BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 9 listopada 2015, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
Witam wszystkich.

Piszę z pewnym problemem na który nie mam pomysłu postaram się opisać wszystko jak najdokładniej. Postanowiłem zmienić silnik z m50b20NV na m50b25V akurat trafil się w okazyjnej cenie. Wymieniony oczywiscie z całym osprzętem, wiązką komputerem. Jedynym brakiem było koło pasowe i wydaje mi się, że tu leży problem. Na początek wlożyliśmy koło pasowe od mojego starego silnika lecz próba odpalenia zakończyła się fiaskiem :( Bez zbednego namyslu znalazłem koło pasowe wyciągnięte z takiego samego 2.5 po włożeniu i dalej nie odpalał. Więc zaczeliśmy kombinować, wyciągneliśmy ogranicznik, ten mały bolec, bo czym przestawiliśmy koło o 3 sruby w przeciwną strone do wskazówek zegara. Auto odpaliło lecz "strzela" w wydech, czasami to nawet potrafi strzelić ogniem, nie ma mocy. Szukałem po necie jak te koło powinno wyglądać i na różnych aukcjach znalazłem różne koła więc już sam nie wiem jakie to powinno być... Dzieki za ew. pomoc :( Dodam jeszcze, że oba silniki są na boshu, mój stary rocznik 92 natomiast ten nowszy 93.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 9 listopada 2015, 22:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
do 9.1992r koła soniczne były innego typu,musisz szukać koła z silnika po tej dacie
bolec jest po to,aby koło trafiło na swoje miejsce,być może uszkodziłeś przepływkę od strzałów
w dolot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 07:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Dziś postaram się odczytać numery na swoim kole to będzie Ci łatwiej szukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
W sumię to najlepsze było by zdjęcie, najłatwiej było by mi szukać widząc jak te zeby sa porozstawiane :/ A co do przepływki odpalany był bez niej w razie w


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 14:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
A nie będzie tego koła na real oem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
Na realoem nie ma zdjecia, a jak wyszukuje później po numerze na googlach to wyskakują mi rożne koła toteż najlepiej by było jakby ktoś ogarnięty poprostu wstawił mi zdjęcie tego koła (m50b25 1xvanos) i bym wiedział czego mam szukać.

Takie powinno być?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 16:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Numer mojego koła to 1 738 550 i wygląda jak to na focie,mam na myśli przerwę na wieńcu i kołek ustalający.Foty nie zrobię jak założone bo nie ma podejścia.Sprzedawcy możesz zapytać czy od znaku OT jest 5 zębów do przerwy w wieńcu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Co to jest m50b20NV? BMW takiego oznaczenia nie stosuje.
Jest m50b20 bez vanosów i m50tub25 z vanosem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 10 listopada 2015, 21:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Taki skrót No Vanos-bez vanosu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 11 listopada 2015, 00:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
@wandii Raczej każdy zrozumie o co chodzi ;)
@piotr520 Dzieki za odpowiedz, koło już znalazłem, czujnik też doszedł więc jutro będę sprawdzał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 16 listopada 2015, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
Witam ponownie, wszystko działa śmiga lecz tak pięknie być nie może. Otóż problem dotyczy dwóch przewodow które podłączone powinny być do takiego niby termostatu który idzie do puchy filtra powietrza. Puchy brak bo wsadzony jest stozek. Podłączyłem je wiec po prostu ze sobą i po przejechaniu ok. 30km zaczęły falować obroty nawet na biegu, szarpać silnikiem itd. Czy te rurki mogą być tego powodem? Jeden chłopak mówił zeby je pozaslepiac oddzielnie lecz nie jestem co do tego pewien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 17 listopada 2015, 21:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Te przewody nie mają wpływu, po prostu je połącz ze sobą jak nie masz puchy i termostatu.Stożek akurat nic nie daje,no chyba że słabszy dół i problemy z obrotami.Załóż puchę jak w oryginale i dopiero szukaj przyczyny jak się nie poprawi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po swapie m50b20NV-->m50b25V
PostNapisane: 21 listopada 2015, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b20
Z puchą jest to samo, mam założony stozek bo lubie jego dzwięk xD Problem pozostaje dalej, na zimnym silniku wszystko jest pięknie ładnie, dopiero po nagrzaniu zaczyna szarpać. Jak szarpie tak z 2-3 razy to obroty "falują" między 2 a 4 tysiącami obrotów. Gdy tak sobie falują brak reakcji na dodawanie gazu. Czujnik wałka i wału wymienione na nowe, przepływomierz też nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL