BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 23:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić??
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 19:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Witam. Mam problem, dzis kolega wymieniał w swojej e36 olej , odkrecił korek w misce zlał olej , gdy dokrecał korek by zalac go olejem korek sie ukrecił i została główka z kawałkiem sruby. Nie wie co ma zrobic bo jak wsadzilismy cos cienkiego to przeszło na wylot tak jak by ta resztka wypadła a to raczej nie mozliwe.... Wiec poradzcie co ma zrobic najlepjej.


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2007, 20:21 przez greengos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: BiaÂłystok
kolego czytalem to pare razy i nie bardzo rozumiem, czy zerwal sie gwint w misce, czy ukrecil sie sam korek co raczej jest watpliwe :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 19:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
ta srube co sie wykreca z miski zeby zlac stary olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
jacenty napisał(a):
kolego czytalem to pare razy i nie bardzo rozumiem, czy zerwal sie gwint w misce, czy ukrecil sie sam korek co raczej jest watpliwe :mur:


ja tez :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Chciał wkrecic ta srube co sie wkreca w miske( ta która sie wykreca by spóścic stary olej) dokracał chyba za mocno bo pekła, i wyciagnał sama głowke sruby i jakie 4 mm sruby, reszta została, tylko ciekwi mnie fakt ze jak wsadziłem cos cienkiego to przeszło na wyl0t, moze ta sruba ma inna budowe i da sie ja wykrecic bez odkrecania miski ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Wydaje mi się że jak by zostało kawałek śroby to by nic nie włożył "na wylot" może poprostu zerwał gwint a nie ukręcił śrobe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Ale jesli by zerwał gwint to co ta sruba by wpadła tam??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: BiaÂłystok
znajomi gadaja ze ciemny nie jestem ale teg pojac nie moge, to nie realne zeby gwint w misce wytrzymal a korek sie ukrecil :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Ja powiem tak, tez byłem w szoku dopuki tego nie zobaczyłem, mma druga miske z nowa sruba, i tam sruba jest pusta w srodku tak jak bym taka tuleja, moze to zostało w misce a głuwka sie ukreciła, myslałem ze tu ktos poradzi co kolega ma zrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
jest mozliwe, ze korek sie ukrecil, bo powinien byc po kazdej wymianie oleju nowy zapodawany (widocznie jest delikatnej budowy)

korek nie musi byc pelna sruba tylko mniej lub bardziej wyrążona w srodku.

Jesli cos do srodka wpadlo to wypadaloby zdjac miche i to cos wyjąc, coby kawalek metalu nie latał luzem po skrzyni korbowej. Konieczny pewnie jest zakup uszczelki michy - jesli takowa istnieje

Moze najpierw poszukac sruby o takim samym gwincie i sprawdzic, czy gwint w misce jest OK

_________________
pzdr

t.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Własnie ta sruba jest taka pusta w srodku i jest teoria ze ona tam została(tzn ten kawałek co jest pusty w srodku) i mozna wsadzic taki wykretak i sprobowac ja wykrecic. jest to mozliwe?? bo mam miske dobra nastepna ale szkoda wydawac kase bo wymontowanie miski w naszych BMW nie jest takie proste.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: BiaÂłystok
no nie gadaj ze wzrokowo nie jestes w stanie ocenic czy kawalek korka nie zostal w otworze misy jesli tak to sprobuj wykretakiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
jezeli dobrze zrozumialem to zerwal glowe sruby,a w misce zostala druga czesc(z gwintem)

a jezeli gwint sie nie zatarl,lub nie naciol nowy(zakladamy ze wkrecal dobrze) mozna sprobowac cos z tym zrobic,cos wbic(delikatnie)-najlepiej wkrecic inna srube


polecam takie cos jak "wykretak"

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ja też polecam wykrętaki stozkowe z lewym gwintem napewno się uda , potem tylko trzeba porównać czy śruba jest cała czy coś zostało .
Raczej to co zostało nie powinno się zatrzeć , bo podejrzewam ze ukręciła się dopiero jak łeb śruby docisnoł już podkładkę miedzianą .
powodzenia

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
mcgiver napisał(a):
podkładkę miedzianą .

jezeli takowa byla :szok:
ps.podkladki miedziane nalezy wymieniac po odkreceniu,a jak sie nie ma nowej :szok: (mozna kupic bez problemu) to nalezy stara wyzarzyc

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam siedze i czytam co piszecie ja to bym wykręcił mise całkiem i poprostu rozwiercił ta srube a jeżeli gwint zerwany jest to wiele sie z tym niebawił tylko nawiercił wiekszy otwór i wspawał nową nakrętke i dał srube nową do tego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
juniorszogun moim zdaniem masz duzo racji,ale wez pod uwage ze:
1.rozwiercic resztke sroby i poprawic gwint-potrzebny jest dobry sprzet(min wiertarka stacjonarna)
2.rozwiercic wiekszy otwor,nowy gwint-chyba to samo co wyzej

a nie wszyscy maja dojscie do takiego sprzetu,ja najpierw bym sprobowal wykretakiem,moze pojdzie

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
juniorszogun napisał(a):
witam siedze i czytam co piszecie ja to bym wykręcił mise całkiem i poprostu rozwiercił ta srube a jeżeli gwint zerwany jest to wiele sie z tym niebawił tylko nawiercił wiekszy otwór i wspawał nową nakrętke i dał srube nową do tego

tylko że do tego to trzeba mieć tiga :zdziwko: A RACZEJ NIEKAŻDY MA GO W GARAŻU
ale tak poza tym to jak na początek to zabardzo żeżnicze podejście. :dobani:
wykrętaki powinny załatwić sprawę :super:

pablo022 napisał(a):
jezeli takowa byla
ps.podkladki miedziane nalezy wymieniac po odkreceniu,a jak sie nie ma nowej (mozna kupic bez problemu) to nalezy stara wyzarzyc

hmm..jak się wymienia olej razem z filtrem to podkładki są W KOMPLECIE z filtrem NÓWECZKI!!!!!
PRZYNAJMNIEJ JA ZAWSZE TAKI ZESTAWIK SERWUJĘ MOIM SAMOCHODOM :ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, 22:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Dla tych, którzy bedą borykali sie z podobnym problemem.

Korek spustowy oleju jest to śruba z wydrążonym otworem wewnątrz (nie do końca), który przydatny jest w sytuacji ukręcenia główki korka spustowego.
W przypadku gdy tak sie własnie zdarzy wystarczy odczekać aż całkowicie spłynie olej przez ten właśnie otwór, a następnie wbić w niego delikatnie odpowiednim rozmiarem imbus 12 kątny, lub wkręcić wykretak, aby można było wykręcić pozostałą część korka spustowego.

Wkręcenie pozostałej części ukręconego korka spustowego do wnetrza miski olejowej nie jest dobrym posunięciem skoro można zrobić to na zewnątrz.
Jeśli już sie tak stało to masz dwie obcje: albo sciagać misę albo pozostawić resztę korka w misce.
Na pytanie czy coś sie stanie w takiej sytuacji odpowiadam, że nie. Pozostałość po korku jest zbyt duża aby mógł ją zassać ssak pompy olejowej i zawsze bedzie na dnie miski.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: BiaÂłystok
no i problem zglowy :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL