BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d przerywa przy przyspieszaniu, bardzo proszę o pom
PostNapisane: 31 października 2008, 23:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Szczytno
Witam,
Nabyłem e46 320d 150KM, po liftingu.
Auto generalnie pięknie się zbiera chociaż mam pewne zastrzeżenia.
Cieżko pracuje wg mnie wspomaganie i pedał sprzęgła - ale może to subiektywne odczucie bo przesiadlem się z mniejszego autka z elektrycznym serwem.

Do rzeczy:Przy gwałtownym wciśnięciu gazu w okolicach 1700obr. nagle na chwilkę odcina moc, słychać przy tym taki charakterystyczny dźwięk (tak jakby odcinka przy max obrotach) i wydech puszcza wówczas czarnego bąka. Powyżej tych obrotów gwałtownie przyspiesza i jest już OK. Na wolnych chodzi równo.

Wyjąłem dziś egr. Był mocno zasyfiony. Wyczyściłem z nagaru, chociaż samego tłoczka nie udało mi się niczym poruszyć (możliwe, że to tak ma być, albo jest aż tak zapieczony).

Panowie, bardzo Was proszę o jakiekolwiek wskazówki.
Cóż to może być? Od czego zacząć szukanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Wygląda mi to na sterowanie łopatkami turbiny. W M47n jest zmienna geometria łopatek i po tym jak poprzedni właściciel ją zamulał może tak być że zacina sie tek króciec. Muszisz zdjąć osłony i wyjąć dolot od turbiny do przepływomierza( łatwo sie to robi wbrew pozorom bo jest tylko 2 śrubki przy przepływce) zobaczysz turbinę i będzie tam taki metalowy pręt podczas zmiany obrotów silnika powinien on płynnie się poruszać w zależności od obrotów

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 320d przerywa przy przyspieszaniu, bardzo proszę o pom
PostNapisane: 1 listopada 2008, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zakopane
CZe witam co do wspomagania to moja 320 tez ciezko kierownica pracuje i chyba ten typek tak ma.

_________________
Andrzejnike


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 23:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Szczytno
Piekarz napisał(a):
Wygląda mi to na sterowanie łopatkami turbiny. W M47n jest zmienna geometria łopatek i po tym jak poprzedni właściciel ją zamulał może tak być że zacina sie tek króciec. Muszisz zdjąć osłony i wyjąć dolot od turbiny do przepływomierza( łatwo sie to robi wbrew pozorom bo jest tylko 2 śrubki przy przepływce) zobaczysz turbinę i będzie tam taki metalowy pręt podczas zmiany obrotów silnika powinien on płynnie się poruszać w zależności od obrotów

dzięki wielkie, można ten "pręt" czymś przesmarować?
Chodzi o bolec wychodzący z tej gruszki, którą widać po lewej stronie przy turbo?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
czy może inny nr?

Rzecz w tym, że dziura jest zauważalna tylko w czasie jazdy - na biegu.
Na luzie chodzi jak złoto. Ciężko będzie mi cokolwiek zaobserwować.

Przeczyściłem dziś dodatkowo filterki na elektrozaworach przy turbo i egr.

Może przepływkę odpiąć i zobaczyć co się będzie działo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Wypnij Egr pewnie to on,drugie podejrzenie to przepływka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Szczytno
LEGO napisał(a):
Wypnij Egr pewnie to on,drugie podejrzenie to przepływka

egr wypinałem, silnik dosc twardo wtedy pracuje ale przerwa jak była tak jest.

Przeplywke z tego co slyszalem sprawdzić można wciskając max gaz na IV biegu, jeśli ekonomizer zatrzymuje się na ~15l wówczas przeplywomierz do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 18:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Ja na twoim miejscu bym wymienił...wypadło mi z głowy fachowa nazwa ale to jest filtr turbiny(odma) i ona znajduje sie w podszybiu.Duzo osob o niej zapomina a to bardzo wazny element.W serwisie kostuje ok 160zł.U mnie jak wyjałem go był jeden wielki syf.Silnik zaczal po wymianie lepiej pracowac :]

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2008, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Szczytno
BMW2004 napisał(a):
Ja na twoim miejscu bym wymienił...wypadło mi z głowy fachowa nazwa ale to jest filtr turbiny(odma) i ona znajduje sie w podszybiu.Duzo osob o niej zapomina a to bardzo wazny element.W serwisie kostuje ok 160zł.U mnie jak wyjałem go był jeden wielki syf.Silnik zaczal po wymianie lepiej pracowac :]


Filtr odmy mam zamiar wymienić w najbliższym czasie.

Ale skąd ten dziwny metaliczny DŹWIĘK w momencie gdy odcina mi moc. Brzmi to tak jakby coś się przycinało i nagle puszczało. Słychać ewidentnie w środku auta ale też wyraźnie na zewnątrz. Nie wiem... łopatki w turbinie? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2008, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ZduĂąska Wola
dolacze sie do tematu... otoz w mojej e34 520i mam taki problem ze jak wcisne gaz do dechy to ona sie az tak nie zbiera jak powinna tzn wcisne gaz a ona powoli idzie dopiero przy wyzszych obrotach przyspiesza ;( co to moze byc? przeplywomierz wymienilem jakby co... na co zwrocic uwage? z gory dzieki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
No to kolego mamy ten sam problem ... mi się wydaje że to przepływomierz, bądź zawór sterujący turbiną. Chociaż ten drugi niedawno wymieniałem, a ostatnio czyściłem ... Dodam że odmę mam nową kompletną... Czy ma ktoś jakiś pomysł???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL