BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Witam

Mam problem z samochodem z silnikiem M52B28 w postaci wyższego spalania/braku pełnej mocy silnika.

Samochód w celu sprawdzenia błędów został podpięty pod INPE - nie wykazało żadnych błędów. Odczyt bieżącej pracy silnika wykazał znaczne przekroczenie ENGINE LOAD (dopuszczalna 7 a jest ponad 100!) oraz nieznacznie przekroczenia AIR USE OF THE IDLE CONTROL VALVE (dopuszczalna 10 a jest 14) Sprawdzono ew. lewe powietrze - nic nie znaleziono oraz odpinano przepływomierz -> wtedy INPA podawała błąd przepływomierza -> po podpięciu nadal bez błędów czyli jakby przepływomierz sprawny. Ten ENGINE LOAD to prawdopodobnie obciążenie silnika tylko co go może mulić :zalamany:

Proszę pomóżcie bo mechanicy rozkładają ręce :kwasny:

Pozdrawiam

Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lipca 2009, 21:07 przez Canyonrot528, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Engine Load to obciążenie silnika - ale tyle to pewnie i Ty wiesz.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 12:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Canyonrot528 napisał(a):
Proszę pomóżcie bo mechanicy rozkładają ręce

Kolego a jak pracują sondy?
według mnie ten przekroczony parametr to nie jest obciążenie silnika tylko ładunek w cylindrach
i na biegu jałowym pokazuje zbyt bogatą mieszankę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
ryszard55 napisał(a):
Kolego a jak pracują sondy?


Sondy nie pokazują błędów chyba że pytasz o parametry w czasie pracy silnika - to tego niewiem :/ Sprawdzane były błędy w pamięci i podgląd pracy silnika na biegu jałowym (analog values 1-3)

Czy INPA można sprawdzić pracę sond w czasie pracy silnika ?

"zbyt bogatą mieszankę" -> o tym decyduje przepływomierz czy sondy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Canyonrot528 napisał(a):
Czy INPA można sprawdzić pracę sond w czasie pracy silnika ?

mozesz je sprawdzic bez kompa podlaczajac oscyloskop albo zwykly mierniczek w sygnal od sondy w zaleznosci od tego jaka ona jest powinna pokazywac od 0,2-0,8V na takim mierniczku zwyklym zapiecie powinno skakac w tym przedziale gora dol. oczywiscie sonda musi byc zagrzana... czyli silnik cieply


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 15:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
sondę możesz sprawdzić też na INPiE
nie zawsze wyskoczy błąd a mimo to sonda ma błędne wskazanie
ale dokąd jakoś pracuje to komp może nie wykryć błędu
na skład mieszanki ma wpływ równierz przepływka ale w dużym stopniu sondy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Czy na poniższych "live data" widać coś związanego z sondami ?

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 11:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na pierwszym analogu masz oxygen sensor voltage 1i2 pokazuje on napięcie na dwóch sondach w tym położeniu pokazuje mieszankę bogatą
na drugim analogu pokazane jest podgrzewanie sądy oxygen sensor heater widać że sądy nie są jeszcze rozgrzane do końca
jeżeli podniesiesz obroty silnika do około 2500obr.
to możesz obserwować pracę sądy od 0,3 do 4,7V
podczas podglądu użyj funkcji selekt
dobra sąda powinna dość płynnie regulować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Dziękuje za odpowiedź.
Jeżeli pokazuje bogatą mieszankę to czy oznacza, że są uszkodzone sonda/y ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 17:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
oczywiście nie, ale trzeba sprawdzić ich pracę na wyższych obrotach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Jak działają od ok 0.3v do ok 4.7v na biegu jałowym to sondy ok. Gdyby sondy były walnięte to zakres pracy nie zmieniał by się. Oczywiście silnik musi mieć temp pracy czyli ponad 80st.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 14:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kojak_ct napisał(a):
Jak działają od ok 0.3v do ok 4.7v na biegu jałowym to sondy ok. Gdyby sondy były walnięte to zakres pracy nie zmieniał by się. Oczywiście silnik musi mieć temp pracy czyli ponad 80st.

ale czy na biegu jałowym też powinna regulawać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
ryszard55 napisał(a):
ale czy na biegu jałowym też powinna regulawać?

tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Witam
Dla upewnienia przeprowadzenia prawidłowego pomiaru pracy sond zrobiłem małą trasę tzn ok. 100km po czym samochód został podpięty pod komputer.

INPA pokazała temperaturę silnika wynoszącą "Coolant temperature" - 90st. czyli silnik rozgrzany
Kojak_ct napisał(a):
silnik musi mieć temp pracy czyli ponad 80st.


Jeśli chodzi o podgrzewanie sond
ryszard55 napisał(a):
podgrzewanie sądy oxygen sensor heater widać że sądy nie są jeszcze rozgrzane do końca
INPA pokazała tak jak poprzednim razem w granicach 72-73 i to utrzymywało się na jednym poziomie ale wynika jak by za małe wartości uzyskały, nie rozgrzane czy co :/

Teraz najważniejsze a mianowicie napięcie sond "oxygen sensor voltage 1-2"
Napięcie na obrotach jak i na biegu jałowym utrzymuje się w granicach 0.3V - 4.7V i sobie skacze
Kojak_ct napisał(a):
Jak działają od ok 0.3v do ok 4.7v na biegu jałowym to sondy ok
ale wartośći skakały jak chciały - niestety nie płynnie na jednej potrafi byc 0.7V a na drugiej 4.7V chyba ze to normalne Raz ma 4.7V a za chwilę leci na 0.8V czy 1.6V
ryszard55 napisał(a):
dobra sąda powinna dość płynnie regulować


Poniżej screeny:

Na wolnych obrotach - bieg jałowy :
Obrazek
ale i potrafi być po obu po równo - takie same wartośći np. 4,7V na 1sondzie i 4.7V na 2sondzie

2500 obr/min
Obrazek
Obrazek

2800 obr/min
Obrazek

Co o tym sądzić ?
Czy to normalne takie duże różnice w napięciu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Czy może być uszkodzony ogrzewacz czujnika sond skoro uzyskały wynik na poziomie 72/73% ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to grzanie nie wygląda dobrze u mnie pokazuje 84,3 oraz 97,2
ale może ktoś się jeszcze wypowie
czy miałeś coś robione z Vanosem czy jest to ustawienie fabryczne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
ryszard55 napisał(a):
czy miałeś coś robione z Vanosem czy jest to ustawienie fabryczne?
Nic mi nie wiadomo na temat robienia czegoś z Vanosem - to pierwsza usterka jaką mam od ponad roku kiedy mam samochód

Czy z powodu tego niedogrzania mogą być takie problemy ?

Na stronie NGK znalazłem info na temat sond ;
"Sadza może spowodować zatkanie sondy i utrudnienie czasu reakcji. Mieszanka paliwowo-powietrzna może być wówczas zbyt bogata lub może dojść do uszkodzenia ogrzewacza czujnika. Sonda nadaje się bezwzględnie do wymiany."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 16:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego trudno mi doradzić CI coś na 100% bo wiem ile kosztują dwie sondy simensa
ja sam będę wymieniał na dniach dwa takie cuda
to mogę Ci napisać czy są zmiany,też mam przekroczony ładunek w cylindrach i niemrawo chodzące sondy
teoretycznie grzanie sądy jest potrzebne w początkowym stadium aby sonda szybciej złapała temperaturę pózniej powinny ją grzac spaliny
ale jak to jest w praktyce?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Będę wdzięczny za opisanie po wymianie sond jeżeli też taki problem występuje
ryszard55 napisał(a):
też mam przekroczony ładunek w cylindrach i niemrawo chodzące sondy


Co "mechanik" to inna historia :/
Słyszałem wersje, że sonda tylko zczytuje dane i problem tkwi w mechanice pojazdu, że po podpięciu bmw do komputera błędy musi wykazać inaczej nic nie jest uszkodzone, że podgrzewanie sond potrzebne jest tylko zimą.
Jak powiedziałem o podpięciu sond do miernika napięcia albo oscyloskopa to powiedzieli, że nie da rady - tylko pod komputer (takie dziadostwo i nieróbstwo)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
sonda ma temperature roboczą ponad 300 st C podgrzewanie jest potrzebne nawet latem inaczej nie działa jak się nie nagrzeje

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL