BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 21:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Cylinderek Hamulcowy .Potrzebna fachowa porada
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
Witam
Jakies 2miesiace temu poszedl mi cylinderek hamulcowy w tylnym lewym kole no i tak jezdzilem az do teraz ale juz zaczynam sie bac bo samochod przestaje hamowac a w zbiorniczku wyrównawczym nie ma juz wogole plynu. (wogole to fajnie ze jeszcze zyje :))

Pytanie moje brzmi jak mam dokonac wymiany cylinderka i plynu.
Prawdopodobnie teraz caly uklad jest zapowietrzony i nie ma w nim prawie albo wogole plynu.Czy przed wymiana zepsutego cylinderka wlac plyn hamulcowy do pelna zbiorniczka wyrównawczego ,nastepnie wymienic cylinderek i pozniej spuścić troche plynu z pozostalych koł ? prosze napiszcie mi w punktach jaka powinna byc kolejnosc dzialania.

P.S wiem ze sa podobne tematy na forum ,ale zaden nie mowi o jezdzeniu przez 2misiace bez plynu hamulcowego

_________________
BMW 316i E-36 Rocznik 1995 benzyna , sedan (biaÂła pereÂłka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
wiem ze sa podobne tematy na forum ,ale zaden nie mowi o jezdzeniu przez 2misiace bez plynu hamulcowego


gdybyś jeździł bez płynu to nie miałbyś wogóle hamulców. Układ też nie koniecznie musi być zapowietrzony. Nie dolewaj teraz płynu tylko wymień w pierwszej kolejności cylinderek. Następnie dolej płynu i rozpocznij odpowietrzanie od koła które jest najdalej od pompy czyli prawy tył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 15:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
po pierwsze to wymień cylinderek jak znam życie masz ABS wiec płyn hamulcowy powinien być wymieniany co 2 lata wiec jak minoł już okres należy go wymienic ale wymiana takiego płynu nie jest tak prosta bo do tej wymiany potrzebne jest specjalne urządzenie wiec myśle że powinieneś udać się jakiegoś warsztatu który się tym zajmuje a i tak jak zamierzasz nadal jeździć na uszkodzonym cylinderku to lepiej dolej płyn do zbiorniczka podpompuj pedał i kontroluj jego poziom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 18:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Pierwsze co to wymiana cylinderka nastepnie zlanie starego plynu z ukladu potem zalac nowym plynem i odpowietrzac. Zaczynaj odpowietrzanie tak jak kolega wyzej napisal czyli prawe tylne kolo potem lewe nastepnie przednie prawe i przednie lewe. Nie wiem jak wogole mozna jezdzic bez hamulca :/

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 05:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
powiem tak jak spuścisz płyn hamulcowy z układu to powodzenia zyczę w odpowietrzeniu pompy ABS-u tak jak mówiłem płyn w pojazdach z ABS-em wymienia sie specjalnym urzadzeniem które po ciściniem przepycha stary płyn i automatycznie dolewając nowy aby nie zapowietrzyć ponpy ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
R0NDEL, mozesz spuscic plyn wymienic cylinderek i zaczac odpowietrzac -z abs nie ma problemu -tylko bardzo zaawansowane nowe auta trzeba podpinac do kompa -nie musisz miec specjalnego urzadzenia ale ciut znajomosci odpowietrzaniu-od prawego tylnego kola lewe przed prawe i lewe- oczywiscie w trakcie odpow mozesz uruchomic motor ale w zasadzie to niczemu nie sluzy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
do kompa podpina się tylko mercedes e-klasa z systemem SBC a tutaj odpowietrza się specjalnym urządzeniem podciśnieniowym i też nie trzeba podłaczać do kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
Hmmm czyli generalnie moge przeprowadzic ta wymiane sam i musze jedynie uważać aby uklad sie nie zapowietrzył.

_________________
BMW 316i E-36 Rocznik 1995 benzyna , sedan (biaÂła pereÂłka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
No sam to nie za bardzo. Musisz miec druga osobe ktora pomoze ci odpowietrzyc uklad ;) Jesli zlejesz caly plyn z ukladu to napewno sie zapowietrzy ale pozniej go normalnie odpowietrzysz. Powodzenia.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Zapomnialem dodac. Sam napisales w temacie ze w zbiorniczku nie ma juz plynu wiec napewno jest zapowietrzony :)

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
Ale jakby był zapowietrzony to chyba by wogole nie hamował a jednak hamuje co prawda troche słabo.
Jesli sie myle to prosze o podpowiedz jak w tym przypadku odpowietrzyc układ.

_________________
BMW 316i E-36 Rocznik 1995 benzyna , sedan (biaÂła pereÂłka)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Wiec jesli nie chcesz zmieniac plynu to dolej go do pelna i jedna osoba niech siadzie w samochodzie a druga do kanalu. Gdy juz zalejesz plyn do pelna to osoba w samochodzie niech naciska pedal hamulca kilkakrotnie. Ja juz podpompuje to niech nacisnie hamulec i trzyma a ty w tym momencie odkrec odpowietrznik powinien leciec plyn a hamulec zejsc na dol. Osoba w samochodzie powinna nadal caly czas trzymac nacisniety hamulec wtedy dokrecasz odpowietrznik. operacje musisz powtorzyc kilkakrotnie. Na odpowietrznik najlepiej zalozyc wezyk gumowy a koniec wezyka wsadzic do przezroczystej butelki. Do butelki wlej troszke plynu tak zeby wezyk byl zanurzony w nim poniewaz bedziesz widzial czy leca bombelki powietrza. Odpowietrzaj tak by bombelki nie lecialy lecz sam plyn. Nie zapominaj o dolewaniu plynu do zbiorniczka i o kolejnosci odpowietrzania kol. Napisane wyzej. Mysle ze wyrazilem sie w miare jasno. Powodzenia zycze :)

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL