BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Automat ruszanie na Econo a Sport[długie]
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Ostatnio jeżdzę z pewnych wzgledów bez ASC (różne koła na różnych osiach) i załączyłem ost tryb sport w mieście (czasem to robię gdy potrzebuję dużo przyśpieszać i zaraz hamować); hamowanie silnikiem w Sport jest lepsze.
Podjechałem na światłach, stanął obok mnie jakiś Golf IV... tak się gościu głupio patrzył ;) jechał chyba z jakimś kumplem ja sam :)
No i zaświeciło się zielone, dodałem trochę dużo gazu... i stoję w miejsciu :D oczywiście po chwili zdjąłem nogę z gazu i auto ruszyło, ale wydaje mi się że w trybie Econo w którym jeżdżę zazwyczaj, auto poprostu by ruszyło dość szybko... ale z tym właśnie mam związane pytanie.

Czy w trybie Sport automat inaczej rusza niż w Econo? Tzn. jakby w Sport "dłużej puszczał sprzęgło"? Coś jakby przy mocniejszym depnięciu na starcie, zasprzęgliło w okolicach 3.000 obr a nie 1.500 obr jak w econo.

Wydaje mi się czy tak to działa?

Choć tak wogule to myślałem że tym mechanizem "zasprzęglania" nie steruje komputer... ale to co się stało wczoraj dało do myślenia.

Poza tym pytanie. Jak to jest z zapinaniem konwentera? Czy on się zapina tylko powyżej 85 km/h? Czy także podczas przyśpieszania np? A co z jazdą stałą 60 km/h?



Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 8 stycznia 2007, 16:39 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 16:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ja w trybie sport ruszam jak z procy czyli tak samo jak na E, roznica jest taka,ze z kickdownem w trybie E ciagnie do ok 5700 obr a w trybie sport do ok 6300 obr

na pewno nie powinno nic zamulac w trybie S przy starcie. Na początku myslałem,ze stałes w miejscu bo miałes poslizg (mokra lub sliska nawierzchnia) ale jesli było inaczej to na 100% cos ze skrzynką jest nie do konca jak trzeba.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 17:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
ja w trybie sport ruszam jak z procy czyli tak samo jak na E, roznica jest taka,ze z kickdownem w trybie E ciagnie do ok 5700 obr a w trybie sport do ok 6300 obr

na pewno nie powinno nic zamulac w trybie S przy starcie. Na początku myslałem,ze stałes w miejscu bo miałes poslizg (mokra lub sliska nawierzchnia) ale jesli było inaczej to na 100% cos ze skrzynką jest nie do konca jak trzeba.


A nie, nie nie :) Właśnie to miałem na myśli, stałem w miejscu i słyszałem opony :) Dlatego wydaje mi się że podczas ruszania trochę ostrzej niż głaskanie gazu moje auto o wiele lepiej rusza na Sport niż na Econo.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 17:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
Dlatego wydaje mi się że podczas ruszania trochę ostrzej niż głaskanie gazu moje auto o wiele lepiej rusza na Sport niż na Econo.


to normalne- na S wszystko sie dzieje ostrzej- starty, redukcje z kick downem itp :cwaniak:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 17:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
michael napisał(a):
Dlatego wydaje mi się że podczas ruszania trochę ostrzej niż głaskanie gazu moje auto o wiele lepiej rusza na Sport niż na Econo.


to normalne- na S wszystko sie dzieje ostrzej- starty, redukcje z kick downem itp :cwaniak:



To mnie pocieszyłeś :) Widzę że nie poznałem jeszcze możliwości swojego auta :hyhy:

A jak to jest z blokada konwentera? Czy np gdy przyśpieszam tak dość mocno, ale na Econo czyli skrzynia ciągnie ekonomicznie do 3-3,5 tyś obr. to konwenter jest zapięty?

Czy to elektronika steruje tym elementem?

Sprawdzałem dziś poziom oleju w skrzyni... na włączonym zimnym silniku (dobrze?), na bagnecie nie ma min ani max (chyba) ale poziom oleju jest gdzieś w okolicach pierwszego okrągłego czegoś :) Na bagnecie... a może to minimum? :( Czy to dobry poziom?



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
poziom sprawdzaj na pracujacym i rozgrzanym silniku (tzn skrzyni ale kawalek musisz sie przejechac)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 19:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
olej sprawdza się na zimnej skrzyni i załączonym biegu. Tak robią w serwisach BMW.

Ciepłego oleju zawsze będzie więcej a jak się ostudzi może sie okazać za mało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Na końcu bagneta od oleju w skrzyni jest taka plastikowa nakładka długości paru centymetrów, na początku tego plastiku jest okrągłe zgrubienie i na końcu też - stan oleju powinien być pomiędzy tymi zgrubieniami (ale to napisałem :wstyd: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
zamen133 napisał(a):
Na końcu bagneta od oleju w skrzyni jest taka plastikowa nakładka długości paru centymetrów, na początku tego plastiku jest okrągłe zgrubienie i na końcu też - stan oleju powinien być pomiędzy tymi zgrubieniami (ale to napisałem :wstyd: )


U no to ja mam minimum :(

Jaki olej dolać do tego autka? Pytam się dolać bo wiadomo wymienić też trzeba, ale doleje jutro/pojutrze a z wymianą można zaczekać.

Mam następne pytanie. Ta chłodnica która jest jest... obok chłodnicy :) Z lewej strony auta od czego ona jest? Bo u mnie się minimalnie poci...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
J E L I T O napisał(a):
olej sprawdza się na zimnej skrzyni i załączonym biegu. Tak robią w serwisach BMW.


eee nie na zimnej - skrzyna musi byc ciepła ale nie gorąca - 30-40 stopni przy sprawdzaniu oleju. Silnik pracuje, skrzynka na D, swiatła lub klima włączone - wtedy jest cisnienie w skrzyni i olej wedruje z misy - jesli kapie z korka do napełniania- jest dobry poziom.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 22:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Nooo.. nie na całkiem zimnej ale i nie na gorącej. W salonie u Misiaka w Krakowie czekali specjalnie aż skrzynia wystygnie.... Ale o czym my tu mówimy kolega ma i tak inną skrzynię z bagnetem więc u niego nie ma tego problemu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 03:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
J E L I T O napisał(a):
. Ale o czym my tu mówimy kolega ma i tak inną skrzynię z bagnetem więc u niego nie ma tego problemu.


szczesciarz :hyhy: a my musimy po kanałach łazić :rotfl:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL