BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Gdzie te czujnik i za co odpowiedzialne..
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Witam.Mam pytanie.Gdzie sie znajdują czujniki od temperatury płynu chłodzącego i czujnik od temperatury silnika ktore przezazuja dane do komputera silnika?? i czym sie objawiaja uszkodzenia tychze czujników.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 23:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jaki silnik?
powiem Ci na przykładzie M50.
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/320i-M50/ECE/L/M/1995/01/mg-11/ill-11_1282/
13 i 15 to czujniki jeden do pokazywania na desce a drugi za sterowanie ssaniem (czyli do komputera).
Co do wentylatora, nie jestem pewien ale tylko w autach z klimatyzacją i tych wyprodukowanych na rynek ciepłych krajów to czujnik znajduje się w chłodnicy. http://bmwfans.info/original/E36/Cou/320i-M52/ECE/L/M/1997/03/mg-17/ill-17_0093/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 05:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Silnik M50 bez vanosa 2 litry.Czyli czujnik numer 15 jest tylko i wyłacznie od ssania??A w kolektorze ssacym przy podszybiu jest tez jakis czujnik..Do czego on jest i jakie sa objawy uszkodzenia?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 14:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
ten w kolektorze to może być czujnik temperatury powietrza.

O objawach nie mam pojęcia, najlepiej podpiąć się pod komputer to pokaże błędy.
A czego szukasz? co Ci się dzieje?

czy to 15 jest od ssania to nie jestem pewien, ale sprawdź sam, odepnij jeden z nich i sprawdź który pokazuje temperaturę na desce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 22:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
To mam problem z ssaniem.SIlnik sie nagrzeje do swojej opytamlnej temperatury a ssanie nadal dziala!!!! Ponad 2 tys obrotow....Dopiero jak jeszcze troche go pomecze bo schodzi do 850-900.O co chodzi??

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2009, 11:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
jak ma wysokie obroty po uruchomieniu to nie wina ssania.

Sprawdź silniczek wolnych obrotów http://bmwfans.info/original/E36/Cou/320i-M50/ECE/L/M/1992/04/mg-13/ill-13_0381/#6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2009, 12:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Oj chyba sam sie gubisz kolego.Czujnik w bloku silnika najpierw piszesz ze on odpowiada za ssanie co jest prawda bo miałem go odłaczony po kupnie auta.Po podlaczeniu silnik jesli jest zimny ma wysokie obroty bo takie wlasnie jest ssanie automatyczne (pamietasz malucha jak mialy wysokie obroty?)Silnik krokowy odpowiada za obroty biegu jałowego czyli aby byly rowne.A silnik krokowy wyczyscilem.A mi chodzi o objawy uszkodzenia czujnika tempetatury powitrza zasysanego?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 00:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
ale to nie maluch tu nic nie ma ssanie, do tego, mozesz miec na zimno góra 1tys nie wiecej, a jeżeli chodzi to że przeczyściłeś nie oznacza zę jest ok z nim,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 12:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
Elwis328 napisał(a):
ale to nie maluch tu nic nie ma ssanie, do tego, mozesz miec na zimno góra 1tys nie wiecej, a jeżeli chodzi to że przeczyściłeś nie oznacza zę jest ok z nim,


Dokładnie, w twoim aucie ssanie nie działa tak że podbija obroty do 1500.
U ciebie może być jakaś nieszczelność w dolocie powietrza lub silniczek krokowy o którym mówiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL