BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Błedy komputera
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Witam.Mam problem z moja betka.Chodzi o to iż ma problem z jazda na benzynie auto czasmi nie przyspiesza,wduszam gaz a nie słychac jak by dodawało.Powymieniałem juz prawie wszystko co pokazał komputer za błąd.Został tylko jeden błąd :

Zwarcie do masy na wtrysku numer 2 i 4.Kompletnie nie mam pojecia o co chodzi.Po wykasowaniu błedu pojawiał sie tak czy tak..

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 14:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jakim sprzętem robiłes diagnozę? Podaj jeszcze pelny numer błedu i jego opis. Jeżeli jest błąd że zwarcie do masy to wymieniałeś wtryski? A może wina leży w przewodach albo w sterowaniu wtryskami czyli ECU.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 14:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Jaki to sprzet to nie wiem.Wiem ze koles miał sprzet taki otwierany jak latop wyglada.Wtrysków nie wymieniałem tylko czysciłem bo myslałem ze to to.A co ecu to nie wiem....Przewodu w tej puszcze nad wtryskami patrzyłem nie widac zeby bylo zwarcie.Juz sam nie wiem co to mze byc.Borykam sie z tym błędem już od poł roku..

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
No skoro błąd polega na zwarciu do masy na wtrysku 2 i 4 to wyczyszczeniu tutaj chyba nic nie pomoże. Albo wtrysk jest fizycznie uszkodzony i stąd ten bład albo jeszcze przewody i sterowanie wtryskiem siadło. Sprawdź sobie rezystancję wtrysków po odłączeniu wtyczki. Rezystancja wtryskiwacza powinna wynosić ok 15-20 om coś kolo tego. A masz ksiązkę sam naprawiam BMW e36? tam jest opisane jak sprawdzić wtryskiwacze. Jeżeli masz zdolnosci mechanika i elektronika to powinieneś znaleźć który jest uszkodzony.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 20:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Wielkie dzieki.Dzis sie gaz skonczył wczesniej...Tragedia na kazdym biegu.Dodaje gazu on strzela w kolektor ssacy dodawanie gazu nic nie daje,strzeli i za chwile zaskoczy,podczas jazdy na 5 biegu przy trzymaniu rowno gazu auto nietrzyma jazdy,Samo zwalnia by za chwile strzelic pojechac dalej...Najpsze jest to ze na zimnym ten objaw wystepuje duzo duzo mniej..Wydaje mi sie ze to usteka czysto elektryczna..

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 21:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a może to emulator od gazu wprowadza zamieszanie i nie odblokowuje wtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
ALe jak odpale na banzynie i sie przejade problem jest nadal.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 21:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale odłącz instalację gazową wyjmij bezpiecznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 21:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Oki tak zrobie jutro.Ale dziwne jest to że dzieje sie to w wiekszosci gdy silnik jest bardzo mocno rozgrzany.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 22:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
co to znaczy bardzo mocno rozgrzany? chyba nie za mocno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 22:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
To znaczy po dluzszej jezdzie....Nie nie mam problemu z przegrzewaniem.Temperatura stoi jak powinna.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 06:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Dzis postaram sie znow podjechac na kompa.ZObaczymy co wykaze.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
A wiec byłem na komie.Błedy te same zwarcie do masy na wtrysku numer 2 i 4.Mechanik mowi zeby wymienic te 2 wtryski i problem zniknie.Bo wtrysk sie zapewne nie otwiera.I dlatego strzala i brak reakcji na pedał gazu.Jutro sie biore za rozbiorke.Zobacze czy z wtryskiwacze dzialaja.Czy mozecie mi napisac na jakiej zasadzie one sie właczaja??? Jakie numery ??? Bo jest 6 sztuk otwieraja sie po 2 .Jesli jeden pojdzie to juz silnik ma problemy.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolejność zapłonu jest nastepująca 1-5-3-6-2-4
sygnał do otwarcia wtryskiwaczy daje komp.
te uszkodzone możesz sprawdzić mierząc ich oporność powinna wynosić 15-17,5 ohma
możesz też wtyknąc kontrolkę we wtyczkę i właczyć na chwilę rozrusznik dioda powinna pulsować
można też po wyjęciu wtryskiwaczy razem z listwą nie odłączać nic podstawić naczynie i włączyć na kilka sekund rozrusznik ze wszystkich wtryskiwaczy powinien być taki sam stożkowy obraz strumienia paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kolego, ksiązka BMW e36 sam naprawiam podaje następującą procedurę sprawdzania wtrysków specjalnie dzisiaj szukalem.

Sprawdzanie wtryskiwaczy paliwa

1. Wyjąć wtrsykiwacze. Nie odłącać wtryskiwaczy i przewodów paliwa od rury rozdzielacza.
2. Umieścić wtryskiwaczepaliwa nad odpowiednim naczyniem pomiarowym.
3. Włączyć zapłon (potrzebna pomoc drugiej osoby) na kilka sekund rozrusznik i porównać obraz wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. Strumień palliwa musi mieć stożkowy kształt, identyczny we wszytskich wtryskiwaczach(efekt tzw. mgły).
4. Wyłączyć zapłon
5. Włączyć ponownie zapłon nie uruchamiać rozrusznika, test do sprawdzenia szczelności poszczegolnych wtryskiwaczy. w ciąu 1 minuty nie powinno z nich wyciekać wiecej niż jedna kropla paliwa

To chyba wszytsko wszystko :)

Pozdrwaiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kolego, ksiązka BMW e36 sam naprawiam podaje następującą procedurę sprawdzania wtrysków specjalnie dzisiaj szukalem.

Sprawdzanie wtryskiwaczy paliwa

1. Wyjąć wtrsykiwacze. Nie odłącać wtryskiwaczy i przewodów paliwa od rury rozdzielacza.
2. Umieścić wtryskiwaczepaliwa nad odpowiednim naczyniem pomiarowym.
3. Włączyć zapłon (potrzebna pomoc drugiej osoby) na kilka sekund rozrusznik i porównać obraz wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy. Strumień palliwa musi mieć stożkowy kształt, identyczny we wszytskich wtryskiwaczach(efekt tzw. mgły).
4. Wyłączyć zapłon
5. Włączyć ponownie zapłon nie uruchamiać rozrusznika, test do sprawdzenia szczelności poszczegolnych wtryskiwaczy. w ciąu 1 minuty nie powinno z nich wyciekać wiecej niż jedna kropla paliwa

To chyba wszytsko wszystko :)

Pozdrwaiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Hmmm.Bardzo ale to bardz dziekuje za odpowedzi.Jutro bede grzebal.Czy mozecie mi napisac jak to bedzie wygladało?? NIe mam miernika chce sprawdzić wzrokowo.Czyli wyciągam wtryskiwacze łącznie z listwą i obserwuję ich działanie...Czy to będzie leciało jak to kolega wyżej napisał czy od razu z wszystkich wtryskiwaczy powinno polecieć paliwo?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 20:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
oczywiście będzie pewna różnica w działaniu wtrysków ale nie wielka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Ale mniej wiecej rowzno poleci??? Po czym poznac ze dany wtrysk jest uszkodzony?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 21:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jak zamiast mgły bedą z niego krople lecialy albo wogole z niego nic nie poleci.
Druga opcja tak jak Ci napsialem że zamisat być szczelnym czyli max może z niego ulecieć jedna kropla paliwa to będzie z niego lało.

polecam rownież sprawdzenie tak jak ryszard55 napisał podlączyć diode do przewodow ktore sterują poszczegolnymi wtryskami w chwili otwarcia wtryskiwacza dioda powinna się zapalić. Z tego że cykl otwarcia wtryskiwacza to szybka operacja dioda będzie pulsowala swiatlem podczas kręcenia rozrusznikiem.

Jeżeli masz dostęp do oscyloskopu to możesz również sprawdzic przebieg jaki pzresyła urządzenie sterujace do wtryskiwacza. jeżeli chesz podaj Twój e-mail to Ci przesle cała specyfikację i procedurę sprawdzenia ukladu wtryskowego, niestety większość jest po angilesku ale to nie stanowi żadnego problemu.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Ostatnio edytowano 29 grudnia 2008, 21:43 przez Michał2906, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL