BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 03:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmieniłem przepływomierz i silnik sie dławi.
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 01:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, pare dni temu pisałem ze przepływka skończyła żywot bo spalanie duże, zmieniłem przepływomierz na nowy, spalanie znacznie spadło. Tylko teraz jest problem tego typu ze przy ostrym przyśpieszaniu (pedał w podłoge) na 2 i 3 biegu w granicach 3000-4000 obr czasami silnik sie raz dławi coś jakby bardzo mocno szarpnie jakby ktoś odciął dopływ paliwa. Pozniej jest juz dobrze i silnik kręci sie az do odcinki bez problemów. Dzieje się to czasami i tylko przy ostrym przyśpieszaniu gdy wciskam gaz równomiernie i odpowiednio co do prędkości nic takiego się nie dzieje. Macie Koledzy jakiś pomysł co to może być?

Dodam jeszcze ze na starej przepływce żadnego szarpania nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 07:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
a nie zrobiłeś jakiegoś zwęźenia przez przypadek?? m.in. tak się dzieje jak coś ogranicza dopływ powietrza

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 07:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Może coś rozłączyłeś przypadkiem? Ewentualnie adaptacja ma jakieś stare dziwne wartości, dużo już przejechałeś od wymiany?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
mi na zepsutej przeplywce przerywal i odcinal w niekoreslonych zakresach obrotow, takie chwilow zatrzesniecie,jakby nie mial paliwa w danym momencie, a raz dziala poprawnie,jak wymienilem to problem zginal. moze przeplywa zla ?? ja nawet na popsutej w moim 2.8 mialem spalanie 10.5 miastowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 10:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: JastrzĂŞbie ZdrĂłj
w eskorcie miałem problemy z ostrym przyspieszaniem (pedał w podłoge) sprawdz tps
czujnik połozenia przepustnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: Berlin
Na początku bym skasował komputer, może jakiś błąd się wkradł. Następnie rozejrzałbym się nad czujnikiem położenia przepustnicy, sondą lambdą, przewodami gumowymi przychodzącymi do przepływomierza...

_________________





Moje byÂłe BMW:

--->> e36 316ti http://www.bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=356
--->> e36 320i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36397
--->> e36 318ti California Exclusive Edition http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36352


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Biuro Ubezpieczeniowe - Berlin
0049/0/1775249243
e.kabatek@web.de


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Raczej nic nie rozłączyłem, przewody gumowe do powietrza tez raczej nienaruszone, hmmm.... pozniej ide zmienić klocki to sprawdze wszystko jeszcze raz od początku, podłącze kompa zobacze czy błedów niema. A moze zrobić reset DME? moze pomoże? Moze komp ma wartości zapisane ze starej przepływki a po resecie zaadaptuje sobie nowe wartości?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
tylko na podstawie spalania stwierdziles ze przeplywka sie konczy ?? przerywanie - czujnik walu,przepustnicy,przeplywomierz.Zalóż stary i porownaj prace.
NIE ROB ZADNYCH RESETOW. komputer sie dostosuje w ciagu sekundy do nowych parametrow,to jest elektronika, a nie instalacja windowsa z bledami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 15:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
cub3 napisał(a):
komputer sie dostosuje w ciagu sekundy do nowych parametrow,to jest elektronika, a nie instalacja windowsa z bledami.


Niestety ale takiej elektroniki to nawet w Emkach niema.

Sprawdź błędy, zrób rest kompa i zobacz czy dalej będzie przerywać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
cub3 napisał(a):
tylko na podstawie spalania stwierdziles ze przeplywka sie konczy ?? przerywanie - czujnik walu,przepustnicy,przeplywomierz.Zalóż stary i porownaj prace.
NIE ROB ZADNYCH RESETOW. komputer sie dostosuje w ciagu sekundy do nowych parametrow,to jest elektronika, a nie instalacja windowsa z bledami.


Adaptacja zajmuje conajmniej kilkanascie kilometrow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 20:52 
Bobby_Valentino napisał(a):
cub3 napisał/a:
komputer sie dostosuje w ciagu sekundy do nowych parametrow,to jest elektronika, a nie instalacja windowsa z bledami.


Niestety ale takiej elektroniki to nawet w Emkach niema.

Sprawdź błędy, zrób rest kompa i zobacz czy dalej będzie przerywać.
_________________



:wstyd:

Oczywiście, że nowa przepływka MUSI przejść adaptację.

MUSZĄ się skasować stare ustawienia. Dlaczego i jak to zrobić:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=592&start=0

mniej więcej podobnie działa to w innych systemach motronic.

Info komp dostaje, i info wydostaje, wszystko się dzieje na zasadzie sprzężenia zwrotnego, a przepływka musi się zaadoptować i tyle w temacie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Pyskowice
tez mam problem z przeplywka na benzynie ma dziure tak jakby nie dostawala paliwa dopiero po chwili dostaje strzalu !najdziwniejsze jest to ze gdy jezdze na gazie taka sytuacja nie ma miejsca!pozatym jak odpalam jak jest zimny silnik to obroty mam na 1500 i chodzi jak diesel :/ spalanie spore bo 15L gazu ! cos proponujecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 10:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Hmm.... Sprawdziłem wszystko przewody gumowe, wszystkie wtyczki te ktore mogłem poruszyć przy wymianie i wszystko wskazuje na to ze jest ok. Podłączyłem kompa i wywaliło bład przepływomierza więc wykasowałem, później jak wstanę (jestem po nocnej zmianie) tak jak radzi Fryderyk, zrobię reset tak jak jest to opisane w linku i dam znać jakie skutki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2008, 20:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
OkTi napisał(a):
Hmm.... Sprawdziłem wszystko przewody gumowe, wszystkie wtyczki te ktore mogłem poruszyć przy wymianie i wszystko wskazuje na to ze jest ok. Podłączyłem kompa i wywaliło bład przepływomierza więc wykasowałem, później jak wstanę (jestem po nocnej zmianie) tak jak radzi Fryderyk, zrobię reset tak jak jest to opisane w linku i dam znać jakie skutki.

od 700-2000 obr 1V i 13kg/h
od 2000-3000 obr 2V i 17kg/h
od 3300-5000 obr 3V i 23kg/h
od 5500-6500 obr 4V i 26kg/h
Witam kolego pamiętasz te wskazania
a to są moje
720obr 11,2kg/h 0,58V
2100obr 30kg/h 1,25V
3000obr. 46kg/h 1,70V
4000obr. 60kg/h 2,1V
5000obr. 97kg/h 2,40V
6000br. 107kg/h 2,8V
i co o tym myśleć ?
skąd te różnice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 08:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
ryszard55 napisał(a):
OkTi napisał(a):
Hmm.... Sprawdziłem wszystko przewody gumowe, wszystkie wtyczki te ktore mogłem poruszyć przy wymianie i wszystko wskazuje na to ze jest ok. Podłączyłem kompa i wywaliło bład przepływomierza więc wykasowałem, później jak wstanę (jestem po nocnej zmianie) tak jak radzi Fryderyk, zrobię reset tak jak jest to opisane w linku i dam znać jakie skutki.

od 700-2000 obr 1V i 13kg/h
od 2000-3000 obr 2V i 17kg/h
od 3300-5000 obr 3V i 23kg/h
od 5500-6500 obr 4V i 26kg/h
Witam kolego pamiętasz te wskazania
a to są moje
720obr 11,2kg/h 0,58V
2100obr 30kg/h 1,25V
3000obr. 46kg/h 1,70V
4000obr. 60kg/h 2,1V
5000obr. 97kg/h 2,40V
6000br. 107kg/h 2,8V
i co o tym myśleć ?
skąd te różnice?


Pamiętam pamiętam.... ojjj to auto juz mnie zaczyna doprowadzać do rozstroju nerwowego. Rozumiem ze dane mogą się delikatnie różnić. Ale dlaczego aż tak?

Dla wyjaśnienia robiliśmy z kolegą Ryszardem pomiary dwóch przepływek. Jak widać dane są zupełnie inne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Wykasowalem dzis blad przeplywki pozniej zrobilem reset kompa zgodnie z opisem kolegi Fryderyka. Przejechalem sie w okolo osiedla ok 2km i blad znowu sie pojawil. Teraz kiedy te obroty sie przytna to zaraz po tym silnik wkreca sie wolniej mimo ze pedal gazu trzymam w tej samej pozycji. Ma ktos jakies pomysly??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 20:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kiedy wyskakuje błąd przepływki to komp przyjmuje wartości srednie i stąd pewnie to przymulenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 23:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No domyslam sie ze tak jest, tylko gdzie lezy problem? Czy to znow jakis czujnik niedomaga, czy ta przeplywka sie nadaje o kant d.... rozbic?? Niby nowa ale to zamiennik wiec niewiem jak do tego podchodzic. Po wlozeniu starej niby problem znika, ale spalanie wzrasta do ok 2 litrow wiecej na 100 km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL