BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 09:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318is '95r. Coupe - Kilka pytań, prośba o rade.
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Witam!

Jakieś 2 miesiące temu nabyłem ten samochód. Na początku wszystko było git, ale teraz wyszło kilka usterek. Na razie nie dysponuje gotówką więc wizyta u mechanika odpada, może więc ktoś przeczyta i oceni mniej więcej koszty napraw.

1. Auto pobiera olej, nie jestem pewien, czy go spala, czy jest gdzieś wyciek. Muszę co kilka dni dolać ok 200ml oleju, więc sporo. Z rury wydobywa się gęsty dym. Może ktoś w przybliżeniu określi czym to jest spowodowane i ile kosztowała by naprawa.

oraz, jeżeli systematycznie dolewam i kontroluję poziom oleju, to czy mogę normalnie użytkować samochód?

2. Poprzedni właściciel zamontował "sportowy" uniwersalny tłumik i pozbył się katalizatora. Czy jeżeli ja wymienię tłumik na dedykowany do e36 to muszę też założyć katalizator?

3. Ostatnia sprawa, to nie zapalające się wsteczne światło, sprawdziłem żarówki i bezpieczniki i wszystko gra, nie wiem co może być nie tak.

Z góry dzięki i POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 18:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam :)
Niestety kolego ja mogę Ci tylko pomóc jeżeli chodzi o pytanie NR.3 :P

Jeżeli sprawdziłeś żarówki i bezpieczniki a nadal nie ma stopu to masz do wymiany czujnik wkręcany w skrzynie biegów który to po wrzuceniu wstecznego zapala właśnie żaróweczki ;) Wiem bo miałem identyczną sytuację w moim 318i m43.

Tutaj masz pokazany jak wygląda:
Jest to element NR.15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

Wymiana jest banalnie prosta:
1.Stajemy autkiem nad kanałem
2.Odłączamy 2 kable od czujnika
3.Kluczem nasadowym wykręcamy czujnik (spokojnie olej nie wyleci)
4.Wkręcamy nowy
5.Zakładamy kabelki
6.Cieszymy się świecącym wstecznym :P

Ps. Zależnie od rocznika BMW czujniki te różniły się końcówkami (wtykami do przewodów) także przed zakupem takiego czujnika najpierw proponuję zobaczyć jaką masz końcówkę przy czujniku :)

Jeżeli pomogłem to... :hyhy: kliknij na pomógł :D

Pozdrawiam Serdecznie! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
dzięki, za odpowiedź na to 3 pytanko, punkt dodany.

Może ktoś da rade z wcześniejszymi pytaniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 20:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
1. Raczej na pewno uszczelka pod głowicą do wymiany.
2. Jeżeli wywalasz sportowy wydech i wracasz na oryginalny to kompletuj całość. Bez kata można jeżdzić ale lepiej niech będzie tak jak to natura stworzyła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Fak, tego się obawiałem z tą głowicą. Wydaje się to dosyć poważna naprawa. Może znasz\znacie orientacyjny koszt wymiany w moim silniku: m42 (e36 318is Coupe '95rok)

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 08:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
1000 zł musisz liczyc na dziendobry
ale cięzko powiedziec bo auto musi zdiagnozowac mechanik

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 14:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
grruuby, Jeśli chodzi o wymiane uszczelki to u mnie w 318is 94' powiedzieli ok 600 zł, uszczelka chyba ok 150, +planowanie głowicy, no i rozebranie silnika. Bez planowania też sie da ale nie pytałem już.

Hmmm a co do kata to dużo ludzi wycina go jak zapchany więc nie myślę żebyś musiał kata kompletować do tylniego tłumika org. Ja nie mam kata a końcowy orginalny i wszustko gra.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
Z rury wydobywa się gęsty dym-jaki kolor dymu?Niebieski swiadczy o spalaniu oleju-prawdopodobnie kończy sie wymianą uszczelniaczy zaworów,mogą również niedomagać pierścienie na tłokach,dym biały w połączeniu z ubytkiem płynu chłodniczego może oznaczać uszkodzenie głowicy bądz uszczelki pod głowicą.Biały dym z rury w tym okresie(zima) jest również normą jeżeli ktoś pokonuje małe odcinki i wykroplona para wodna w wyniku procesu spalania nie zdąża odparować z tłumika.Diagnoza przez monitor jest ciężka.Jeżeli chcesz przywrócić stan wydechu do oryginału to pomyśl również o kacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 140
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N
sorki-post wysłał mi sie dwa razy :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 19:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jak już będziesz mógł to zmierz ciśnienie spręzania w cylindrach i będziesz wiedział w jakim stanie jest silnik
z tym dymem to tak jak pisał kolega wyzej mogą to być uszczelniacze i zawory
zasadniczo jezeli dymi na zimnym to uszczelniacze
a na ciepłym to pierścienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Wielkopolskie
Dzięki wszystkim, zorientowałem się mniej więcej w temacie. Będę miał pieniądz, to pojadę na warsztat, już z jakąś wiedzą.

POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL