BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Nie odpala jak jest zimny silnik 320i vanos
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁagiewniki
Witam wszystkich forumowiczów.. Mam problem z bmw 320i vanos z 94roku. Jak postoi przez noc to rano nie chce odpalic a jak odpali to strasznie szarpie silnikiem, po nagrzaniu silnika jest ok. Byłem na kompie i nic nie pokazał (zero błędów) Podpowiadal mi jeden pan na forum ze to moze byc czujnik temperatury silnika ten co podaje informacje na kompa, ale po jego wymianie nic sie nie zmienilo. Mozliwe zeby silnik sie juz konczył i jak jest zimny to jest nieszczelnosc na cylindrach i dlatego nie pali? Nie mam pojecia co sie dzieje. Prosze jak wiecie co by to mogło byc to pomóżcie. A mam w nim gaz sekwencje brc. Myslałem moze ze zalewa wtrysk gazu , ale odłaczyłem całkowicie gaz i sytuacja jest taka sama czyli rano na zimno nie pali....Straszna czapa :(


Ostatnio edytowano 16 grudnia 2008, 05:39 przez lukascwik86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
lukascwik86, zapoznaj się z zasadami pisania w tym dziale i popraw tytuł tematu...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 20:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego a jak tam ze świecami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 20:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego a jak tam ze świecami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁagiewniki
bylem u mechanika i sprawdzil tylko dwie pierwsze swiece bo nie mogl sciagnac tej kopulki poniewaz tam jest zamocowana sekwencja. i pozostale 4 swiece nie wiem w jakim sa stanie, dwie pierwsze sa ok. nie mam pojecia o co chodzi w tym aucie. rozkladam rece.. prosze o jakies rady dziekuje z gory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 23:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Zrób reset ecu. Jeśli pomoże, wina instalacji gazowej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 07:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam. Mam to samo w 318ti 98. Nie mam instalacji gazowej. Świece ok (sprawdzone, wyczyszczone) Odpala za 6-7 podejściem, jak odpali szarpie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 09:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
może paliwo cofa się z listwy wtryskowej
dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 12:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
chrisbstok napisał(a):
Witam. Mam to samo w 318ti 98. Nie mam instalacji gazowej. Świece ok (sprawdzone, wyczyszczone) Odpala za 6-7 podejściem, jak odpali szarpie ??


Co nie oznacza że w obu przypadkach winnym jest to samo.

Tak jak kolega wyżej napisał ciśnienie paliwa, podstawowa sprawa.

Czujnik temperatury? Możesz pomierzyć jego rezystancje, niestety nie znam prawidłowych wartości.

Wtryskiwacze, może któryś przepuszcza?

Musisz to sprawdzić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁagiewniki
jak auto odpali to szarpie, albo wogole nie pali jak jest bardzo zimno lub zimno i wilgotno. czuijnik temperatury jest po wymianie. sprawdze to i wtedy odpisze co i jak. pozdrawiam:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: BIAÂŁYSTOK
no i jak z tym problemem ja mysle ze to cisnienie paliwa jest zle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁagiewniki
a czym moze byc spowodowane zle cisnienie paliwa. dodam ze jak silnik sie nagrzeje to jest wszystko ok i auto pali od strzala i nie szarpie ani nic. nie jestem znyt duzo zoriemtowany w sprawach mechaniki samochodowej wiec prosze was panowi o rade... pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 18:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pompa paliwa może już umiera i daje za małe ciśnienie.

Regulator ciśnienia paliwa może umarł i daje za duże lub za małe ciśnienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Pinczer napisał(a):
Regulator ciśnienia paliwa
a wiesz moze czy jest cos takieo w m52 jak tak to gdzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 21:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pozycja nr.6:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/32 ... 13_0406/#5

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 09:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Pompe bym odpuścił,jak by było za małe ciśnienie to wolne obroty by była,ale wkręcanie silnika na większe było by problematyczne i nie ważne czy zimny czy ciepły,regulator jak padnie to będzie trzymał większe ciśnienie rzadko za małe,jak będzie za duże to też nie da ci takiego objawu,dwie sprawy do sprawdzenia,czujnik temperatury ten co daje sygnał do kompa na niego stawiam gdyż jak silnik jest zimny nie zwieksza ci dawki paliwa,albo przepływka umiera

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 20:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: BiaÂłystok
Mam prosbe czy ktos moze opisac gdzie jest ten czujnik temperatury? Szukałem na google i nic :( Z góry dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Czujnik masz wkrecony w blok silnika.Jest to czujnik z wtyczka niebieska.
Sprawdz rezystancje na ciepłym powiniem miec ok 300-400Om a na zimnym to (nie jestem pewny na 100%) ale ok 6000Om w zaleznosci od temp otoczenia ;)

Na schemacie to 6 albo 8 (niebieska wtyka musisz na to patrzec u siebie) bo czarna odpowiedzialna jest za zegary

http://bmwfans.info/original/E36/com/31 ... l-11_1505/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂślÂąsk
witam! Podpinam sie pod temat bo mam "podobna" sytuacje w 2,5 vanosie mam gaz sekwencyjny!!! na dzien dzisiejszy auto nie odpala a wszystko zaczeło sie od gazu tzn: pewnego pieknego dnia wczasie jazdy auto zamigotalo pieknymi diodami z gazu ktore oczywiscie sa przy przełączniku dodatkowo poinformowalo mnie jakimis dzwiekiem i zgaslo udalo mi jednak jakos urchomic auto na paliwie tyle ze strasznie szarpalo kopcilo nierowno pracowalo przygasalo;/(wmiare normalnie jechało przy wkrecaniu na wyzsze obroty czyli kolo3500w gore) udało sie jakos dojechac na drugi dzien plan byl podpiac go pod kompa niestety nie dojechalam na miejsce a raczej wogole nie wyjechalam bo auto raz odpalilo poczym zgaslo i juz nie odpalilo!!! teraz napisze co sprawdzone mianowicie: auto dostaje paliwo, iskra jest a to podstawa!!!
PS po otworzeniu sterownika z gazu okazało sie ze jeden opornik jest spalony-zostal wymieniony w czego efekcie podczas podlaczenia go do wtyczki slychac przekaznik sterownika silnika(DME)wczesniej nie reagowal!!!
troszke dluga historia ale mam juz dosc tego ze auto stoji dwa miesiac :mur: czas cos dzialac licze na pomoc jak cos nie jasne to pisac!!! Prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 15:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Pleszew
witam!Ja też mam pobobny problem ze swoją bmw e36 320 vanos 91r.Rano na zimnym silniku niechce palic tylko delikatnie sie oddzywała jak silnik się rozgrzał to paliła ale nie chodziła równo a teraz miałem słaby akumulator odłączyłem go zeby naładowac i podłączyłem z powrotem po odpaleniu weszła na wysokie obroty gdy ja zgasiłem juz nie mogłem odpalic a gdy pale na gazie chodzi na wysokich obrotach.Niewimem co jest przyczyną jak ktos wie to bardzo prosze o pomoc!!Z gury dziekuję.

_________________
rutek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL