BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 20:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 19 października 2008, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
Witam,
Pare dni temu pojechalem sprawdzić zawieszenie i zauważylem ze osłony i silnik są zalane olejem.
W serwisie stwierdzili ze prawdopodobnie to wina kolektora ssącego(?) i wymienili na nowy.
Następnego dnia sprawdziłem olej i okazało sie ze jest 3/4 stanu (mimo że wyciek był bardzo duży).

Stary kolektor wyczyścilem i nie ma na nim żadnych widocznych uszkodzeń, uszczelnienia wygladają jak nowe. Dodam tylko, że auto ma przejechane 130 tys.

Czy przyczyną wycieku mogła być po prostu zbyt duża ilość oleju w misce i wyrzuciło go kolektorem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 18:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Cóż...
To choroba 3.0D
Pękające kolektory ssące.
Rozwarstwia się na zgrzewie. Nie zobaczysz tego bo po zdemontowaniu wszystko będzie wyglądać OK. Dopiero jak turbina pompuje wytwarzając ciśnienie w dolocie to kolektor się rozchodzi.
Problem oleju to właśnie pęknięty kolektor przez który wraz z doładowanym powietrzem wypychany jest na zewnątrz olej z układu dolotowego ( nieszczelna turbina ) jak i syf z wydechu puszczany przez zawór EGR. Ten syf jest nagromadzony w kolektorze i w chwili jego rozszczelnienia zostaje wyrzucany na zewnątrz.
Jak chcesz sprawdzić stary kolektor to zalej go naftą i zobaczysz wycieki.
Ja swój skleiłem i skręciłem śrubami.
Na nowy szkoda mi było kasy ( i tak pękają ) a z używką nigdy nie wiadomo.
Jak znajdę chwilę opiszę to dokładnie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
Sprawdziłem go bardzo dokładnie i nie ma żadnego rozszczelnienia, poza tym wyciek był w miejscu gdzie się łączy z silnikiem i na nowym kolektorze też się poci!
Wydaje mi się, że w serwisie usuneli tylko skutek a nie przyczynę wycieku, bo tam nie powinno być przecież oleju! coś go tam musi pchać.
Dodam tylko, że z wydechu zaczęło walić spalonym olejem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2008, 18:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jak sprawdziłeś ? Pod ciśnieniem ?
Skąd się bierze syf już napisałem a skoro pali olej to może turbinka się kończy ?
Odkręć gumową rurę ( obojętnie którą ) pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym i sprawdź czy jest w niej olej.
Jak masz kanał to odkręć jeszcze te rury od interkolera i zobacz czy wyleci z niego olej.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
Byłem dzisiaj w serwisie i moje przypuszczenia się potwierdziły!
Stwierdzili, że separator odmy jest zapchany i trzeba go wymienić.
Podobno przez to wyrzucał olej do układu dolotowego, więc kazałem oddać kaskę za niepotrzebnie wymieniony kolektor i zamontowanie starego.
Pojeżdzę parę dni i zobaczymy czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
Odkręciłem rurę od interkolera i wyleciało trochę oleju! czy to znaczy, że turbo się kończy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 15:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Trochę ? Tzn. ile oleju ?
U mnie wyciekło kilka kropel.
To że odma zatkana i wywalało olej to OK ( choć to trochę dziwne z takim przebiegiem. Ja mam auto z kwietnia 2001r a odmę nie wymienianą od nowości z datą 2000r i nie była zapchana tylko zabrudzona i to po przebiegu 220.000km !!!!- auto ganiane po trasach ) ale to i tak nie tłumaczy skąd wycieki oleju na silniku.
Co do turbo - może trochę puszczać przy ostrej jeździe na zimnym silniku zanim się uszczelni od temperatury.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
muda44 napisał(a):
To że odma zatkana i wywalało olej to OK ( choć to trochę dziwne z takim przebiegiem. Ja mam auto z kwietnia 2001r a odmę nie wymienianą od nowości z datą 2000r i nie była zapchana tylko zabrudzona i to po przebiegu 220.000km !!!!


moja bunia ma 217 tys km rok 99 odma była z datą 99 wiec od nowości nie robiona i też strasznie nie było , brudna była ale nie żeby zapchana
ale co tu dużo mówić kolega niedawno przywiózł bmw e39 525d 2003r na handelek
bunia wyglądała jak nowa ale miała na kulane 460 tyś km.; Ile miała przy sprzedaży nie wiem ale na pewno była 1 z przodu

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
U mnie też było to kilka kropel, ale turbo wygląda na zapocone,
Co do odmy to nie wiem czy była zapchana, raczej brudna.
Powwiedzieli, że poprostu od nowości nie była wymieniana i czas ją już zmienić!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ³ódŸ
Mam wrażenie, że w serwisie sami nie wiedzą o co chodzi, a z tą odmą to po prostu tak strzelili, żeby nie było, że nic nie zrobili!
Auto ma naprawdę tyle przejechane, dlatego dziwne jest, że turbina by już padła.
Jutro postaram się umyć silnik i za parę dni przyjrzę się skąd dokładnie leci olej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 13:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 169
Lokalizacja: olsztyn
olly. ASO miało racje u mnnie to samo. Zdjełem plastiki by zoabczyc ile i gdzie kapie. lało się po nocy w siedmiu miejscach to bez znaczenia bo oleju i tak idzie swoiją drogą ale wymieniłem sperator oleju i wyciekł ustał. mój separator był spuchnięty i tym samym większy od nowego. Nie bez powodu trzeba go wymienić co 50 tyś. W końcu to filtr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wlasnie - odme nalezy co druga zmiane oleju wymieniac- jest tu dosyc tematow na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 24 marca 2012, 04:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Witam
Poczytałem sporo. Mam e60 530d 2007r 104kkm (orginał auto sprawdzane w serwisie) z tego co wymacałem jest pręt, chcę wsadziś nowe uszczelki pod kolektor bo zaczyna się lekko pocić, przy okazji wymiana separatora bo nie wiadomo czy był wymieniany. Teraz tak, naczytałem się o tych klapkach i:
1. zostawić na razie tak jak jest (wymienić tylko uszczelki) nie ruszać klapek?
2. wywalić klapki z swojego kolektora i zmontować ?
3. znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/ko...2222150062.html ?
4. czy kupić nowy kolektor ? (wiadomo że to jest jedna z droższych opcji, a każdy szuka oszczędności)
5. jeszcze znalazłem takie zaślepki http://moto.allegro.pl/za...2224888052.html ?

Pozdrawiam

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 24 marca 2012, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
cienki21 napisał(a):
Teraz tak, naczytałem się o tych klapkach i:
cienki21 napisał(a):
Poczytałem sporo.
Skoro zgłębiłeś temat to nie wiem nad czym się jeszcze zastanawiasz?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 25 marca 2012, 09:32 
Linki nie działają. A klapki bym usunął. Na dniach prowadzę E91 na pierwszy serwis po zakupie auta i oczywiście kolektor będzie ściągany. Jeżeli są klapki to out.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E60] Wyciek oleju w 530d. Kolektor?
PostNapisane: 27 marca 2012, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
podol napisał(a):
cienki21 napisał(a):Teraz tak, naczytałem się o tych klapkach i:cienki21 napisał(a):Poczytałem sporo.Skoro zgłębiłeś temat to nie wiem nad czym się jeszcze zastanawiasz?


I dlatego są pewne wachania co robić bo są pewne niejasności, czytałem i podobno są problemy po wyjęciu klapek z młodszymi autami (po 2007r) z DPF'em i wyskakują błędy. Sprecyzuję pytanie, czy wywalił ktoś klapki w aucie po 2007r> czy nie ma problemów?

Linki nie działają. A klapki bym usunął. Na dniach prowadzę E91 na pierwszy serwis po zakupie auta i oczywiście kolektor będzie ściągany. Jeżeli są klapki to out.
to te linki
Kolektor bez klapek orginalnie http://allegro.pl/kolektor-ssacy-fabryc ... 50062.html
i zaślepki http://allegro.pl/zaslepka-zaslepki-kol ... 28567.html

Pozdrawiam

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL