BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 15:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 330D Problem z chip tuningiem i turbo
PostNapisane: 25 listopada 2008, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Piaseczno
Czy ktoś miał problem z turbiną po chip tuningu ?
Kupiłem E60 330d 2005 przebieg 77 tys w czerwcu, wiedziałem że jest chipowana z 218 na 258 KM, po przebiegu 10 tys rozleciała się turbina, oddałem do regeneracji chociaż miałem sygnały że tej turbiny sie nie regeneruje , ale cóż ...
Założyłem regenerowaną i pojeździłem na niej krótko i wymieniłem na nową

wydatek bagatela 3500,00 no i co za zdziwienie mnie wzieło jak przejechałem na nowej 3 tys km i zaczeła gwizdać !!!! Wybrałem się do Creatora Mocy który zajmuje sie chipowaniem, posprawdzał smarowanie i inne .... wstawił na hamownie i wykazało 262 KM i 600 Nm......

Przed kolejną wymianą turbiny mam do Was pytanie , jakie zrobić ustawinia bezpieczne żebym nie musiał wymieniać więcej turbin ?
Czy to prawda że w tej wersji silnikowej turbiny są słabe , coś czytałem o big turbo czy to jest rozwiązanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:01 
Greg_Pi napisał(a):
Kupiłem E60 330d 2005


kolego nie ma czegoś takiego, jak E60 330d, jest albo E46 330d, albo E90 330d, albo E60 530d.

to tak na marginesie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 530D Problem z chip tuningiem i turbo
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Piaseczno
Greg_Pi napisał(a):
Czy ktoś miał problem z turbiną po chip tuningu ?
Kupiłem E60 330d 2005 przebieg 77 tys w czerwcu, wiedziałem że jest chipowana z 218 na 258 KM, po przebiegu 10 tys rozleciała się turbina, oddałem do regeneracji chociaż miałem sygnały że tej turbiny sie nie regeneruje , ale cóż ...
Założyłem regenerowaną i pojeździłem na niej krótko i wymieniłem na nową

wydatek bagatela 3500,00 no i co za zdziwienie mnie wzieło jak przejechałem na nowej 3 tys km i zaczeła gwizdać !!!! Wybrałem się do Creatora Mocy który zajmuje sie chipowaniem, posprawdzał smarowanie i inne .... wstawił na hamownie i wykazało 262 KM i 600 Nm......

Przed kolejną wymianą turbiny mam do Was pytanie , jakie zrobić ustawinia bezpieczne żebym nie musiał wymieniać więcej turbin ?
Czy to prawda że w tej wersji silnikowej turbiny są słabe , coś czytałem o big turbo czy to jest rozwiązanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: krakow
gdzie kupiles taką tanią turbine? na pewno nowa? regeneracja o dupe robic

_________________
ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
gwizdała ?? hmm... a moja ciągle tak ładnie świszczy, to co znaczy ze popsuta ?? :szok:
az 600Nm ?!?! :szok: chyba lekka przesada :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Przede wszystkim bardzo watpie w ten przebieg, chyba ze masz to naprawde udokumentowane. Mysle ze ma grubo ponad 100 tkm, a dla turbiny to juz duzo.
Nowa turbina kosztuje ok. 5000 zl, takze za 3500 to raczej kupiles jakas regenerowana.

Greg_Pi napisał(a):
Wybrałem się do Creatora Mocy który zajmuje sie chipowaniem, posprawdzał smarowanie i inne .... wstawił na hamownie i wykazało 262 KM i 600 Nm......


Z momentem to naprawde grubo przesadzili. Tak przy okazji hamownia obciazeniowa czy inercyjna?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
600Nm troche dużo, zmienił bym program na jakieś 255KM i 550Nm. Powiem o swoim przypadku. Kupiłem swoją e39 530d Prawie 3 lata temu po 2 miesiącach w moich rękach padła turbina wymieniłem na regenerowaną i lata do tej pory(auto zrobiło po wymianie turbo 120tyś) , dodam że po wymianie turbo zaraz zchipowałem auto z 193KM 410Nm na 214KM i 490Nm i przez ponad 2 lata nic się nie dzieje złego. studzę turbo po jeżdzie przez 2-3 min. A jeżeli chodzi o świst to u mnie jest od zawsze i chyba tak powinno być :zdziwko:

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: krakow
u mnie zaczelo swiszczec nie dawno, tzn kiedy zaczela sie psuc. Po tym jak zregenerowalem ją swiszczy dalej ale juz nie tak glosno, natomiast wydaje mi sie troche zmulona na niskich obrotach....

_________________
ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 00:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
mysle ze ten swist to sprawka intercoolera...

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Jak napisał Wipeer może być to nieszczelny układ dolotowy do turbo, może przy wymianie turbo coś zostało źle spasowane.

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: krakow
No i jak? Rozwiązałeś swój problem? Jestem bardzo ciekawy, bo mam podobny..

_________________
ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 330D Problem z chip tuningiem i turbo
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 01:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
na marginesie nie polecam kreatoramocy.sprawdzali moc u mnie.brakowalo koni i momentu.wzieli na warsztat na 2godziny i przyszli powiedziec ze do wymiany przeplywomierz.po wymianie zadnej zmiany wiec gosc powiedzial ze tak juz jest i nic sie nie da z tym zrobic.wydaje mi sie ze sama ich hamownia tez najdokladniejsza nie jest.teraz wybieram sie do promotora kolo wolomina.maja hamownie maha.podczas hamowania podlaczaja sie z komputerem i badaja auto.moga zrobic kilka pomiarow w ramach jednej wizyty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 330D Problem z chip tuningiem i turbo
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 02:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
o paaaanie jaki kotlet :D

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL