BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 22:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 26 października 2011, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
stayer napisał(a):
To wytarguj cenę niższa o koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych i pierścieni.To nie są kolosalne pieniądze.Ja jeżdżę na mobilu 0w-40 i nie bierze prawie nic.Bardzo często za takie zużycie oleju odpowiedzialny jest zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej


A jaki masz silnik 3.0 czy 2.5? Problem dotyczy głównie 3.0. Co do tego 530i wychodzi,że pali około 1L na 2000km nie ma w tym nic nadzwyczajnego jak auto jeździ na bardzo rzadkim oleju. Ogólnie ponoć sporo pomaga wymiana castrola np na valvoline 10w60.
Ja mam już 4 auto z m54b30 (2x330Ci,X5 i 530i) w jednym wymieniałem uszczelniacze i zero poprawy wszystkie brały 1L na 2000-4000km zależnie od stylu jazdy. Na forum wszyscy piszą,że nie bierze a realia są jakie są. Dwóch moich dobrych znajomych również ma auta z tymi silnikami i wszystkim zużywa podobne ilości. Poczytajcie posty o moim obecnym aucie jak to nie bierze oleju wszystkim poprzednim właścicielom kurcze a mi bierze 1L na 3000km :rotfl: może nie umiem jeździć? Jak kupiłem dolałem na max i na 1/4 zeszło po 3tyś km. Mowa o syntetycznym castrolu możliwe,że na innych olejach jest lepiej. Olej znika po dłuższym postoju jak rano odpalisz auto i dodasz trochę mocniej gaz zobaczysz piękną chmurkę jak auto się spokojnie rozgrzewa nie jest to w ogóle zauważalne po rozgrzaniu jak byś nie jeździł auto nie dymi.
Brat ma M54B25 i nie bierze ani grama od wymiany do wymiany w tych silnikach musi być coś inaczej. Po prostu trzeba zaakceptować,że te motory wciągają olej i tyle. W przyszłym tygodniu zmienię na VR1 10w60 i zobaczę czy to coś zmieni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 26 października 2011, 23:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
czy przytkana odma ma wplyw na cisnienie na cylindrach w silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 09:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Po prostu mam bardzo mały przebieg.Te silniki zostały zaprojektowane z myślą o minimalizacji tarcia wewnętrznego i przez to grubość pierścieni jest bardzo bardzo mała.Może tym elementem odrozniajacym b25 od b30 jest natrysk oleju na denko tloka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja za bardzo nie jestem zwolennikiem teorii,że to wina pierścieni.
Przy takich zużyciach oleju auto musiało by kopcić choć trochę przy przyspieszaniu a nic takiego w żadnym moim M54 nie występowało. Jedyne co zauważyłem to olej spala się z rana po dłuższym postoju auta ale którędy przecieka do komory spalania nie mam pojęcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 09:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
jedynym miejscem gdzie moze przeciekac sa oszczelniacze zaworowe.Jesli widac niebieska chmure podczas przyspieszania to juz jest agonia i zuzycia jeszcze duzo duzo wieksze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 12:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
--==Mały==-- napisał(a):
W przyszłym tygodniu zmienię na VR1 10w60 i zobaczę czy to coś zmieni.


Lepiej nie, w zimie silnik tylko po dupie bedzie dostawac przy rozruchu. Poza tym ten valvo to półsyntetyk.


Ostatnio edytowano 27 października 2011, 12:23 przez bastaz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Pisałem,że w jednym M54 wymieniłem uszczelniacze i żadnej poprawy nie było poza wydanym 1000zł jak olej znikał przed wymianą tak samo było i po.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 15:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 46
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Sprobuj zmienic oliwe na millersa 5w-40 lub Liqui Moly syn tech 5w-40.a jak masz troche wiecej kasy to royal purple europian formula 5w-40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
bastaz napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
W przyszłym tygodniu zmienię na VR1 10w60 i zobaczę czy to coś zmieni.


Lepiej nie, w zimie silnik tylko po dupie bedzie dostawac przy rozruchu. Poza tym ten valvo to półsyntetyk.

Uwierz,że nic mu nie będzie auto i tak stoi w garażu więc rozruchów na mrozie nie będzie.
Potrzebny mi olej wytrzymujący wysokie temperatury bo auto dostanie sporo dodatkowej mocy dlatego musi być 10w60.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 22:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Jak duzo mocy to nie 10W-60 od valvo, bo to niezbyt nowoczesny olej tylko zapodaj 5W40 od Motula z serii 300V albo Millersa CFS 5W40 z serii Motorsport, zeby zachowac wlasciwa lepkosc dla silnika M54 i dac mu maksymalna ochrone (sa to oleje na estrach).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 27 października 2011, 23:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
sporo dodatkowej mocy znaczy doladowanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 października 2011, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
bastaz napisał(a):
Jak duzo mocy to nie 10W-60 od valvo, bo to niezbyt nowoczesny olej tylko zapodaj 5W40 od Motula z serii 300V albo Millersa CFS 5W40 z serii Motorsport, zeby zachowac wlasciwa lepkosc dla silnika M54 i dac mu maksymalna ochrone (sa to oleje na estrach).


Krótkie porównanie. Parametr oznaczony na czerwono był dla mnie najważniejszy. Dodatkowo ważna jest temperatura płynięcia/krzepnięcia która w millersie wypada bardzo blado a -30 potrafi u nas wystąpić zimą i zrobi z millersa masło. Najlepszym z olei które mnie interesują jest TWS ale Valvoline odstępuje mu minimalnie za to kosztuje połowę tego co TWS. No i TWS ma tendencję do tworzenia nagaru w silniku jak większość castroli dlatego zdecydowałem się na Valovoline decyzja przemyślana a olej już kupiony. Miałem sporo mocnych aut i wiem co robię :) Często w M54 przy dłuższej ostrej jeździe na torze itd gdzie olej ma 110-130 stopni stukają popychacze właśnie ze względu na słabą odporność olei 5w40 na wysoką temperaturę robi się z nich woda a przy VR1 czy TWS nic takiego nie występuje.

Castrol TWS Motorsport 10W-60
temp. płynięcia: -42
wskaźnik lepkości: 181
lepkość w 100 st. C: 24,3
lepkość w 40 st. C: 163,1

Valvoline Racing 10W-60
temp. płynięcia: -39
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150

Motul 300V POWER 5w-40
temp. płynięcia: -36
wskaźnik lepkości: 176
lepkość w 100 st. C: 13,8
lepkość w 40 st. C: 80,8

Millers Oils Motorsport CFS 5W-40
temp. płynięcia: -30
wskaźnik lepkości: 190
lepkość w 100 st. C: 14
lepkość w 40 st. C: 75

Millers Oils Motorsport CFS 10W-60
temp. płynięcia: -25
wskaźnik lepkości: 205
lepkość w 100 st. C: 22
lepkość w 40 st. C: 125


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 października 2011, 10:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
No ok, ale mam taki kłeszczyn. To auto będziesz używać tylko na torze i do ciągłego 'upalania'?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 października 2011, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
bastaz napisał(a):
No ok, ale mam taki kłeszczyn. To auto będziesz używać tylko na torze i do ciągłego 'upalania'?

Nie auto będzie typowo do jazdy codziennej wątpię czy kiedykolwiek wyląduje na torze upalania też nie mam w zwyczaju jednak,żeby olej miał 100 stopni nie trzeba wiele. W M3 przy normalnej bardzo delikatnej jeździe olej ma 80 stopni przy dynamiczniejszej bez szaleństw już ma około 100 a 2-3 starty startów od 0-160 0-200 i masz około 110-115 stopni więc średnia temperatura oleju w tym aucie to właśnie około 100stopni i myślę,że tu będzie bardzo podobnie zwłaszcza,że planuję przesunięcie odcinki na 7000obr/min.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 28 października 2011, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
No to wg mnie zdrowa przesada zapodawać 10W-60. Takie oleje są dobre do naprawdę wyżyłowanych aut w upalnych klimatach a na dodatek ten Valvo nie jest zbyt szałowy (dlatego jest tez taki tani).
Na Twoim miejscu jak już kupiłeś ten olej to bym go w lecie zalał, a teraz coś rzadszego typu 5w40 lub ewentualnie 5w50 (np. Mobil - dobry i tani).
M54 to całkowicie inny silnik niz wysokoobrotowe S54, wiec nie ma co przesadzać, noo chyba, ze masz zamiar zrobic storkera + walki + turbo/kompresor... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 29 października 2011, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
bastaz napisał(a):
No to wg mnie zdrowa przesada zapodawać 10W-60. Takie oleje są dobre do naprawdę wyżyłowanych aut w upalnych klimatach a na dodatek ten Valvo nie jest zbyt szałowy (dlatego jest tez taki tani).
Na Twoim miejscu jak już kupiłeś ten olej to bym go w lecie zalał, a teraz coś rzadszego typu 5w40 lub ewentualnie 5w50 (np. Mobil - dobry i tani).
M54 to całkowicie inny silnik niz wysokoobrotowe S54, wiec nie ma co przesadzać, noo chyba, ze masz zamiar zrobic storkera + walki + turbo/kompresor... :)


Akurat z w/w olei Valvoline ma jedną z najniższych temperatur krzepnięcia/płynięcie więc bez problemu sprawdzi się nawet w zimę. Upalny klimat nie ma znaczenia liczy się temperatura jaką osiąga olej. Cena oleju nie mówi nić o jego parametrach ale jeżeli już o tym wspominasz to Valvoline 1L kosztuje tyle samo co Castrol TWS 1L (+-40zł) ani jeden ani drugi nie jest raczej tanim olejem. Dla porównania zalecany Castrol 5w40 25zł litr.
Valvoline miałem w M3 e36 i sprawował się bdb.
Zdecydowałem się na 10w60 bo auto dostanie w niedługim czasie kompresor więc wodnisty 5w40 odpada zresztą tak jak pisałem bez problemu można go zagotować w seryjnym M54 co powoduje klekotanie popychaczy więc dla mnie są to nic nie warte oleje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 29 października 2011, 10:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
No ok, juz Cie nie bede meczyl ;) Ale mnie np. sie nie udalo zagotowac (tzn nic nie kłapało) M1 0W-40 jadac przez ok 500KM non toper 160-200km/h przez Italie (jechalem za lokalnym e90 330i) w 30 stopniowym upale (olej byl dosc nowy, nie przepracowany).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 30 października 2011, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W ten sposób go nie zagotujesz bo to idealne warunki nie zbyt wysokie obroty mniej więcej stała prędkość bez gwałtownych przyspieszeń i obciążenia do tego duży pęd powietrza który chłodzi samochód.
Olej zagotujesz ruszając 5-10 razy od 0 do 100-140 pod rząd lub jadąc po krętej drodze czy torze często kręcąc do odcinki. Mi też się nigdy nie udało ale mając pierwsze 330ci spotkałem takie samo auto i po 4 z rzędu wyścigach ze świateł klepały mu popychacze aż miło u mnie cisza. Użytkownicy używający tych silników na torze często na to narzekają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 30 października 2011, 14:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
--==Mały==-- ma rację zalewając gęstszy olej niż xW40. "40" to takie minimum ogólnie w naszej strefie klimatycznej i przy częstej ostrzejszej jeździe. Ideał to "50" lub właśnie "60".
Do wodnistych olejów można zaliczyć wszystko co ma "30" na końcu.

Jeśli M54B30 kopci rano przy zapalaniu, to znaczy, że są na 100% do wymiany jakieś uszczelnienia i po ich wymianie nie ma prawa dymić.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 30 października 2011, 21:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
--==Mały==-- napisał(a):
W ten sposób go nie zagotujesz bo to idealne warunki nie zbyt wysokie obroty mniej więcej stała prędkość bez gwałtownych przyspieszeń i obciążenia do tego duży pęd powietrza który chłodzi samochód.
Olej zagotujesz ruszając 5-10 razy od 0 do 100-140 pod rząd lub jadąc po krętej drodze czy torze często kręcąc do odcinki. Mi też się nigdy nie udało ale mając pierwsze 330ci spotkałem takie samo auto i po 4 z rzędu wyścigach ze świateł klepały mu popychacze aż miło u mnie cisza. Użytkownicy używający tych silników na torze często na to narzekają.


Nie wiesz co koles mial zalane, moze to byl 5w-30, na ktorym juz przejechal z 20tys km? Nie wiadomo.
Wtedy jak jechalem to nie mialem malo obrotow, bo mam skrzynie 5b i bez przerwy jechalem z duza predkoscia czyli ok 4500-5500obr przez dlugi czas.

Tak sobie looknalem na strone millersa odnosnie olejow i patrz co pisza o 10w-60:
CFS 10W60 został stworzony do ochrony dużych silników wyczynowych pracujących w ekstremalnych warunkach, np. wyścigi długodystansowe, rajdy, zarówno w silnikach atmosferycznych i turbodoładowanych.Pasuje do wszystkich silników wolnossących i turbodoładowanych o pojemności powyżej dwóch litrów. Temperatura pracy – 125 0C, maksymalna temperatura – 150 0C.

a o CFS 5W-40:
Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.
Maksmalna stała temperatura do 125 0C, chwilowo nawet do 150 0C.

Jak wywnioskowałem to w tej chwili masz chyba serie, a zalewasz oliwe jakbys mial turbo, nitro i conajmniej 500KM...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL