BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 8 października 2010, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
witam, wydaje mi sie ze moj dyfer konczy zywot. od momentu kupna "poci sie" a od jakiegos czasu takze huczy/buczy/wyje. chcialbym go zmienic na dyfer ze szpera. powiedzcie jakie powinien miec przełożenia?(m50b25)? druga sprawa czy jest jakaś możliwośc sprawdzenia przed kupnem?zey nie okazało sie ze kupilem bardziej zajechany niż mam teraz, albo czy jest taka opcja jak regeneracja mojego starego dyfra, i ewentualne zeszperowanie go??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 8 października 2010, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Moze jak ci sie poci to juz nie ma w nim oleju i dlatego wyje co? sprawdzales poziom oleju?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 8 października 2010, 22:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 108
Lokalizacja: Choszczno
Moje BMW: BMW 530d
Kod silnika: m57d30
Kolego jesli sie poci to na pewno nie ma tyle oleju co powinno byc..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 8 października 2010, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w tym motorze standardem jest 3,23 przełożenie. Mam taki dyfer (oczywiście bez szpery) jak coś to wal na priv.

A do swojego to może dolej oleju i objawy przejdą?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 9 października 2010, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
heh w sumie nie ważne co dolega mojemu dyfrowi bo tak czy siak chce miec szpere. rozumiem, że jeśli w tym silniku standardowe jest przełożenie 3,23 to znajde takowy dyfer ze szperą?jescze raz pytam czy ewentualnie istnieje zeszperowanie (ale nie całkowite zespawanie) mojego dyfra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 9 października 2010, 10:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
o ile wiem (a wiem mało :P) to szpery do e34 były właśnie z tym przełożeniem ale nie tylko. jeśli inne to raczej większe (jakies 3,45) a nie mniejsze - zyskasz na przyspieszeniu kosztem vmax no i troszę wyzsze obroty przy równej jeździe w trasie będą.

zeszperować dyfer można, poszukaj, były kontakty do takich magików ale o ile wiem nie jest to tania opcja (kołacze mi sie po głowie kwota 1200zł za robotę). Z tym że używana szpera to loteria a tu masz na pewno dobrze i możesz sobie zażyczyć ciaśniej niż standardowe 25%

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 9 października 2010, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
zależałoby mi własnie na przełożeniu takim jak mam teraz, ponieważ jest ono optymalne jak dla mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 28 października 2010, 17:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
odświeżam temat i ponawiam pytanie: jak sprawdzić dyfer przed zakupem?? I czy na pewno w tym motorze standartem jest 3,23? a jesli zamontowalbym krótszy (np. 3,45- rozumiem ze to oznacza lespsze przysp. mniejszy v maks? ) a jak wtedy ze spalaniem np. na trasie? przy obecnym przełoezniu przy 160km/h obroty mam 3,5tys? o ile bylyby wyższe przy krótszym dyfrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 29 października 2010, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
nikt nie pomoże ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 29 października 2010, 17:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wydaje mi sie ze przy 160 obroty powinny byc wieksze. tak gdzies ok 4 - 4,2tys. zobacz moze na youtubie jakis test rozpędzania na 5tym biegu.

dyfer oryginalnie był na 99% 3,23. Jeśli bedziesz miał większe przełożenie to tak jak mówisz - lepsze przyspieszenie i słabszy vmax.

dyfer powinien po prostu nie miec luzów i obracać się płynnie (co nie znaczy lekko - kręci się dość opornie). jeśli jest mokry to nie tragedia bo uszczelnienia można wymienić samemu (koszt kompletu zimmeringów do dyfra w aso ok 150zł)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 29 października 2010, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
hmm nie pamietam dokladnie ale raczej tak jak mowie obecnie przy 160kmh na V biegu mam ok 3,6 tys obrotów. w trasie autko spala mi ok 10L. v maks do konca nie wiem, ostatnio licznikowe 230kmh poszla mysle ze wiecej juz chyba nie da rady. przy krotszym dyfrze ile moge zyskac na przyspieszeniu, ile stracic na spalaniu i v maksie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 29 października 2010, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie mam bladego pojęcia. vmax można policzyć (znając przełożenie V biegu, dyfra i obwód koła)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 19:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ile oleju wchodzi do szpery? i co jeszcze zmieniać po zakupie s3,15? jaki olej polecacie? Castrol Syntrax Limited Slip 75w-140?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Coś między 1.7 a 1.9 l zresztą przy nalewaniu musi być stan równy z dolną krawędzią korka . Castrola odradzam mam zniszczoną szperę z e36 i człowiek który zna temat dyferencjałów powiedział że ten olej się przyczynił do uszkodzenia.
Kup MOTUL GEAR COMPETITION 75W140 jeżdżę na nim od 4 lat i jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ja ogólnie nie mam zaufania do produktów castrola, więc moje pytanie było z rezerwą ;) coś oprócz oleju warto wymienić w nowo nabytej szperze? myślę, że może warto podporę wału przy okazji zmienić?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 20:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wszystko zależy jak stan portfela ale jeśli masz ją na wierzchu to zmień wszystkie 3 simmeringi - do zwykłego dyfra będą po ok 50zł sztuka w aso (tej samej firmy w intercarsie zapewne taniej) I odetkaj odpowietrznik bo ma szanse być brudny.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 21:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Ilość oleju do danych wersji:
-wszystkie wersje z wyjątkiem 535i,540i-1.7l
-535i,540i-1.9l
Należy stosować hipoidalny olej przekładniowy SAE 75W90.
BMW zaleca do mechanizmów ze szpera stosować olej wysokiej jakości.
Przy wymianie oleju potrzebne są jeszcze dwa pierścienie uszczelniające A22x27.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 22:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Sikora napisał(a):
Przy wymianie oleju potrzebne są jeszcze dwa pierścienie uszczelniające A22x27.
te dwa za 1,4zl/szt? nr 6 na foto?

Obrazek

z tym olejem to ile osób tyle opinii... chyba jutro do mojego magika podjadę i spytam

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Wojt4S90 napisał(a):
te dwa za 1,4zl/szt? nr 6 na foto?

Tak te.

Wojt4S90 napisał(a):
z tym olejem to ile osób tyle opinii... chyba jutro do mojego magika podjadę i spytam

To co napisałem wyżej to wszystko zalecenia BMW.
Chcesz to mogę Ci podać dokładne nazwy producenta oraz "modelu" danego oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 wymiana dyferencjału
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 23:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
podrzuć, poczytamy, poszukamy-coś się wybierze :ok:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL