BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] problem bmw 530d urwana przepustnica w kolektorze ssac
PostNapisane: 20 października 2008, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: warszawa
witam panowie dzis zdjalem kolektor ssacy i mam urwana klapke od kolektora i najprawdopodobniej wpadla do silnika a przejechalem pozniej 200km panowie czy mozecie powiedziec co moze sie wtedy uszkodzic i jakie sa koszty naprawy?


Ostatnio edytowano 21 października 2008, 07:31 przez czarny25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: warszawa
czy nie ma kogos z takim przypadkiem?
panowie co wtedy moze sie zepsuc jak klapa sie urwala i wpadla dalej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2008, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: warszawa
witam ponownie panowie czy moze ktos pomuc co i jak przepraszam ze nie edytuje postow ale szukam waszych opini moze wie ktos co i jak dzis jak odpalilem silnik przez chwile slyszalem jakby klekotanie w silniku chyba zaworu ale przez chwile i taki objaw juz slyszalem 3 razy chwile a pozniej juz dalej nic nie slychac tylko nierowna praca silnika sptrawdzalem tez cisnienie na czwartym cylindrze ale nie ma nic

[ Dodano: 8 Listopad 2008, 18:23 ]
widze ze nikt niby nie mial takiego przypadku i odpowiem co bylo,a wiec urwala sie klapka "przepustnica" od kolektora na 4 cylindrze wpadla do glowicy gdzie po zdjeciu kolektora ja wyjalem lecz samochod nie mial juz sprezania na tym tloku.Po demontarzu glowicy okazalo sie ze cztery zawory sa pogiete ale by malo tego bylo caly tlok od gory byl pozbijany nie nadawal sie do uzytku.Tego dnia jedyna dobra wiadomosc to to ze tuleje cylindryczne nie byly porysowane.Wniosek z tego ze przepustnica ta jest przykrecona na dwie srubeczki kture sa delikatnie sprasowane od spodu by sie nie odkrecily.W moim przypadku przepustnica sie wyrwala po czym te rubki odpadly i wpadly na tlok i one zrobily najwiekszych szkod.Przy naprawie samochodu wymienilem tlok orginal "mahle" 770zl w serwisie uszczelka pod glowica 370zl uszczelka pod mise olejowa 115 zl uszczelka pod dekiel 110zl uszczelka pod kolektor wydechowy 45zl do tego 4 nowe zawory 200zl naprawa glowicy "planowanie .szczelnosc,dotarcie zaworów"250zl i na koniec kasowanie bledow 80zl.Dodam tylko ze przy tej naprawie nie wymienialem kolektora ssacego gdzie urwala sie klapka poniewaz nowka w serwisie koszt 1500zl ja w swoim usunalem wszystkie pozostale 5 klapek i zalozylem kolektor i samochod pracuje jak dawniej az milo.Moja dobra rada jak komus samochod sie przydlawi jak u mnie w 3 litrowym dizlu i bedzie slychac syczenie w kolektorze ssacym cos w stylu jakby zaciagal lewego powietrza(tez tak myslalem)to to jest bledne myslenie poniewaz u mnie tlok sprezal i przez podparte zawory sprezone powietrze dmuchal w kolektor .Lepiej zatrzymac samochod i nie odpalac tylko laweta i diagnoza i jak bedzie taki przypadek to przynajmniej tlok moze sie uratuje.Dodam jeszcze ze w serwisie bmw powiedzieli mi od razu ze 50% ze da sie naprawic a 50% ze tylko wymiana silnika(ja jadnak jeszcze mialem farta).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: urawan klapka w kolektorze
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 07:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: kalisz
witam. wczoraj spotkała mnie podobma awaria, naszczęście mechanik zauważył klapkę która jeszcze nie wypadła:) ok 5 tyś w kieszeni (inny motor). Ponoć pierwsze wyjścia e 60 czyli 2003 posiadają tę wadę. Mechanik usunął mi wszystkie pozostałe klapki i auto chodzi ok. Ponoc jedynym efektem ubocznym może być to że bęzie słabiej szedł pomiędzy 1000-1500 obr ale ja niczego nie zauważyłem.

_________________
bobi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 00:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: banbury uk
Witam!!
mam pytanie czy wiesz może czy wersja e61 z 2004r ale 25d ma tę samą wadę ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 01:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nie wiem w których latach ... cy w 2004 roku tez byłten problem, ale ten sam problem występuje w 2.5
Rozmawiałem w tej sprawie z mechanikiem z ASo i mówiłże to niby powyżej 200 000km może się coś dziać i że on by wcześniej nie zmianiał, natomiast jeśli nie wiadomo jaki przebieg albo dla spokoju ducha można wymienić kolektor...


Koledzy czarny i bobi pytanie... ile przebiegu mają wasze fury ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: banbury uk
dzięki za odpowiedz autko ma 160000 więc powinno jeszcze polatac jak bede w pl to profilaktycznie usunę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 07:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: kalisz
WITAM. MOJE e 60 jest z grudnia 2003 i ma 120tyśkm. i raczej tyle ma :)

_________________
bobi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] problem bmw 530d urwana przepustnica w kolektorze ssac
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Mysle, ze nie jest to wada, bynajmniej tego modelu, jest to bardziej wada Polaka, ktory kupuje auto majace przebieg bliski milionowi km, lub wiecej, ludzac sie, ze "tepy" Niemiec odda mu 3L diesla, ktorym jezdzil tylko raz do roku po bulki, za male pieniadze.

PS: Jak w Niemczech auta krecono, to u nas odpalalismy maluchy rzemykami.

Niekrecone auta zostaja w DE, bo kazdy normalny wie ze 3L maszyne kupuje ten, kto robi nia srednio od 50-150 tys rocznie, i dlatego sa one w PL tansze. A rozwalaja mnie ogloszenia typu 2004rok 3L Diesel, i mniej niz 300 tys przebiegu. Ludzie ogarnijcie sie.

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 153 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL