BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Problem z ogrzewaniem
PostNapisane: 11 marca 2006, 09:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 218
Lokalizacja: SZCZECIN
witam
1.od lata miałem mikrowyciek z układu chłodzenia :!:
2.w mrozy -25 stC zwiało mi sporo płynu,jeżdziłem tak z 3-4 dni-czujka poziomu też zamarzła :shock: i komunikat nie wyskoczył
3.wyciek usunięty,leciało spod klamry
4.płyn uzupełniony,na str pasażera leci syberia
5.odpowietrzanie i już z deka cieplej
6.po 4-5 razach pasażer ma gorąc na nogi,a natwarz z prawej i lewej letnie ledwo :?:
7.z tego wielkiego nawiewu na środku pulpitu też od strony pasażera letnie
8.regulator temperatury na pasażera działa,tzn reguluje w pełni nawiew na nogi,reszta się jakby zawiesza przy temp.20-22 porównując z ustawieniem regulatora od kierowcy

9.elektrozawór chyba odpada bo by wiało tak samo na całą stronę pasażera :idea:
10.może przekażnik jakiś :?: poszedł---czasem po odpaleniu słychać cykanie jakieś
11.jakiś czujnik temp.na pasażera poszedł :?:
12.klapka któraś się zawiesza :?:
13.NADAL MAM ZAPOWIETRZONĄ NAGRZEWNICĘ :?: :?: :?:

Za wszelkie info,porady,sugestie WIELKIE DZIĘKI.
JACA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stawiam na miecz a jesli nie to panel sterowania fiksuje

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ???
PostNapisane: 12 marca 2006, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 218
Lokalizacja: SZCZECIN
DLACZEGO MIECZ :?:
przerobiłem go ostatnio tzn:::::::::::::::
2 duże luty niezbyt przewodziły
no i przelutowałem go całego---wszystkie luty jakie są na ostrzu jego i rękojeści
4 rezystory sprawdzone,mają identyczny odczyt
po przelutowaniu,wszystkie wiązki sprawdziłem i przewodzą ok.
wymieniłem przy okazji te 3 kondensatorki ---w liczniku padły więc ich koniec prawdopodobnie tutaj też się zbliżał---parametry nowych identyczne ze starmi
płynna regulacja obrotów dmuchawy chodzi idealnie :!: :!: :!:

chyba coś jest nie tak ze sterowaniem silniczków nawiewów tych na twarz :idea: albo któryś się zblokował :idea:

dodać mogę,że raz po wyskoku autem spod podjazdu od garażu coś zaskoczyło i tego dnia działało prawidłowo wszystko :!:
jakiś NIESTYK MAM :idea: MOŻE :?:
kolejnego dnia znowu lipa

JAK ROBIŁEM NOWE LUTY NA MIECZU TO MUSIAŁEM DOBRAĆ SIĘ DO TYCH 4 KLEKSÓW ŻYWICY/LAKIERU/KLEJU :?: :?: :?:

ODNOWIŁEM JE KLEJEM :idea: TAKIM CIĄGNĄCYM SIĘ JAK KLEJĄ CD GRATISY DO GAZET

CZY RODZAJ KLEJU---MA JAKIEŚ ZNACZENIE :idea:

CZYM POWINO SIĘ TE 4 KLEKSY ODNOWIĆ :?: :?: :?:

JAK ROZBIORĘ PANEL STEROWANIA KLIMA/NAWIEWY TO NA CO ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ :?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2006, 06:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No niestety Ci nie pomoge bo nigdy jeszcze nie grzebałem w panelu ale najlepiej jakbys przedzwonił do jakiegos speca, co juz to rozbierał

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2006, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Norma w tych sprzętach, mam tez różne kłopoty z tym, czasem potrafi silniczek z mocowania wypaść ale faktycznie to bym stawiał na elektronike... coś jakby czasmi szukał pozycji... generalnie nie zająłem się do końca tym tematem, ale lubi wypaść silniczek od nawiewu środkowego i wtedy leci takie ch... wie co, możliwe też jest rozłączenie się cięgna... a można się do niego dostać od klapki nawiewu na nóżki

_________________
cel uświęca środki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: dolnoslaskie
JACA, witam poradziles sobie cos z tym nawiewem ? mam podobny problem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 21:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli ogólnie mam z tego wszystkiego wnioskować, że problem jest z regulacją nawiewu środkowego między ciepłem a zimnem?

"Miecz" nie ma w tym momencie nic z tym wspólnego - odpowiada on głównie za pracę wentylatora dmuchawy regulując elektronicznie jego obroty.
Co do kleju na lutach tranzystorów polowych to wystarczy cokolwiek, co nie przewodzi prądu - jest to tylko zabezpieczenie przed wilgotnym powietrzem, które w kontakcie z cyną może powodować jej utlenianie się.

W kwestii regulacji środkowego nawiewu - odwieczny problem w modelach E34 i E32 z pełną klimą.
Silniczki krokowe, które odpowiadają za przełączanie, środkowego nawiewu pomiędzy ciepłem a zimnem, są silniczkami bez pozycjonera, czyli że ilość impulsów wygenerowanych przez układ w module jest zapisana programowo i w zależności od ustawienia nawiewu mają określoną ilość skoków. Każdorazowo po wyłączeniu zapłonu moduł nawiewu wykonuje pracę "resetu" czyli cofnięcia niektórych silniczków krokowych z całej dmuchawy do pozycji ZERO - niezależnie od ustawień przy jakich został zapłon wyłączony. Pozycja zero jest punktem odniesienia dla pamięci modułu celem wyliczenia w stosunku do ustawień w danym momencie, impulsów wysłanych do silniczków krokowych po ponownym załączeniu zapłonu.
Problem jednak pojawia się w tym, że dwa silniczki od regulacji ciepło/zimno nawiewu środkowego z jakiegoś powodu wykonują zbyt dużą liczbę obrotów i powoduje to przekręcenie się dopuszczalnej możliwości regulacyjnej, następstwem czego silniczek wyrywany jest z mocowania. Dodatkowym problemem jest to że silniczek ten nie cofnie się już do pozycji zero i pracuje w nieokreślonej skali pracy.

Co jest głównym powodem zbyt dużej ilości obrotów.
Załóżmy że silniczek ten ma wykonywać pracę w skali od 0 do 90 stopni, czyli ciepło/zimno. Coś sprawia, że po wyłączeniu zapłonu silniczek cofa się z położenia 90 stopni nie do punktu zero, lecz zatrzymuje się w pozycji 45-go stopnia. Po po nownym załączeniu zapłonu jednak wykonuje kąt 90 stopni i w tym momencie mamy już 135, które wyrywa silniczek z mocowania a on sam już o 135 stopni się nie cofnie, bo programowo ma zapisane tylko 90 stopni.
Według mnie problem może leżeć w kondesatorach, ale w module od nagrzewnicy. Podejrzewam, że to one są odpowiedzialne za właściwą pracę układów przetwarzających program po wyłączeniu zapłonu. Nie sądzę aby program się sypnął, gdyż w wielu przypadkach po ponownym zestrojeniu faz pracy i umocowaniu (prowizorka) silniczków krokowych, pracowało wszystko dobrze, aż do pewnego czasu.

Myślę ,że trochę Cię nakierowałem w Twoim problemie :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL