BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 22:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 21:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Witam wszystkich dopiero co się tutaj zalogowałem, ale mam nadzieję że uzyskam od was jakąkolwiek pomoc.

Mianowicie mam problem z moim BMW E39 540i 1997r. Od jakiegoś czasu BMW przestało poprawnie pracować, a dokładnie przestaje chodzić na 3 cylindry z prawej strony do tego zaczyna strzelać w wydechu, strasznie kopci i czuć jakby spalony olej. Najlepsze jest to że gdy odłączę aku i wyjmę i wyczyszczę świece bo zawsze są 3 mokre poskładam wszystko odpalę ją i jest chwilę w miarę normalnie i znowu problem wróci ale przejadę trochę i znika ale nie na długo bo zazwyczaj po przejechaniu jakiś 70 km powraca wszystko. Podłączony był komputer i pokazało takie błędy jak czujnik wałka rozrządu, przepływomierz powietrza oraz wypadanie zapłonu na cylindrach 1 - 3 - 5. Do tego wymienione i sprawdzone mam:
- Odma nowa
- Świece nowe
- Uszczelki pod pokrywami zaworów nowe
- Cewki oraz fajki sprawdzone przekładane z innego auta
- Sprawdzone ciśnienie na tłokach i jest w granicach 13 bar.
Czujnik wałka rozrządu sprawdzałem miernikiem i ma 764 niby powinien mieć powyżej 800, ale czy on może powodować takie objawy? Ogólnie to proszę o jakieś porady pomoc w znalezieniu przyczyny, byłbym bardzo wdzięczny.
Z góry dzięki pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 22:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
no missfire byl wiec blad musi taki sie zapisac , strzelanei z wyechu tez bedzie jak mieszanka nie przpalona idzie w komin

fakt ze wraca po 70km to moze byc kwesta rozgzania silnika i czujnik moze wtedy swirowac w innej temperaturze roboczej...

ja bym sprobowal czujnik,.....

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 05:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
starscream napisał(a):
ja bym sprobowal czujnik,.....

Oczywiście x2. Miernikiem, to można sobie sprawdzić taki czujnik, czy nie ma urwanego kabelka, ale to przeważnie i tak widać gołym okiem. Samego czujnika indukcyjnego nie da się w ten sposób sprawdzić. Często właśnie jest tak, jak starscream piszę, że czujniki fiksują w podwyższonej temperaturze.
Świece daj ngk BKR6EQUP, ale najlepiej po rozwiązaniu problemu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 17:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Właśnie czujnik jest tylko jeden. Tylko zastanawia mnie kwestia tego czujnika dlaczego przez czujnik, który jest na wszystkie cylindry nie chodzą tylko 3 ?? I zimna też nie chodzi dopiero po wyjęciu aku i wyczyszczeniu świec jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
jeżeli masz wypadanie zapłonu jednej strony a po odłączeniu akumulatora jest ok to rozjeżdża adaptacje - mapy ECU. Przyczyną może być nieszczelność dolotu, jeśli masz lpg to źle ustawiona instalka, przepływka no i czujnik wałka też....
Nie istotne jest że czujnik masz jeden, wszystko co daje fałszywe dane /wymienione wyżej/ powoduje że komp sztucznie stara się to naprawić przez co rozjeżdżają się mapy ECU czyli na jednej stronie czasy otwarcia wtryskiwaczy odbiegają od normy /są za wysokie/ przez co zalewa świece. Trzeba znaleźć przyczynę, jeśli masz lpg to jest to najczęstrza przyczyna, ale jeśli masz bląd wałka to od tego trza zacząć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540i -problem z pracą silnika
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 22:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
No właśnie też myślę że jednak coś daję nieodpowiedni sygnał do ECU co powoduję zapłon nie w tym momencie. Najpierw zmienię czujnik wałka i zobaczę czy pomoże dodam jeszcze że gdy odłączę czujnik wałka silnik pracuje cały czas tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 152 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL