BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50B25 Ciepły po 20 minutach ciężko odpala +pyt.o łańc
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
W BMW 325 z 1991r. mam problem że rozgrzany silnik pozostawiony na jakieś 15-20minut nie chce później zapalić. Pokręcę parę sekund rozrusznikiem i nic czasem trochę załapie ale telepnie silnikiem i zgaśnie. Zapali dopiero za drugim, trzecim, czwartym… razem odpali od strzała. Nie chce zapalić za pierwszym razem nawet jak długo kręcę. Zimny dobrze zapala i zaraz po zgaszeniu ciepłego też dobrze odpali. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? Dodam że nie jest to silnik TDS w którym tak się dzieje, jest to silnik benzynowy bez LPG.
Druga sprawa czy jak słychać łańcuszek rozrządu gdy na luzie po dodaniu gazu do 4tyś. obr/min słychać go gdy schodzi z obrotów, czy trzeba się już martwić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
w pierwszych m50 takie objawy czesto powoduje padnieta sonda lambda wiec zobacz czy ona dziala prawidlowo i potem ponownie po wymianie sprawdz, jesli bedzie taka koniecznosc

lancuch jesli juz slychac to lepiej sie za niego wziac bo moze zrobic kuku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
Co do pierwszej usterki, na innym forum BMW znalazłem tematy i wypowiedzi które trochę mnie naprowadziły, co prawda w innych silnikach (pierwszym cytacie M20B20 w E30 88') ale pewnie i w moim jest regulator ciśnienia paliwa albo inny problem z układem paliwowym. Do tej pory sprawdziłem sondę lambda – która sprawia wrażenie dobrej.

Cytuj:
Jeżeli zapalam auto na zimnym silniku pali praktycznie bez zająknięcia lecz gdy jest juz ciepły po wyłączeniu i odczekaniu kilkunastu minut ma problem z szybkim odpaleniem , musze długo kręcic zeby odpalic bunie […]

Tutaj tez zamykam temat wina regulatora paliwa - autko pali teraz na dotyk - pozdro

Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?t=1799
Cytuj:
Krótko opiszę mój problem. Moje BMW - E36 318i '92 silnik M40 - na zimnym silniku zapalał dobrze, po rozgrzaniu jeśli się go pozostawiło na 10-15 min odpalał ciężko i czuć było paliwem. […] Wymieniłem pompę paliwa (nic nie pomogło), za namową mechanika dałem się namówić na wymianę uszczelek pod kolektorem (też nic) ale powiedział że uszczelka między silnikiem a kolektorem była mokra od paliwa i to dało mi do myślenia - z kąt to paliwo. Jedynie nieszczelny wtrysk lub? no właśnie jest jeszcze regulator ciśnienia który jest podłączony wężykiem pod kolektor.Więc odłączyłem wężyk od regulatora zatkałem go żeby nie łapał fałszywego powietrza a na regulator ciśnienia założyłem krótki wężyk (przezroczysty) z drugiej strony też go zaślepiłem i co się okazało? że zaczęło się pojawiać po krótkim postoju w nim paliwo a po nocy ciśnienie wypchnęło z regulatora wężyk. Samochód odpala teraz nawet po 15 min postoju bez problemu jedynie na wolnych obrotach próbuje zgasnąć ale to związane jest na pewno z niskim ciśnieniem paliwa. […]

Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=30053


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:05 
Miałem ten sam problem. Moje BMW 318i nie chciało odpalić, zapalało tylko z wciśniętym pedałem gazu. Po zgaszeniu i próbie ponownego zapalenia po kilki sekundach wszytsko było ok. Jak postało kilka minut to znów problem z zapaleniem. Pierwsze podejrzenie padło na regulator obrotów biegu jałowego, skoro odpala z otwartą przepustnicą to ma za mało powietrza, a tym zarządza wspomniany regulator. Ale to nie było to. Okazało się, że z regulatora ciśnienia paliwa cieknie benzyna. Czyli miał za mało powietrza, ale w stosunku do nadmiernej ilości benzyny. Przez 3 dni normalnej eksploatacji autka nakapało około 200ml - całkiem sporo. Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa (ok 200zł) i wszystko jest ok. Pali za pierwszym pociągnięciem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
A gdzie sie znajduje ten regulator bo ja juz wojuje ze swoja i dostaje szału.Objawy sa takie jak u Ciebie MirMił.Wymieniłem juz czujnik temp(dobry),filtr paliwa i dalej to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
tomek1975 napisał(a):
A gdzie sie znajduje ten regulator[...]

Poszukaj na www.realoem.com
To przykład dla silnika M40 > http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=72
Część numer 6 (PRESSURE REGULATOR)


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2009, 18:12 przez bisqp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Co do "słyszalnego" łańcucha rozrządu to prawdopodobnie wina hudraulicznego napinacza. On powinien niwelować rozciągliwość łańcucha rozrządu. Mój mechanik mówił, że ludzie za szybko postanawiają wymieniać łańcuch zamiast tego napinacza, czasami jak już wymieniają łańcuch to o napinaczu zapominają. Koszt napinacza nie w ASO to około 120-140 zł (nie pamietam).

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Kolego bisqp ten regulator nr 6 to nie jest od paliwa tam płynie powietrze.Ale dzieki za checi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
Może kolega się zasugerował tym że w przewodzie który do niego dochodzi płynie podciśnienie z kolektora. Ale to jest ten regulator, przeczytaj posta kolegi MirMił i jeden z cytatów które umieściłem powyżej. Właśnie te osoby miały taki problem że tym wężykiem z powietrzem sączyło się paliwo do kolektora i później przy próbie odpalenia zalewało silnik.
MarcinM dzięki za informację.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 19:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Tak sie własnie zasugerowałem.Przepraszam i jeszcze raz dzieki.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Ciepły po 20 minutach ciężko odpala +pyt.o łańc
PostNapisane: 14 czerwca 2012, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: RadzyĂą Podlasky
Zrobię odkop swojego tematu po latach ale powód tego wykopu ważny bo przyczyna się znalazła.

Przyczyną była pompa paliwa, jakieś pół roku temu umarła całkiem a po zmianie na nową odpala idealnie za każdym razem.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 265 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL