BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Dziwna sprawa z tym moim ogrzewaniem ;) Co robić
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Mam problem z ogrzewaniem w moim samochodzie. Mianowicie nie chce leciec cieple powietrze z nawiewów. Tzn moze dopisze dokladnie co sie dzieje. Cieple powietrze zaczyna dopiero leciec po jakichs 25-30min jazdy wiec cos napewno nie gra. Dodam ze temperatura silnika jest wporzadku tzn wskazowka po 3-5 minutach po odpaleniu i rozgrzaniu samochodu jest juz w pionie wiec teoretycznie cieple powietrze juz powinno leciec.


Napisze jeszcze istotna rzecz. Zauwazylem ze gdy mocniej "gazuje" lub zredukuje i zaczynam ciagnac auto wiekszych obrotach to natychmiastowo wieje bardzo cieple powietrze ale zachwilke gdy uspokoje maja "zwawsza jazde" wszystko wraca do normy i znow zimno:/


Moze jest ktos w stanie powiedziec co to moze byc bo zima tuz tuz a w rekawiczkach nie zamierzam jeżdzic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
pewnie termostat pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
niedawno mialem podobny problem.lecialo mi zimne powietrze mimo ze silnik byl rozgrzany.ale jak ruszylem ostrzej na swiatlach to zaczelo leciec cieplo.problem sie rozwiazal jak odpowietrzylem uklad chlodzenia.jestem w 90% ze to jest wlasnie to.odpowietrz dolej plynu bo pewnie masz malo i powinno wszystko grac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
tomekgdz napisał(a):
pewnie termostat pozdr


hm też o tym myslalem ale z tego co mi wiadomo to termostat tez odpowiada za temp silnika a z tym problemow nie mam aczkolwiek ja laik jestem wiec niewiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 22:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
w sumie tez racja ale bralem pod uwage ze stan plynu jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
swierzak napisał(a):
niedawno mialem podobny problem.lecialo mi zimne powietrze mimo ze silnik byl rozgrzany.ale jak ruszylem ostrzej na swiatlach to zaczelo leciec cieplo.problem sie rozwiazal jak odpowietrzylem uklad chlodzenia.jestem w 90% ze to jest wlasnie to.odpowietrz dolej plynu bo pewnie masz malo i powinno wszystko grac :)


No wlasnie dzis troszke poczytalem ze moze to byc tym spowodowane i spróbuje chyba to zrobic o ile sobie poradze :D poszukam tematu jak to dokladnie zrobic bo gdzies sie natknolem na niego dzis bo niechce czegos popsuc. Dzieki za cenna wskazówkę

Dodam jeszcze ze samochod do "nie jeżdace" 316 m43 z klima manualna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 23:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
raczej niczego nie powinenes popsuc.odkrec tylko maly koreczek ktory znajduje sie na chlodnicy zaraz obok duzego korka ktorym wlewa sie plyn chlodniczy.odpal auto przygazuj pare razy(reka w silniku) i patrz czy leci plyn czysty czy sa w nim babelki powietrza.a moze leci samo powietrze :zdziwko: .jak zacznie leciec plyn bez babelkow to zakrecaj i powinno byc git.a i nie zapomnij jakby cos uzupelnic cieczy w chlodnicy(mozesz dolac wody)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
swierzak napisał(a):
raczej niczego nie powinenes popsuc.odkrec tylko maly koreczek ktory znajduje sie na chlodnicy zaraz obok duzego korka ktorym wlewa sie plyn chlodniczy.odpal auto przygazuj pare razy(reka w silniku) i patrz czy leci plyn czysty czy sa w nim babelki powietrza.a moze leci samo powietrze :zdziwko: .jak zacznie leciec plyn bez babelkow to zakrecaj i powinno byc git.a i nie zapomnij jakby cos uzupelnic cieczy w chlodnicy(mozesz dolac wody)



DAnke Schon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
nio i oczywisce korek wlewu tez musi byc odkrecony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 15:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
u mnie jest tak że na postoju nie leci ciepłe powietrz, ale jak rusze to juz jest OK. wydawało mi się że tak być powinno..myle się ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mylisz się ;) Sprawdź poziom płynu bo to jest najczęstszy i chyba najbardziej błachy powód zimnego nawiewu... Sam kiedyś szukałem przyczyny przez dobre kilka dni po czym postanowiłem zaglądnąć na poziom i było za mało płynu :P :wstyd: po dolaniu wszystko wróciło do normy...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 18:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
U mnie podobny objaw. I mam pytanie jaki płyn dolać borygo? petrygo? czy musi być taki sam jaki jest aktualnie? czy może wody kapke dolać "kranówy". Jest zima więc wole się upewnić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
najlepiej to wymien caly plyn chlodniczy jesli nie masz pewnosci jaki masz zalany.jedne maja jakis tam skladnik a drugie tego nie maja.juz nie pamietam jak sie to nazywa ale wiem ze cos takiego jest.mozesz dolac lac zwykla kranowe ale nie radzilbym bo moze sie rozszczelnic uklad chlodzenia.ja wlasnie wczoraj wymienilem plyn na k2 kuler.zaplacilem 36 zl za piec litrow.kupilem 10 l bo nie wiedzialem ile wchodzi.wchodzi ok 6 litrow.troszke plynu dalem tez na przeplukanie ukladu bo straszny syf byl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Odpowietrzanie układu chłodzenia to chyba taka tradycja w BMW po pierwszym mrozie ;p powinno się to na spotach robić z tej okazji ;p

Co do płynu to polecam Prestone - wygodny w użyciu, bardzo dobry jakościowo i nawet nie najdroższy (34zł-4litry)... używałem w E30 i teraz też mam.

Ostrożnie z dolewaniem zwykłej wody do układu (destylowanej w sumie też). Ma ona gorsze właściwości, a raczej nikt nie chciałby, żeby mu co nie co w głowicy zamarzło ;p

35zł to na prawdę nie duży wydatek, a można zaoszczędzić sobie problemów.

Wspomniany wcześniej w temacie termostat lub ewentualne silne zapowietrzenie objawia się też tym, że po zagrzaniu silnika nie wszystkie przewody z układu chłodzenia są ciepłe (nie otwiera się duży obieg) - łatwo sprawdzić dotykając każdego kolejno.

i jeszcze uwaga w stylu BHP na koniec: przy mocno rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe ostrożnie z korkami - fontanna/gejzer wysoki na 1,5m spod maski to może efektowny widok, ale nie jeśli leci z twojego auta i stoisz tuż obok ;p

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
No i sprawdzilem co bylo. JEstem w takim szoku ze zaraz mnie krew zaleje.

Przyjezdam wczoraj do domu z pracy no i odkrecam Ten korek od wlewu plynu. NO i widze ze wypycha mi korek tzn plyn sie chyba gotowal i mowie dosc jest no i zrezygnowalem.

Mowie sprawdze rano(dzis) patrze a tam 0 plynu praktycznie w zbiorniku :zalamany:

mowie szok. Sciskam weza no to troche tam tego plynu jest.

Totalna zalamka. DOszedlem do wniosku ze "zajezdam wlasnie silnik" bo bylo nie za duzoo plynu. Z lekka wkur....

Nie mialem juz plynu w domu wiec dolalem okolo 2litry wody bo tyle weszlo. no i zaczolem odpowietrzac tak jak swiezak radzil. Wszystko spoko zrobilem. No i ruszam do pracy a tam praktycznie po 1-2 min gorace powietrze z nawiewu.Mowie uff.

Przyczyna braku cieplego powietrza okazalo sie brak plynu w chlodnicy tzn za malo.
Juz dzis kupilem plyn by jak najszybciej wymienic calosc.

Ale powiedzcie mi jak to jest jak 2 miechy temu bylem na przegladzie i powiedzili "panie lac i jezdzic" "plyny ok"


Chyba jedynym pocieszeniem dla mnie jest to ze nigdy mi sie silnik nie przegrzewal,nie dlawil sie , nie tracil mocy,nigdy nie zawiodl.Wskazowka temp zawsze w pionie ani razu wychylona nie byla nawet jak sie troszke ostrzej jezdzilo choc nigdy nie katowalem silnika 3-3,5tys i zmiana biegu.Dobrze tez ze moja jazda to 12km na dzien do pracy


Mysle ze taką blachostka jaka wydaje sie za malo plynu nie zajechalem sobie silnika :/

Swiezak Dzieki za rade bo dzieki Tobie do tego doszlem.

moze ktos jeszcze napisac jak spusic cala ta wode ze zbiornika bo tak jak mowilem kupilem plyn i chce wymienic

Tylko nie zalamujcie mnie i nie mowcie ze zajechalem silnik........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Przemoo18 napisał(a):
moze ktos jeszcze napisac jak spusic cala ta wode ze zbiornika bo tak jak mowilem kupilem plyn i chce wymienic


Nic prostszego-odkręcasz koreczek znajdujący się na chłodnicy w dolnej części i zlewasz stary płyn.Jeżeli masz problemy z odkręceniem korka to zdejmujesz wąż dolny i płyn usunięty :)
Możesz jeszcze poczytać tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905 o odpowietrzeniu układu.Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 11:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
nie do konca tak jest a co z plynem z silnika ,w ten sposob zleci tylko jakas czesc gdzies na forum jest jak to zrobic (chyba)w bloku jest jakis korek spustowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 11:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Dzieki za rade. Powiedzcie jeszcze czy moglem jakos uszkodzic silnik jak bylo malo plynu. Z tym ze ani razu wskazowka nie byla na czerwonym polu ani silnik sie nie przegrzewal,nie dusil itp bo troche sie dzis zalamalem......

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 11:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
jesli nie przegrzales silnika to nic sie nie stalo.nawet krotkie przegrzanie nie powinno nic uszkodzic.ale sa przypadki uszkodzenia glowicy tzn.moze peknac albo sie pokrzywic.jezeli mowisz ze wskazowka nie przekroczyla optymalnej temperatury to nic silnikowi nie bedzie :)


Ostatnio edytowano 20 listopada 2008, 11:40 przez swierzak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 11:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
nic nie powinno sie stac, a jak teraz ze stanem plynu? jezeli jest stan i sie nie gotuje to powinno byc wszystko ok tylko kontroluj stan bo napisales ze na przegladzie bylo ok to moze gdzies troche ucieka bo samo z siebie by tyle nie wyparowalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL