało się rozwiązać problem poboru oleju!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 19:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
330i przy spokojnej jeździe ( używa go moja żonka więc na 100% nie kręci wysoko) silnik spija prawie 1l na 200km. Przebieg 130kkm.
fixxxer1 napisał(a):
M54 nie biorące oleju są jak 18 letnie dziewice, czy ktoś taką kiedyś widział?

Znajomy ma od nowości E39 z tym silnikiem ( teraz przebiej ok 300kkm) i praktycznie od nowości silnik spijał olej. Teraz jak jedzie w dłużsżą traskę po Europie zawsze w bagażniku ma litr oleju....tak jak ja w M20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Bartosz - ?na 200 czy na 2000 km? A u Ciebie jst takie psyknięcie (jakby odpuszczenie powietrza) ok. 2 sek. po wyłączeniu silnika?
I nikomu nie udało się rozpracować tematu czy uszczelniacze czy remont itd????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 07:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
TsBMW napisał(a):
Bartosz - ?na 200 czy na 2000 km?

Na 2000 km ;)
TsBMW napisał(a):
A u Ciebie jst takie psyknięcie (jakby odpuszczenie powietrza) ok. 2 sek. po wyłączeniu silnika?

Powiem Ci,że nie zauważyłem/usłyszałem niczego takiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
To u mnie popija jeszcze raz tyle - są jeszcze drobne wycieki ale to nie to. Poprzedni właściciel twierdzi, że odma wymieniana (faktycznie wygląda jak nowa - może czyszczona?) ale węże stare - jeden na górze nieszelny ten do bagnetu w środku suchy jakby wcale olej nim nie leciał a w dolocie (ale nie w przepustnicy) ślady oleju? Sam nie wiem co otym sądzić.

A macie coś takiego (E39 M54B30) że komunikat o poziomie oleju zaczyna się zapalać i (zgodnie z instrukcją) na rozgrzanym silniku po 5min. na bagnecie poniżej min. a rano na zimnym połowa stanu na miarce???!!! W innych modelach na ciepłym jest stan prawidłowy może w tym modelu tak musi być? Sprawdziłem, że po ok. 2 godz. cały olej spłynie do miski ale gdzie on tyle czasu "przebywa"???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Nooo i problem rozwiązany!!!
Źle mierzyłem olej!!!! :mur: :cisza: :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 07:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
TsBMW napisał(a):
Nooo i problem rozwiązany!!!
Źle mierzyłem olej!!!! :mur: :cisza: :zabawa:

Napisz jak, może nasze też nie spalają tylko źle mierzymy :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 10:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
pewnie pod górkę kolega stanął :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL