BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 14:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] PROBLEM Z WYCIEKAJACYM PLYNEM CHLODNICZYM
PostNapisane: 2 lutego 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam,mam problem z ktorym od dluzszego czasu nie moge sobie poradzic.Moze zaczne od poczatku:Pierwsza jazda z ukladem chlodzenia zaczela sie od pekniecia plastikowej zlaczki doprowadzajacej plyn do silnika,zlaczka zostala wymieniona wlalem plyn chlodniczy(ktory oczywiscie wczesniej wyladowal na chodniku)i bylo ok przez kilka tygodni;ku mojemu zaskoczeniu pewnego ranka ujrzalem pod samochodem plame plynu chlodzacego..Mechanicy magicy czarodzieje stwierdzili ze tym razem pekniety jest zbiornik wyrownawczy..Zanim jednak wyszczuplilem portfel o kwote potrzebna na zakup nowego wybralem sie do kolegi ktory z usmiechem na twarzy stwierdzil iz plyn ucieka poniewaz owy zbiornik wyrownawczy jest poprostu ZLE WSADZONY :zdziwko: (nie docisniety).Usterka zostala poprawiona znowu dolalem plynu i bylo git...Niestety pech lubiacy moja osobe chcial by to jeszcze nie byl koniec.....Pojawianie sie kontrolki informujacej o za malej ilosci plynu jest juz norma...co kilka dni brakuje plynu a miejsca ewentualnego przecieku nie widac..Dodam ze temperatura silnika wg.wskaznika jest idealna,sam silnik pracuje rowno,konsystencja i kolor oleju ok,z komina nie dymi jak z fabryki wiec CO TO KU**A MOZE BYC???!!Szukalem podobnych postow jednak zaden nie podpowiedzial mi co robic..Nie chce co kilka dni dofinansowywac koncernow produkujacych plyny chlodzace wiec licze na jakies sugestie.
Z gory dzieki
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
jesli założymy ze uszczelka i głowica sa ok.czyli nie paruje mocno,nie ma wody w oleju(nie podnosi sie poziom oleju) itd., to na bank musisz miec jakis wyciek najlepiej rozłóz papier pod autem na pare godzin i zobacz gdzie bedzie mokry.masz klimatyzacje?


Ostatnio edytowano 2 lutego 2009, 21:10 przez reza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a po odkreceniu korka chłodnicy nie czuc zapachu spalin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Na sama mysl o "glowicy"robi mi sie slabo..ale olej jest ok caly czas ten sam poziom i zero zmian w konsystencji czy kolorze..Plam kałuż czy sladow plynu pod samochodem nie zobacze bo wszystko co scieknie zatrzymuje sie na oslonie silnika...Co do drugiego posta odpowiedz brzmi "tak"mam klimatyzacje, myslisz ze to ma jakis zwiazek??ps.zadnego smrodu spalin nie czuc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam!
no i niestety okazalo sie ze to uszczelka pod glowica :( .plyn jednak nie dostaje sie do oleju bo tam nie ma po nim sladu..Z tego co mi mechanik powiedzial to "ucieka"on razem ze spalinami...masakra...Dziex za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Pepson napisał(a):
Witam!
no i niestety okazalo sie ze to uszczelka pod glowica :( .plyn jednak nie dostaje sie do oleju bo tam nie ma po nim sladu..Z tego co mi mechanik powiedzial to "ucieka"on razem ze spalinami...masakra...Dziex za pomoc.

A skad wiesz, ze to uszczelka...jak nie ma zadnych objaw niepokojacych to wydaje mi sie, ze ktos chce na Tobie zarobic :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Objawy sa takie ze plyn notorycznie znika...wydawalo mi sie ze samochod nie kopci jednak bylo zimno i ciezko bylo to zaobserwowac..teraz (jak zapewne widzisz za oknem:)jest cieplo a z rury wydobywaja sie tłłuuuste biale spaliny i to rzekomo przez to ze spala sie plyn chlodniczy..Typek powiedzial mi ze poprzednia awaria(rozerwanie plastkiowej zlaczki doprowadzajacej plyn do silnika)to wynik bardzoo duzego cisnienia w ukladzie a co za tym idzie to napewno uszczelka...dodal tez ze jak bede teraz jezdil to zacznie mi wypierdzielac wszystko tj chlodnica itp..nie wiem co o tym myslec bo koszt naprawy jaki jest wszyscy wiemy...ale jesli to ma sie przelozyc na wieksza awarie to chyba warto to zrobic nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm, no jesli masz kleby bialego dymu, to rzeczywiscie sugeruje uszczelke...hmmm no koszta sa napewno nie male :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Wlasnie to mnie martwi...Jakies 800-900zl z robocizna..Nie wiesz moze komu najlepiej w gda oddac glowice do planowania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 11:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Pepson napisał(a):
Wlasnie to mnie martwi...Jakies 800-900zl z robocizna..Nie wiesz moze komu najlepiej w gda oddac glowice do planowania?

Jadac Elblaska w strone Warszawki...po prawej strony sa tam zakaldy rozne, jest salon Renaulta...tam wiem, ze robia planowanie glowic...i calkiem dobrze im to wychodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Wiem gdzie to jest..z tym ze nie wiem czy oddac Bmw do specow od "francuzow"..Moze BM SERWIS w Sopocie..slyszalem ze maja nie male pojecie o BMKach..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Mazowieckie
mam ten sam problem.a mam pytanie można wziąć pod uwage pękniętą głowice ???????????????????????????????????????????????????????????????

_________________
Norbi ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 13:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Pepson napisał(a):
Wiem gdzie to jest..z tym ze nie wiem czy oddac Bmw do specow od "francuzow"..Moze BM SERWIS w Sopocie..slyszalem ze maja nie male pojecie o BMKach..

Dokladnie, mozesz do nich pojechac sa ok...ale do splanowania glowicy i tak ja wezma i zawiaza, na miejscu tego nie robia...wiec czy Ty to zawiesiesz czy oni to to samo, z tym ze moga Cie troche wiecej skroic ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Mazowieckie
Kurcze to ja będe miał pewnie to samo .Bo też mi kopci na biało ?

_________________
Norbi ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
Kisiel w sumie to masz racje :D i napewno tani nie sa :kwasny:
Co do kolegi ktory podpial sie pod temat to w przypadku w ktorym jakis dobry mechanik stwierdzi ze to uszczelka to nie mozna tez wykluczyc pekniecia glowicy..Z tym ze zdaje sie musial bys przegrzac silnik zeby powstaly pekniecia...Jak wyciagniesz glowice i dajesz ja do splanowania musisz zlecic sprawdzenie jej szczelnosci bo co jesli wymienisz uszczelke i wsadzisz uszkodzona glowice??Podwoisz problem..
pozdro

_________________
http://img187.imageshack.us/img187/5783/45426932.png


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Mazowieckie
Dobra dzięki za wasze rady odstewiłem dziś moją fure do kumpla ma zobaczyć czy rzeczywiście kopci z rana przy zapalaniu na bialo jak on stwierdzi że to to to w środe bierzemy się za to i zobaczymy uszczelke no i oddam głowice do sprawdzenia oby tylko nie była pęknięta :przestraszony: . Zobacze czy wasze przypuszczenia się sprawdzą Odedzwe się jak to zrobimy

_________________
Norbi ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Mazowsze
ja mam podobnie i puki co wiem ze to nie uszczelka pod głowicą z czego sie ciesze bo silnik jest suchy olej nie robi sie biały ani tez nie przybywa go ale padnieta uszczelka ma jeszcze jeden objaw bąbelki powietrza pojawiają sie w zbiorniku wyrównawczym. i jeśli przewody są ok to poradzę ci abyś naprawę zaczoł od wymiany takiej błahostki jaką jest korek płynu chłodniczego w moim przypadku koszt wyniósł 20zł

jak to zrobisz napisz o efektach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Mazowsze
ja mam podobnie i puki co wiem ze to nie uszczelka pod głowicą z czego sie ciesze bo silnik jest suchy olej nie robi sie biały ani tez nie przybywa go ale padnieta uszczelka ma jeszcze jeden objaw bąbelki powietrza pojawiają sie w zbiorniku wyrównawczym. i jeśli przewody są ok to poradzę ci abyś naprawę zaczoł od wymiany takiej błahostki jaką jest korek płynu chłodniczego w moim przypadku koszt wyniósł 20zł

jak to zrobisz napisz o efektach.


a propos planowania głowicy znam jeden świetny zakład w wawie rano dajesz głowice do warsztatu i wieczorem albo na drugi dzień na rano macie gotową. nie znam leprzego zakładu a trochę się po nich rozbijałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Jedno pytanie - zalewacie tam wodę destylowaną, koncentrat czy jakiś płyn chłodniczy? Miałem kiedyś w starym autku taki przypadek ze ubywało właśnie płynu - głowica cała, zero wycieków - cały układ został spuszczony i zalany jakimś dobrym płynem - nie miałem już z tym więcej problemów - może weźcie to pod uwagę :)

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
No wlasnie w tym rzecz ze u mnie tez nie przybywa oleju ani nie zmienia on swojej barwy,tak samo pod korkiem oleju nie ma sladow jakiegos "maselka"itp.w zbiorniku wyrownawczym nie robia sie zadne bable i nie smierdzi z niego spalinami...tylko ze slyszalem(tak mi mechanik powiedzial)ze wcale nie musi przybywac oleju bo moze on sie dostawac bezposrednio do komory spalania i plyn odparowywuje razem ze spalinami...nie wiem juz sam..bo co jesli wywale glowice i sie okaze ze to nie to? :] troche zwala...Mowisz o wymianie korka przy zbiorniku wyrownawczym?czy o jakims innym moze sprobuje...A co do plynu chlodniczego to leje TYLKO I WYLACZNIE Preston'a..Czyli opcja z lipnym plynem odpada...Ale dziekoweczka za sugestie..Wszystkie rady sie licza...W kazdym razie jak kolega odpisze co to za korek sprobuje od tego..Sprawdze wszystkie opcje zanim pojade z tematem uszczelki..

_________________
http://img187.imageshack.us/img187/5783/45426932.png


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 193 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL