BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Elektryka-Kradnie prąd
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mam nowy Aku od miesiaca 100Ah 780A(EN). Ładowanie 13,75V. Pobór pradu wynosi 0,13. Nie wiem czy dobrze mierzyłem pobór pradu. Postaram sie opisac i moze podpowiecie mi jak to dokładnie zrobic.
Wziełem miernik ustawiłem DCV na 1000 odłaczyłem kleme (+). Kabel dodatni od miernika podłaczyłem do klemy (rozłaczonej od aku) a drugim kablem dotknełem bieguna dodatniego na Aku. Prosze o szybka pomoc poniewaz aku rozładowuje sie juz po całej nocy :kwasny: Probowałem na innym Aku i takie same wyniki(rowniez rozładowało po całej nocy). Jak znalesc przyczyne uciekajacego pradu? Podstawy elektroniki znam tak ze poradze sowbie z jakimi kolwiek wskazówkami.

Z góry dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 15:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Z opisu wynika że zle ustawiłeś miernik DCV mierzy się napięcie. A Ciebie interesuje pobór prądu czyli musisz ustawic na nateżenie czyli A (ampery). A co kradnie Ci prąd najlepiej sprawdzić poprzez wyjmowanie bezpiecznika i sprawdzaniu kiedy wartość na amperomierzu spadnie do zera.

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mozna wiedzie mam skierowac wskazówke zeby byłó dobrze? Dzis zakupiłem ten sprzet i nie wiem jak sie nim posłuzyc aby było dobrze :zalamany:

Obrazek

Z góry dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Na pozycję 10A i w gniazdo zaznaczone tą czerwoną obwódką przełaczasz plusowy (czerwony na ogół) przewód miernika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Dziekuje za pomoc oczwywiscie po punkciku dla was :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Ustaw pokrętło na 10A i podepnij czarny przewód na samym dole w miejscu COM a czerwony przewód u samej góry w miejscu 10ADC. Tylko rób to przy wyłączonym zapłonie i przy podpietym mierniku nie wlączaj zpłonu bo pobór prądu bedzie wiekszy niż 10A I MOŻESZ USZKODZIC MIERNIK.

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Powiedz mi czy dobrze podłączam miernik aby sprawdzic pobór pradu.

Obrazek

Jestem zielony w tych sprawach :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Dobrze podłączyłeś. Napisz na jakim bezpieczniku masz pobór prądu..

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 16:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mam pobór okolo 0,70A Zaraz bede wyciagał wszystkie bezpieczniki. Z góry dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Bezpiecznik nr 2 od czego on moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 17:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Bezpiecznik nr 2- moduł oświetlenia (przekaznik świateł mijania, przekaznik świateł drogowych)
Ale z tym mierzeniem poboru prądu poczekaj około 30 minut do całkowitego uspienia samochodu. Masz może klimatyzację?

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mam klime. Ale to nie to sprawdzałem 3 razy :P Za to jest to cos innego :kwasny: NIe wiem który to bezpiecznik (nie znam nr) ale jak go odłaczyłem i podłaczyłem aku samochód zaczoł wariowac tzn. wycieraczki zaczeły chodzic, awaryjne, swiatła mijania i w ogole nie mogłem odpalic auta. Mam zdjecie hehe:)

Obrazek

Zaznaczyłem ten bezpiecznik nie wiem jaki to nr :kwasny: Jest to bezpiecznik ukryty pod tylnym siedzniem kolo sterownika centralnym i alarmem :P Moze wy wiecie do czego on słuzy. Powiem jeszcze ze pobiera on 0,29A :(

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
A centralny zamek i oświetlenie w samochodzie działa poprawnie po otwarciu dzwi?

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
po pierwsze zmien aku. 100A to jest duzo za duzy....masz stale niedoladowany aku. :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
orginalnie do tego modelu zalecają 85Ah. Moim zdaniem wielkość 100Ah to tu nie ma wiekszego znaczenia gdyz masz alternator 80A.

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Wróbel napisał(a):
orginalnie do tego modelu zalecają 85Ah. Moim zdaniem wielkość 100Ah to tu nie ma wiekszego znaczenia gdyz masz alternator 80A.

to tym bardziej jest niedoladowany....do tego aku. alternator powinien byc 120 - 150A

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: rozładowywanie
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 08:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
w moim E34 też mialem podobny przypadek. od jakiegos czasu przestał mi palić z rana, akumulator ledwo krecil - ładowania nic nie pomagały. kupilem nowy akumulator i po 2tyg znowu po nocy nie chcial wogole krecic. Kaszana na maksa. bylem u elektryka i mierzył miernikiem i okazalo sie ze pobor pradu jest prawidlowy w czasie wylaczonego silnika (tzn pobiera tyle pradu ile poeinien na dzialacy central bo central pobeira non stop czy alarm jesli masz np).
Okazało sie ze mam zwalone szczotki w regulatorze napiecia. Czyli musiale mnowy regulator napiecia kupic ( koszt oryginalnego Helli 100 zł).
Samochod zapalem, jechalem na swiatlach i przez to ze akumulator nie mial ładowania przez zepsuty ten regulator napiecia prad byl pobierany caly czas na wszystkie czynnosci z akumularoa a nic nie zostawalo dóładowywane wskutek czego akumulator w koncu padał :)
Moja rada jedz do mechanika-elektryka i niech sprawdzi Ci ten regulator.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Wróbel napisał(a):
A centralny zamek i oświetlenie w samochodzie działa poprawnie po otwarciu dzwi?


Nie po otwarciu drzwi nie swieci kontrolka ani lampka. Centralny dziala bardzo dobrze.

Jezeli chodzi o aku powiedziano mi ze taki jest zalecany do tego silnika. Robiłem test po przejechaniu 30km aku jest naładowane w pełni czyli alternator daje rade.

Gdzie znajduje sie regulator napiecia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kełysz napisał(a):
Wróbel napisał(a):
A centralny zamek i oświetlenie w samochodzie działa poprawnie po otwarciu dzwi?


Nie po otwarciu drzwi nie swieci kontrolka ani lampka. Centralny dziala bardzo dobrze.

Jezeli chodzi o aku powiedziano mi ze taki jest zalecany do tego silnika. Robiłem test po przejechaniu 30km aku jest naładowane w pełni czyli alternator daje rade.

Gdzie znajduje sie regulator napiecia??

a jak ten test aku. wygladal :P bo chodzi o pojemnosc i obciazenie a nie same napiecie

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Od zakupienia aku mam co miesiac przez 3 miechy jezdzic na kontrole czy aku dobrze sie sprawuje. Niestety nie mam wydruków;/ A jezeli nie ma oswietlenia przy otwarciu drzwi ani nie pali sie kontrolka na desce rozdzielczej co to moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL