BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 08:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 323i- sonda lambda czy czujnik pol. wałka
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Gliwice
Witam. Jestem nowy na forum. Mam problem z moją BMW E46 323i. od jakiegoś czasu auto jak jest zimne pali i chodzi pięknie, ale jak osiągnie odpow. temperature to nie ma już takiego przyśpieszenia jest mułowate, a gdy go zgasze jak jest rozgrzany to trudno odpala a czasem gaśnie. Byłem na kompie i pokazało mi dwa błędy: 1: czujnik położenia wałka rozrządu 2: sonda lambda. I dziś byłem na kanale sprawdzić dojście do sondy i odczytać jej nr ale okazało się że była jedna poprostu odkręcona, dokręciłem ją ale nic nie zmieniło sie w pracy silnika. I tu moje pytanie czy ten czujnik wałka może być odpowiedzialny za takie zachowanie sie pracy silnika czy raczej sonde którą dokręciłem i tak była walnięta??? Sorki że tak sie rozpisałem prosze o pomoc???


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2008, 11:51 przez Rafał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Katowice
Czujnik poozenia wałka jak najbardziej daje 60 % że to on


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Gliwice
Jutro jade kupić ten czujnik i go wymienie ale wcześniej wykasuje błędy przejade sie i spowrotem na kompa i sprawdze bo może tego błedu od sondy już nie będzie jak ją dokręciłem i po problemie. A z powodu sondy też tak może auto źle chodzić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Gliwice
Witam ponownie, a więc dzisiaj Kupiłem czujnik wałka rozrządu i go wymieniłem i.... nic bez zmian auto dalej muli jak sie zagrzeje i ma problemy z odpaleniem. A na komputerze po wcześniejszym wykasowaniu dale j pojawia sie błąd czujnika położenia wałka rozrządu ssący. Znajomy mechanik mówi że na jego oko walnął przepływomierz powietrza. i tu moje pytanie gdyż nie chce już wydawać w ciemno kasy: czy Waszym zdaniem możliwe jest że to przepływka. przypomne że auto dobrze chodzi gdy jest zimne i gdy sie rozgrzeje ale dopóki go nie zgasze, a jak jest zagrzany i go zgasze to są już problemy z odpaleniem a potem brakiem mocy. dodam też że na komputerez nie pokazało błedu przepływki, więc czy to może być ona winna????? PROSZE O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 10:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Może ci gdzieś ciągnie lewe powietrze? A na kompie nie wyskakiwał ci błąd czujnika temp cieczy? Spróbuj go odpiąć i sprawdzić co się stanie. Sondę też bym odłączył żeby ją wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 11:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Ja mam to samo odepnij przepływkę i pojeździj bez, powinno przestać no ale pisałeś, że sonda też poszła więc albo przepływka albo i sonda i przepływka. Ja mam tak, że na zimnym mi [cenzura].. ale jak sie nagrzeje to falują obroty jest gorszy but a czasami potrafi się krztusić. Jak odepne wszystko wraca do normy oprócz spalania bo cały czas mi pokazuje że mam 20/100 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Gliwice
Witam Wyjaśnił sie mój problem :hurra: A więc próbowałem też odłączać przepływomierz ale silnik chodził dalej bez zmian. Komputer cały czas mi pokazywał czujnik położenia wałka rozrządu. Zakupiłem taki czujnik i nic bez zmian ( dodam że chodzi o ten czujnik z przodu z góry na głowicy) wymieniłem i nic dalej ten sam błąd na kompie. Dobrze że mogłem oddać zakupiony czujnik i wymieniłem go na innej firmy i dalej to samo. Zrezygnowany nie wiedząc co robić pojechałem do serwisu BMW. Pan stwierdził od razu na diagnostyke. Zaśmiałem sie i mówił że napewno wyskoczy błą czujnika wałka roz. I rzeczywiście tak sie stało. Tłumaczyłem, że wymieniałem dwa razy go i bez zmian. Jakie było moje zaskoczenie jak Pan powiedział mi że silnik VANOS ma dwa takie czujniki i może ja nie wymieniałem tego zepsutego. Pokazał mi jeden ten który wymieniałem u góry z przodu i drugi z kabelkiem z boku na dole. Kłuciłem się że ten z kabelkiem to na pewno nazywa się czujnik walu korbowego a nie poł. rozrządu. Jednak pokazał mi na kompie w BMW obydwa to czujniki położenia wałka rozrządu!!!! Wymieniłi mi go (dodam wymiana gratis tylkjo koszt diagnostyki i części) i auto znowu stało się RAKIETĄ!!!!!! :hurra: :hurra: :hurra: Sory że tak sie rozpisałem ale może komuś to pomoże i sie przyda- mam taką nadzieje. Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 13:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego czy mógłbyś nam tutaj http://bmwfans.info/original/ pokazać te dwa czujniki
wałka rozrządu bo to jakaś nowość?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 18:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Prosta sprawa, silinik z jednym VANOSem ma czujnik położenia wałka ssącego. Przy podwójnym VANOSie czujnik jest też dodatkowo na wałku wydechowym.

http://bmwfans.info/original/E46/Cou/32 ... l-11_2170/
N tym rysunku czujnik wałka ssącego to 18 a wydechowego 5.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 19:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dzieki Kolego człowiek się uczy całe życie a i tak głupi umrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL