BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2024, 17:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 11 lipca 2011, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
przema436 napisał(a):
Po odpaleniu silnika i odkreceniu korka wciaga powietrze,wiec to chyba dobrze.Po przygazowaniu nie ma żadnego dymu Dzisiaj sprawdzałem olej jeszcze raz,ale auto stało w innym miejscu i było na bagnecie w okolicach max

Sprawdzasz zawsze na plaskiej powierzchni wiec to nie powinno nic zmienic. Sprawdzales z rana na zimno czy 5-10min po zakonczonej jezdzie? Pzdr

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 11 lipca 2011, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
przema436 napisał(a):
Po odpaleniu silnika i odkreceniu korka wciaga powietrze,wiec to chyba dobrze.


u mnie kolego w M52TU28 przy zapchanej odmie wciagal powietrze po odkreceniu korka
podobnie rurka bagnetu
po wymianie na nowa odme - nie wciaga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 11 lipca 2011, 23:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
Nie chciałem odgrzewać tematu z 2008 roku więc zapytam tutaj.

Kupiłem silnik m54b30 2005 rok 50tyś przebiegu, anglik, niestety nie wiem jakim olejem jest zalany, chcę wlać Castrola ale w jednym z tematów przeczytałem o negatywnych skutkach przejscia z Mobila na Castrola potwierdzonych przez serwis.

Pytanie jaki olej wlać żeby było najbezpieczniej ? Myślałem nad Motulem, ewentualnie później zmiana na Castrola ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 00:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
A jakie to negatywne skutki potwierdzone przez "serwis"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 08:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pewnie silnik był czysty na Mobilu, a po przejściu na Castrola się "zaszlamił" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 08:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Lookhashi napisał(a):
Sprawdzasz zawsze na plaskiej powierzchni wiec to nie powinno nic zmienic. Sprawdzales z rana na zimno czy 5-10min po zakonczonej jezdzie? Pzdr

Sprawdzałem na oba sposoby.
asc napisał(a):
u mnie kolego w M52TU28 przy zapchanej odmie wciagal powietrze po odkreceniu korka
podobnie rurka bagnetu

Zaczerpniete z jakiegos forum.
Cytuj:
Jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.W momencie kiedy są przedmuchy poprzez pierścienie z cylindrów spaliny,bądz też sprężone powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej.Jeśli nie miałoby ujścia to wydmuchałoby uszczelki

Nie wiem czy dobrze mylse,ale jak by była odma zapchana to by powietrze wylatywało z korka :suchy:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
stayer napisał(a):
A jakie to negatywne skutki potwierdzone przez "serwis"?


Rozszczelnienie silnika.

Post Robertabmw.


viewtopic.php?f=1&t=24522&hilit=+m54b30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 13:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Jak plyn (olej) moze uszczelniac? Co on może rozszczelnić? Sama nazwa wskazuje ze uszczelnia uszczelka a nie olej!
Obadaj nawet taki temat o olejach na głownej gdzie przez kilkadziesiat stron przewija sie temat rzekomego 'uszczelniania' i doboru oleju :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
przema436 napisał(a):
Nie wiem czy dobrze mylse,ale jak by była odma zapchana to by powietrze wylatywało z korka


nie wiem, nie tworze teorii, po prostu pisze jak u mnie bylo
po wymianie odmy na nowa auto juz nie pali oleju, nie wciaga powietrza przez wlew oleju i rurke bagnetu i co najwazniejsze - zaczelo jezdzic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E30 316i
Kod silnika: m54
bastaz napisał(a):
Jak plyn (olej) moze uszczelniac? Co on może rozszczelnić? Sama nazwa wskazuje ze uszczelnia uszczelka a nie olej!
Obadaj nawet taki temat o olejach na głownej gdzie przez kilkadziesiat stron przewija sie temat rzekomego 'uszczelniania' i doboru oleju :chytry:


Też mnie to zastanawia dlatego zapytałem, tym bardziej że napisał to specjalista z tego forum.

Dzięki obadam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 17:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
asc napisał(a):
nie wiem, nie tworze teorii, po prostu pisze jak u mnie bylo
po wymianie odmy na nowa auto juz nie pali oleju, nie wciaga powietrza przez wlew oleju i rurke bagnetu i co najwazniejsze - zaczelo jezdzic

Tez dokładnie nie wiem,tak mi sie tylko zdaje :P

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 45
Lokalizacja: Rzepedź
Moje BMW: 323i_A
Kod silnika: M52B25
Mój M52B25 też pije olej i to jakies 2litry - 3 litry na 1000 km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 19:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
W twoim przypadku zaczal bym sie martwic. M52 nie sa tak olejozerne, jak M54. Jaki olej uzywasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 45
Lokalizacja: Rzepedź
Moje BMW: 323i_A
Kod silnika: M52B25
mobil 10W40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
s52b32power napisał(a):
Mój M52B25 też pije olej i to jakies 2litry - 3 litry na 1000 km.

no kolego, tak samo mniej wiecej u mnie spalal
litra na tydzien musialem wlac

puszcza ci dyma gdy odpalasz po dluzszym postoju - np. po nocy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 45
Lokalizacja: Rzepedź
Moje BMW: 323i_A
Kod silnika: M52B25
zdecydowanie tak. Co to może być? dodam że płyn chłodniczy czysty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
w takim razie odma do wymiany i lepiej z tym nie zwlekaj
nie wiem ile tego oleju juz tam przepaliles, ale przy okazji wykrec swiece i sprawdz w jakim sa stanie
wymieniajac odme nalezy tez sprawdzic czy wszystkie rurki sa drozne (a zwlaszcza ta w dol do rurki bagnetu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 12 lipca 2011, 22:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Zrob prosty test separatora oleju. Tu masz filmik jak sie zachowuje gdy jest jest przytkany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 26 października 2011, 07:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Odświeżam temat bo znalazłem naprawdę ładną 530i E39 08.2003, bezwypadkowa, serwisowana do końca w ASO w Niemczech teraz ma 157tyś km i pytałem właściciela o zużycie oleju to mówi że w zależności jak wkręci silnik to od 0,5-1l na 1000 km czyli bardzo dużo. jak wymienia olej co 25 tyś tzn że dolewa od 13-25 litrów między wymianami. To w sumie można by było tylko filtr wymienić bo olej sam się wymienia. No i chyba nie wezmę tego auta bo nie wyobrażam sobie jeździć z 5 litrowa bańką w bagażniku.
A jeszcze co do brania oleju, miałem kiedyś golfa III 1,4 i też brał olej ale co dziwne, jak nalałem do max to zawsze po 1000 km schodziło do 1/4 i potem już tak zostawało, nigdy nie schodziło poniżej 1/4, a zawsze z max zeszło do 1/4.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 3.0i - bierze olej
PostNapisane: 26 października 2011, 07:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
To wytarguj cenę niższa o koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych i pierścieni.To nie są kolosalne pieniądze.Ja jeżdżę na mobilu 0w-40 i nie bierze prawie nic.Bardzo często za takie zużycie oleju odpowiedzialny jest zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL