BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
piotr3 napisał(a):
Niech mi ktoś udowodni dlaczego najpierw należy wymienić olej a potem uruchomić silnik??? bo nie czaję


z takiego samego powodu z ktorego po kazdej zimie powinno sie wymienic olej (mimo ze wszystkie oleje sa teraz wielosezonowe).. poprostu czas jak i zmiany temperatury powoduja utrate lepkosci a w wyniku tego pogorszenie wlasciwosci smarujących takiego oleju.. dla silnika w ktorym wszystko procz miski olejowej nie widzialo oleju przez taki okres czasu odpalenie na "sucho" czyli bez wlania oleju w cylindry jest tragedia dla silnika :)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Dobara...przyznaję trochę racji...olej traci właściwości smarujące itp itd...ale dla mnie nie stracił ich na tyle żeby odpalić silnik na biegu jałowym, rozgrzać silnik i spuścić olej...a jeżeli zrobić tak jak Ty mówisz...to myślę że po przejechaniu 1000km należy wymienić olej aby pozbyć się osiadłych zanieczyszczeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 22:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Kolego kupuj jak najbardziej. Ja z tatą w weekendy remontujemy auta zabytkowe. Jak samochód stał długo to do cylindrów wlewamy troszkę benzyny :), oleje wymieniamy i parę razy kręcimy go na sucho tzn bez iskry, żeby nalotu z tłoków się pozbyć. Uszczelki i zawieszenie to bzdura co koledzy piszą. Kupujemy auta co stoją w krzakach po 10 lat albo lepiej i uszczelki są najczęściej dobre jak i zawieszenie. Porównywać UNO do BMW troszkę śmieszne jest to, bo jakoś wykonania tych dwóch aut jest bardzo różna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 23:07 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Panowie, a nie trzeba by rozgrzać silnik choć trochę, żeby olej mógł dobrze spłynąć?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 23:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
maaaad napisał(a):
Panowie, a nie trzeba by rozgrzać silnik choć trochę, żeby olej mógł dobrze spłynąć?


przeciez on splywal 10 lat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 08:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No nie byłbym pewien, czy spłynie dokładnie ;)
Na pocieszenie dla potencjalnego właściciela - stary olej nie przesiąkł sadzą i innymi efektami spalania w silniku. Może wcale nie być taki zanieczyszczony, aczkolwiek swoje właściwości to on pewnie utracił, znacznie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 08:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Radość odpalił 2800 cs E9 po 16 latach:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rFfYQYV-Dfk&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rFfYQYV-Dfk&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oeWe0_R4olc&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oeWe0_R4olc&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
panowie, no widzę ze stado znawców
ale ja wam napisze jak odpalałem auto po ok 45 latach niebytu, czynności jakie poczyniliśmy z kolega, silnik i auto jeździ do dzisiaj i swietnie na siebie zarabia jako atrakcja na slubowiska itp, ale do rzeczy...

co się dało pod wpływem grawitacji to usunięte, płyny oleje itp...

później zalany po sam czubek nafta
i ta operacja powtarzana ze 4 razy
za każdym razem syf, syfy itp...
z hamulcami nie było problemów bo bardzo prosty patent już tam był, ale u Ciebie to na dzień dobry nowy płyn bym przerzucił przez przewody... stary mógł poczynić daleko idącą korozję w przewodach jak i samych zaciskach itp... choć zależy jaki był w nim zalany w/w płyn, z pewnością musisz się także nastawić na wymianę elementów zawieszenia, co najmniej amortyzatorów, ale to na później można zostawić... jeżeli garaż tak jak piszesz jest suchy i akumulator był odłączony od auta, nic instalacji nie powinno dolegać jak i samej elektronice...

ale najważniejsze w tych wszystkim jest przepłukanie silnika nafta... olej w tej chwili w tym aucie jest w postaci gęstej zbitej masy na dnie oraz wodnistej mazi na powierzchni, sprawdź także świece, jeżeli jest na nich korozja to w ogóle zapomnij o odpalaniu... bo silnik wiele nie wytrzyma...

takich kilka wskazówek...

gdybyś miał konkretne pytania to daj info na PW podam swoja komorke to osobiście mogę więcej opowiedzieć

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL