Co do pierwszej usterki, na innym forum BMW znalazłem tematy i wypowiedzi które trochę mnie naprowadziły, co prawda w innych silnikach (pierwszym cytacie M20B20 w E30 88') ale pewnie i w moim jest regulator ciśnienia paliwa albo inny problem z układem paliwowym. Do tej pory sprawdziłem sondę lambda – która sprawia wrażenie dobrej.
Cytuj:
Jeżeli zapalam auto na zimnym silniku pali praktycznie bez zająknięcia lecz gdy jest juz ciepły po wyłączeniu i odczekaniu kilkunastu minut ma problem z szybkim odpaleniem , musze długo kręcic zeby odpalic bunie […]
Tutaj tez zamykam temat wina regulatora paliwa - autko pali teraz na dotyk - pozdro
Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?t=1799Cytuj:
Krótko opiszę mój problem. Moje BMW - E36 318i '92 silnik M40 - na zimnym silniku zapalał dobrze, po rozgrzaniu jeśli się go pozostawiło na 10-15 min odpalał ciężko i czuć było paliwem. […] Wymieniłem pompę paliwa (nic nie pomogło), za namową mechanika dałem się namówić na wymianę uszczelek pod kolektorem (też nic) ale powiedział że uszczelka między silnikiem a kolektorem była mokra od paliwa i to dało mi do myślenia - z kąt to paliwo. Jedynie nieszczelny wtrysk lub? no właśnie jest jeszcze regulator ciśnienia który jest podłączony wężykiem pod kolektor.Więc odłączyłem wężyk od regulatora zatkałem go żeby nie łapał fałszywego powietrza a na regulator ciśnienia założyłem krótki wężyk (przezroczysty) z drugiej strony też go zaślepiłem i co się okazało? że zaczęło się pojawiać po krótkim postoju w nim paliwo a po nocy ciśnienie wypchnęło z regulatora wężyk. Samochód odpala teraz nawet po 15 min postoju bez problemu jedynie na wolnych obrotach próbuje zgasnąć ale to związane jest na pewno z niskim ciśnieniem paliwa. […]
Źródło: http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=30053